xromata.com


Από το “δέρμα” στους χυλούς ζωής (8α) [χρωματικές συνομιλίες] – Color Conversations (8a) From “skin” to stuffs of life

 

Χρωματικές Συνομιλίες (8α)
Από το «δέρμα» στους χυλούς ζωής
 
 
Στις πρωτόγονες, προϊστορικές κοινωνίες, εκεί στο λίκνο του σχηματισμού του ανθρώπινου όντος, οι προ- προπαππούδες μας ζούσαν κατά φυλή, σε ολιγάριθμες κοινωνίες πάνω στον τότε αραιοκατοικημένο πλανήτη μας. Κάτω από αυτές τις ιδιαίτερες συνθήκες όπου η επιμειξία ήταν μια δύσκολη υπόθεση, τα άτομα της κάθε ομάδας παρουσίαζαν κοινά χαρακτηριστικά. Ευνόητο είναι πως τα μέλη κάθε φυλής είχαν ομοιόχρωμο δέρμα και τρίχωμα.
Το χρωματικό αυτό χαρακτηριστικό εκμεταλλεύτηκαν διάφοροι κινηματογραφιστές που ασχολήθηκαν με το γύρισμα ταινιών εκείνης της εποχής, όπου συνήθως, κοινός παρονομαστής στο «στόρυ» του σεναρίου, ήταν η εισβολή ενός αλλόχρωμου ατόμου (ως επί το πλείστον προερχόμενου από μια φυλή κάποιας ανώτερης πολιτισμικής βαθμίδας) που επιφέρει αναταραχή και καινά δαιμόνια στα ήθη της ομάδας.
Έτσι λοιπόν η εκλεπτυσμένη ξανθιά εισέρχεται στη φυλή των αγροίκων μελαχρινών, ή αντιστρόφως η δυναμική καστανομάλλα στους αγαθότερους ξανθούς και τους κάνουν άνω – κάτω.
Οι ευφάνταστες αυτές εξιστορήσεις, δεν απέχουν πολύ από την πραγματικότητα. Ντοκιμαντέρ του BBC, βασισμένα σε νεότερα επιστημονικά δεδομένα, αναφέρονται στην εποχή της πρώτης εμφάνισης του είδους μας (τότε που δεν διαφέραμε πολύ από τα ανθρωποειδή ξαδέλφια μας) και παρουσιάζουν μεμονωμένα θηλυκά άτομα να εγκαταλείπουν την ομάδα τους και να εισέρχονται, με όποιο κόστος, σε άλλες ομάδες. Το περίεργο αυτό φαινόμενο ερμηνεύεται σαν φροντίδα της φύσης για τον μη αιμομικτικό εκφυλισμό των διαφόρων ομάδων. Το κοινωνικό αυτό φαινόμενο παρατηρείται και σήμερα σε διάφορα είδη πιθηκοειδών.
 
 

Color Conversations (8a)

From "skin" to stuffs of life

 

In the primitive, prehistoric societies, there in the cradle of the formation of the human being, our pro-grandparents lived by race, in few societies on our then sparsely populated planet. Under these particular circumstances where intermarriage was a difficult affair, individuals in each group had common characteristics. It is understandable that the members of each race had skin and hair of the same color.

This color feature was exploited by several filmmakers who were involved in the filming of films of that era, where a common denominator in the scenario was the invasion of a differently colored person (mostly from a race of a higher cultural class) inducing turmoil and new demons to the group’s morals.

Thus, the sophisticated blonde girl enters in the clan of the boorish brunettes, or vice versa, the dynamic brunette in the benignant blondes and make them higgledy-piggledy.

These imaginative remarks are not far from reality. BBC’s documentaries, based on newer scientific data, refer to the era of the first appearance of our species (when we did not differ much from our humanoid cousins) and show individual females leaving their clan and entering, at any cost, into other groups. This strange phenomenon is interpreted as a nature’s care for the non- interbreding degeneration of the various tribes. This social phenomenon is still observed in various species of primates.

 

 


is | Topic: Ιστορήματα με χρώματα, ιστορία και χρώματα, Χρωματικές Συνομιλίες | Tags:

One Comment, Comment or Ping

Reply to “Από το “δέρμα” στους χυλούς ζωής (8α) [χρωματικές συνομιλίες] – Color Conversations (8a) From “skin” to stuffs of life”