Ζωγραφικη και χρηση χρωματων – Eugène Delacroix
Οι ζωγράφοι, η ζωγραφική και η χρήση των χρωμάτων
Eugène Delacroix (1798-1863)
Γυναίκες της Αλγερίας (1834)
Έχομε ξεκινήσει μια σειρά αναρτήσεων όπου παρακολουθούμε την χρήση των χρωμάτων από τους ζωγράφους, όπως μας την παρουσιάζει το BBC στο άρθρο του Colour in paintings (το χρώμα στους πίνακες ζωγραφικής), του βιβλίου του The Colour Eye.
Πρόκειται για την ανάλυση της χρήσης των χρωμάτων (και την τεχνοτροπία) 20 γνωστών ζωγράφων από τον Μεσαίωνα έως σήμερα άρρηκτα δεμένους με το ζωγραφικό πνεύμα (και ρεύμα) της εποχής τους, ξεκινώντας από τους παλαιότερους χρονολογικά, φθάνοντας στους κάπως νεότερους.
Για κάθε ζωγράφο και την τεχνική του –η οποία αντικατοπτρίζει το πνεύμα της και τη τεχνοτροπία της εποχής του- θα αναφερόμαστε σε ένα γνωστό έργο του.
Για τους ζωγράφους και τα έργα τους στα οποία αναφερθήκαμε σε προηγούμενες αναρτήσεις μπορείτε να ενημερωθείτε πηγαίνοντας στα categories στην ομάδα ΤΕΧΝΗ και ΧΡΩΜΑΤΑ.
Αυτή την φορά υα ασχοληθούμε με τον Γάλλο ζωγράφο Ευγένιο Ντελακρουά, και τον πίνακά του «Γυναίκες της Αλγερίας» που βρίσκεται στο μουσείο του Λούβρου στο Παρίσι.
Ο πίνακας αυτός φιλοτεχνήθηκε μετά την επίσκεψη του ζωγράφου στο Μαρόκο, το 1832. Είχε ενθουσιαστεί από το λαμπερό φως της Βορείου Αφρικής, που τον βοήθησε να μελετήσει τα χρώματα, τις αντανακλάσεις τους και τις σκιάσεις.
Πρόσεξε πως οι σκιές έπαιρναν μια ελαφρά χροιά του συμπληρωματικού χρώματος της φωτιζόμενης επιφάνειας, για παράδειγμα, πως ένας άνθρωπος με κοκκινωπή επιδερμίδα εμφάνιζε πρασινωπές σκιάσεις στο πρόσωπό του.
Τα σκίτσα που φιλοτεχνούσε δείχνουν ότι είχε παρατηρήσει πως κόκκινα υφάσματα είχαν βιολετιές σκιάσεις και ότι είχε προσέξει πως εάν πρόσθετε γκρίζο σε ένα χρώμα που ήθελε να μετριάσει την έντασή του, το χρώμα θόλωνε, ενώ εάν του πρόσθετε το συμπληρωματικό του το προκύπτον χρώμα διατηρούσε την καθαρότητά του.
Η δουλειά του Ντελακρουά είναι ένας ευφυής συνδυασμός της χρωματικής αρμονίας που έβλεπε στα παλιότερα έργα ζωγραφικής των μεγάλων ζωγράφων, με τον συσχετισμό των χρωμάτων που ανακάλυπτε παρατηρώντας προσεκτικά την φύση.
Ήταν μεγάλος θαυμαστής της Βενετικής Σχολής Ζωγραφικής (όπως του Τισιάνο κλπ.), του Ρούμπενς και του Βελάσκουεθ. Σαν κι αυτούς λάτρευε τα πλούσια χρώματα και ήταν τυχερός που κατά τη διάρκεια της ζωής του πολλές νέες χρωστικές έγιναν διαθέσιμες στους καλλιτέχνες.
Ο Ντελακρουά ήταν σεβαστός από τους ζωγράφους του τέλους του 19ου αιώνα, όπως ο Μανέ, ο Ντεγκά, ο Σεζάν και ο Βαν Γκογκ. Εκτίμησαν τον τρόπο με τον οποίο παρατηρούσε και μελετούσε τα χρώματα. Υπήρξε το βασικό κλειδί σύνδεσης της χρήσης των χρωμάτων από τους παλαιούς μεγάλους ζωγράφους, με την νέα τεχνοτροπία των σύγχρονων (της εποχής του και μετά) ζωγράφων.
admin is | Topic: Uncategorized, Ζωγράφοι και ζωγραφική, Τέχνες και χρώματα | Tags: None
No Comments, Comment or Ping
Reply to “Ζωγραφικη και χρηση χρωματων – Eugène Delacroix”