Συνεντευξη με τα χρωματα [πε΄]: Εισαγωγη στο κοκκινο
Η «Συνέντευξη με τα χρώματα» είναι μια προσπάθεια τακτοποίησης των όσων έχουν ειπωθεί (και θα ειπωθούν) για τα χρώματα, σε μια σειρά, ας πούμε, εύπεπτης διδακτικής ύλης, για όλους όσοι θέλετε να «μάθετε» τα χρώματα και τον κόσμο τους.
Η σειρά έχει την μορφή μιας υποτιθέμενης, διδακτικής, συνέντευξης των χρωμάτων προς τον άνθρωπο.
Συνέντευξη με τα χρώματα
[πε΄]
Κόκκινο χρώμα,
εισαγωγή στην παρουσίαση
[β΄]
-Μάλιστα Άνθρωπε, ήλθε η σειρά μου να μιλήσω στην ‘συνέντευξη με τα χρώματα’ και να σου αυτοπαρουσιασθώ, εγώ το κόκκινο χρώμα.
Ήδη ξεκίνησα εξηγώντας σου πως είμαι ένα από τα τρία βασικά χρώματα και σου δήλωσα την θέση μου και στα τρία συστήματα χρωματικών μείξεων, ήτοι στο RYB στο RGB και στο CMYK.
Όπως υποψιάζεσαι, έχω πολλά να σου πω κατά την παρουσίασή μου, όμως για να μην πελαγοδρομήσεις μέσα σε όλα αυτά τα θέματα που με αφορούν, θα ήθελα να ξεκινήσω πιο ήπια, με κάποια τάξη την αυτοπαρουσίαση μου, οπότε επέλεξα ξεκινώντας να σου συστηθώ λίγο συνοπτικά, όπως περίπου με παρουσιάζει η Wikipedia στην εισαγωγή της αναφορικά με εμένα, το κόκκινο χρώμα.
Εγώ λοιπόν, το κόκκινο, είμαι το χρώμα στο τέλος (ή αν θέλεις ορθότερα, στην αρχή) του ορατού φάσματος του φωτός, δίπλα στο πορτοκαλί και άκρως αντίθετα με το βιολετί.
Έχω κυρίαρχο μήκος κύματος περίπου στα 625-740 νανόμετρα.
Τα κόκκινα χρώματα κυμαίνονται από το λαμπρό κίτρινο – κόκκινο και βερμιγιόν έως το κόκκινο – μπλε πορφυρό και ποικίλλουν από το ανοιχτό κόκκινο ροζ έως το σκούρο κόκκινο μπορντώ.
Οι ποικιλίες των κόκκινων χρωμάτων μπορεί να διαφέρουν ως προς την χροιά, τον κορεσμό, την φωτεινότητα, ή σε δύο ή σε τρεις από αυτές τις ιδιότητες.
Η κόκκινη χρωστική ουσία που εξάγεται από την κόκκινη ώχρα ήταν ένα από τα πρώτα χρώματα που χρησιμοποιήθηκαν στην προϊστορική τέχνη. Οι Αρχαίοι Αιγύπτιοι και οι Μάγια χρωμάτιζαν τα πρόσωπά τους κόκκινα σε τελετές.
Οι Ρωμαίοι στρατηγοί είχαν το σώμα τους χρωματισμένο κόκκινο για να γιορτάσουν τις νίκες τους.
Ήταν επίσης ένα σημαντικό χρώμα στην Κίνα, όπου χρησιμοποιήθηκε για να χρωματίζει την πρώιμη κεραμική και αργότερα τις πύλες και τους τοίχους των ανακτόρων.
Στην Αναγέννηση, τα λαμπερά κόκκινα κοστούμια για τους ευγενείς και τους πλούσιους ήταν βαμμένα από κόκκινες χρωστικές ουσίες που παραγόντουσαν τα έντομα κέρμις και κοξινέλ.
Ο 19ος αιώνας έφερε την εισαγωγή των πρώτων συνθετικών κόκκινων χρωμάτων, τα οποία αντικατέστησαν τις παραδοσιακές φυσικές βαφές. Το κόκκινο έγινε ένα συμβολικό χρώμα του κομμουνισμού.
Η Σοβιετική Ρωσία υιοθέτησε μια κόκκινη σημαία μετά την Μπολσεβίκικη Επανάσταση το 1917, ακολουθούμενη αργότερα από την Κίνα, το Βιετνάμ και άλλες κομμουνιστικές χώρες.
Δεδομένου ότι το κόκκινο είναι το χρώμα του αίματος, συνδέεται ιστορικά με τη θυσία, τον κίνδυνο και το θάρρος.
Σύγχρονες έρευνες στην Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες δείχνουν ότι το κόκκινο είναι επίσης το χρώμα που συνηθέστερα σχετίζεται με τη ζέστη, τη δραστηριότητα, το πάθος, τη σεξουαλικότητα, τον θυμό, την αγάπη και τη χαρά.
Στην Κίνα, την Ινδία και πολλές άλλες ασιατικές χώρες είναι το χρώμα της ευτυχίας και της τύχης.
Αυτή είναι μια σύντομη και περιεκτική παρουσίασή μου, που πολλά σημεία της θα σου τα αναλύσω κατά την διάρκεια της αυτοπαρουσίασης μου.
Προς το παρόν όμως, θέλω να σου πω πώς και γιατί με βλέπεις.
Το φυσιολογικό ανθρώπινο μάτι με αντιλαμβάνεται, εμένα το κόκκινο χρώμα, όταν βλέπει φως σε μήκη κύματος μεταξύ περίπου 625 και 740 νανομέτρων.
Είμαι ένα, όπως σου είπα, από τα πρωτογενή, βασικά χρώματα των φωτεινών ακτινοβολιών, (δηλ. του συστήματος RGB) και το φως που μόλις ξεπερνά αυτό το εύρος ονομάζεται υπέρυθρη ακτινοβολία, ήτοι η κάτω / υπό το κόκκινο ακτινοβολία, και δεν μπορεί να την δει κανένα από τα ανθρώπινα μάτια, αν και μπορεί να ανιχνευθεί ως θερμότητα.
Στη γλώσσα της οπτικής, το κόκκινο είναι το χρώμα που προκαλείται από το φως που δεν διεγείρει τα κωνία S ή M (μικρού και μεσαίου μήκους κύματος) του αμφιβληστροειδούς, αλλά προκαλεί διέγερση των κωνίων L (μεγάλου μήκους κύματος).
Τα πρωτεύοντα ζώα (πιθηκοειδή) και κάποια άλλα μπορούν να διακρίνουν το πλήρες φάσμα των χρωμάτων του φάσματος που είναι ορατά στους ανθρώπους, αλλά πολλά είδη θηλαστικών, όπως οι σκύλοι, οι γάτες και τα βοοειδή, έχουν διχρωμία, δηλαδή βλέπουν μόνο δύο από τα τρία βασικά χρώματα των φωτεινών ακτινοβολιών, πράγμα που σημαίνει ότι μπορούν να δουν μπλε και κίτρινα χρώματα, αλλά δεν μπορούν να διακρίνουν το κόκκινο που το μπερδεύουν με το πράσινο (και τα δύο τους φαίνονται σαν γκρίζα).
Οι ταύροι, για παράδειγμα, δεν μπορούν να δουν το κόκκινο χρώμα της κάπας ενός ταυρομάχου, αλλά αναστατώνονται από την κίνησή της.
Μια θεωρία για το γιατί τα πρωτεύοντα ζώα ανέπτυξαν την ευαισθησία στην αντίληψη της κόκκινης ακτινοβολίας είναι το ότι το κόκκινο επιτρέπει να διακρίνονται ευκολότερα τα ώριμα φρούτα από τα άγουρα φρούτα και η βρώσιμη βλάστηση.
Το κόκκινο φως χρησιμοποιείται επίσης για να βοηθήσει στην προσαρμογή της νυχτερινής όρασης σε χαμηλό φωτισμό ή τη νύχτα, καθώς τα ραβδία στο ανθρώπινο μάτι δεν είναι ευαίσθητα στο κόκκινο.
Ο κόκκινος φωτισμός χρησιμοποιήθηκε (και μερικές φορές εξακολουθεί να χρησιμοποιείται ακόμα) ως ασφαλές φως σε όσους εργαζόταν σε σκοτεινούς θαλάμους εμφάνισης φιλμ, καθώς δεν επιδρά στα περισσότερα φωτογραφικά χαρτιά και ταινίες.
Σήμερα, οι σύγχρονοι σκοτεινοί θάλαμοι χρησιμοποιούν συνήθως κεχριμπαρένιο φωτισμό.
admin is | Topic: κόκκινο, λειτουργίες όρασης χρωμάτων, Συνέντευξη με τα χρώματα | Tags: None
No Comments, Comment or Ping
Reply to “Συνεντευξη με τα χρωματα [πε΄]: Εισαγωγη στο κοκκινο”