Ζωγραφικη και χρηση χρωματων: Claude Monet
Οι ζωγράφοι, η ζωγραφική και η χρήση των χρωμάτων
Claude Monet (1840-1926)
Φθινόπωρο στην Αρζεντέιγ (1873)
Courtauld Institute Galleries, Λονδίνο
Έχομε ξεκινήσει μια σειρά αναρτήσεων όπου παρακολουθούμε την χρήση των χρωμάτων από τους ζωγράφους, όπως μας την παρουσιάζει το BBC στο άρθρο του Colour in paintings (το χρώμα στους πίνακες ζωγραφικής), του βιβλίου του The Colour Eye.
Πρόκειται για την ανάλυση της χρήσης των χρωμάτων (και την τεχνοτροπία) 20 γνωστών ζωγράφων από τον Μεσαίωνα έως σήμερα άρρηκτα δεμένους με το ζωγραφικό πνεύμα (και ρεύμα) της εποχής τους, ξεκινώντας από τους παλαιότερους χρονολογικά, φθάνοντας στους κάπως νεότερους.
Για κάθε ζωγράφο και την τεχνική του –η οποία αντικατοπτρίζει το πνεύμα της και τη τεχνοτροπία της εποχής του- θα αναφερόμαστε σε ένα γνωστό έργο του.
Για τους ζωγράφους και τα έργα τους στα οποία αναφερθήκαμε σε προηγούμενες αναρτήσεις μπορείτε να ενημερωθείτε πηγαίνοντας στα categories στην ομάδα ΤΕΧΝΗ και ΧΡΩΜΑΤΑ.
Αυτή τη φoρά θα ασχοληθούμε με τον Γάλλο ζωγράφο Κλωντ Μονέ και τον πίνακά του «Φθινόπωρο στην Αρζεντέιγ», που βρίσκεται στο Λονδίνο, στην γκαλερί του ινστιτούτου Κουρτόλντ.
Οι ιμπρεσιονιστές ζωγράφοι του τέλους του 19ου αιώνα, ήταν οι πρώτοι που χρησιμοποίησαν όλα τα χρώματα του φάσματος.
Ένας από τους στόχους τους ήταν να αποδώσουν με τα χρώματά τους τις φυσικές ιδιότητες του φωτός και ανακάλυψαν πως αυτό επιτυγχάνεται χρησιμοποιώντας μια παλέτα από τα χρώματα του ουράνιου τόξου.
Ενώ οι παλιές αυθεντίες της ζωγραφικής χρησιμοποιούσαν το λευκό για τις φωτεινές ανταύγειες και το μαύρο για τις σκιάσεις, οι ιμπρεσιονιστές υιοθέτησαν μια νέα τεχνική. Χρησιμοποιούσαν μπλε και βιολέ χρώματα για τις σκιάσεις και κίτρινο ή πορτοκαλί για τα φωτεινότερα σημεία. Ο λόγος; Στον χρωματικό κύκλο, τον οποίο μελέτησαν και κατανόησαν, το μωβ με το κίτρινο, όπως και το μπλε με το πορτοκαλί είναι συμπληρωματικά χρώματα και όταν τοποθετούνται το ένα πλάι στο άλλο γίνονται αντιληπτά σαν να δονούνται.
Αυτός ο πίνακας είναι μια από τις πρώτες δουλειές του Μονέ. Αποτύπωσε τα φθινοπωρινά χρώματα με μεγάλη ακρίβεια και τοποθέτησε αυτά τα δονούμενα χρώματα πλάι – πλάι για να αποδώσει την ποιότητα του φθινοπωρινού φωτός.
admin is | Topic: Ζωγράφοι και ζωγραφική, Τέχνες και χρώματα | Tags: None
No Comments, Comment or Ping
Reply to “Ζωγραφικη και χρηση χρωματων: Claude Monet”