xromata.com


Εισαγωγικός χαιρετισμός – Introductory greetings

 

Γειά σας! Είμαι ο Πάνος Καραγιάννης, ένας, θα έλεγα, εραστής των χρωμάτων. Αυτά, μάλλον ένοιωσαν την αγάπη μου και μου ανταπόδωσαν τη δική τους συνομιλώντας μαζί μου. Άρχισαν να μου αποκαλύπτουν τα μυστικά τους και η πολύχρονη σχέση μας καρποφόρησε τη συγγραφή του βιβλίου "Τα μυστικά των χρωμάτων". Ο επόμενος καρπός της σχέσης μας, το δεύτερο παιδί μας, ήταν να δημιουργηθεί η "Ομάδα Χρωμάτων", μια ομάδα ανθρώπων που επεξεργάζεται κείμενα εσωτερισμού και μεταφυσικής, βασισμένη στα χρώματα και κώδικες χρωμάτων. Ο νεότερος γόνος αυτής της σχέσης, το βρέφος μας, είναι το "xromata.com", ένα blog που φιλοδοξεί με τη συνεργασία σας να συγκεντρώσει σχεδόν τα πάντα γύρω από τα χρώματα και τον κόσμο τους, αφήνοντας έτσι ένα σοβαρό κληροδότημα σε ένα κόσμο ανθρώπων όπου σχεδόν κανείς δεν μπορεί να απαντήσει επακριβώς στα δυο βασικά ερωτήματα: 1) Τί είναι χρώμα; 2) Γιατί υπάρχουν τα χρώματα;

Με αυτά τα δυο ερωτήματα λοιπόν, ξεκινά η επαφή μας και η συνεργασία μας. Μήπως εσείς μπορείτε να απαντήσετε; Δεν πειράζει αν δεν μπορέσετε να δώσετε τον τέλειο, επακριβή ορισμό. Όποια απάντηση και να δώσετε, πιστεύω πως θα προκύψει επωφελής για το εναρκτήριο λάκτισμα και την πορεία αυτού του blog!

 

Translation into English


Introductory greetings

 

Hi! My name is Panos Karayiannis and I am, I would say, a lover of colors.

Colors rather feel my love and repay me by talking to me, revealing their secrets.

Our long relationship borne fruit, the writing of a book called “The secrets of colors”.

Next fruit of our relation, our second child, was the forming of “Colors’ party”, a group of people working out Esoteric and metaphysical texts, based on colors and color codes.

The youngest offspring of this relationship, our baby, is “xromata.com”, a blog that aspires to obtain nearly everything, with your cooperation, about colors and their world, leaving a significant legacy in a world of people where almost no one can accurately answer two key questions:

1) What is color?

2) Why colors exist? With these two questions, therefore, begins our contact and our cooperation. Perhaps you can answer? Not mind if you cannot give a perfect, precise definition. Whatever answer you give, I think that will come useful as a kick-off for the course of this blog!

 


is | Topic: Uncategorized | Tags: None

39 Comments, Comment or Ping

  1. 1

    Αγαπητέ Πάνο, γειά σου !
    Είμαι η Ιωάννα. Φίλη και μέλος της “ομάδας χρωμάτων ”.
    Χαίρομαι που επιτέλους, την έρευνα και τη πείρα σου τόσων χρόνων πάνω στα χρώματα, αποφάσισες να την εκφράσεις, σε όλους όσους ενδιαφέρονται για τα χρώματα,
    μέσω του διαδύκτιου. Θα είμαι κοντά σου, για όποια βοήθεια με χρειασθείς .
    Λυπάμαι και αναρωτιέμαι, γιατί οι άνθρωποι, ενώ θαυμάζουν τα χρώματα και τα ζητούν στη ζωή τους, εν τούτοις δεν γνωρίζουν ούτε θέλουν να μάθουν, τι είναι τέλος πάντων αυτά τα χρώματα. Πόσο επηρεάζουν τη ζωή μας ( εξωτερική και εσωτερική ζωή ), ποιός είναι ο ρόλος τους στο κοσμικό επίπεδο, πως δημιουργήθηκαν, ποιά είναι η φύση τους, πώς
    λειτουργούν και τι αποτελέσματα έχουν .
    Σε παρακαλώ, να ξεκινήσεις απο αυτά τα ερωτήματα, για να δώσεις επιτέλους το κίνητρο, να συμμετέχουν σε αυτή σου την προσπάθεια και άλλοι, που πραγματικά ενδιαφέρονται για τα χρώματα .
    Πρέπει επιτέλους, να γνωρίσουν οι άνθρωποι, ότι τα χρώματα δεν υπάρχουν μόνο για την αισθητική τους ευχαρίστηση .
    Η δημιουργία τους είναι πολύ σημαντική και αναγκαία .
    φιλικά Ιωάννα
    09/02/09

    [Translation into English]
    IOANNA
    Dear Panos, hello!
    I am Joanna. I’m friend and member of “colors’ party”.
    I am glad that finally, you decided to express your research and many years of experience on colors, to all those interested in colors, via internet. I will be close to you for any assistance needed.
    I am sorry and I wonder why people, while admire colors and calling them in life, they do not know nor want to know what all these colors are after. How affect our lives (external and internal life), what is their role in a cosmic level, how were created, what is their nature, how they operate and what are the results of their operation.
    Please, get these questions, to give up the motivation to others who really care about colors, to participate in your effort.
    People will be aware of, that colors are not just for aesthetic pleasure. Their creation is very important and necessary.
    Friendly, Joanna
    09/02/09

    08 Feb
  2. admin

    2

    Γειά σου Ιωάννα!
    Γράφεις ιστορία στο blog αυτό αφού είσαι η πρώτη που στέλνει comment. Είμαι σίγουρος πως θα συνεχίσεις να γράφεις “ιστορία” με την αναμενόμενη συνεργασία σου και την κατάθεση των απόψεών σου, όπως έκανες ήδη. Ωραία τα ερωτήματά σου. Θα απαντηθούν σιγά – σιγά. Προς το παρόν αναμένω σκέψεις και απόψεις άλλων φίλων πάνω στις εωτήσεις σου.
    Πάνος
    09/02/09

    [Translation into English]
    admin
    Hi Joanne! You write history on this blog because you sent the first comment. I am sure you will continue to write “history” with your anticipated cooperation and the deposit of your views, as did already. Good questions of you, that will be answered slowly – slowly. Meanwhile I expect thoughts and opinions of other friends on your questions
    Panos
    09/02/09

    08 Feb
  3. 3

    sinxaritiria gia to site sou! xara mou na simetexo stin anaptiksi k proothisi olon ton iperoxon xromaton k sindiasmon pou oi anthropines esthisis mas antilamvanonte! prosopika ime thavmastis k viomatika ton xromaton toy ixou! Otidipote prato energo k esthanome, exo tin esthisi oti exi ti pliri sinodia ixitikon xromaton! i omilia mou, oi kinisis mou, i xara ta sinesthimata, i antilipsi genikotera tis zois emperiexi ena idos ixitikon xromaton (R)rithmoy, (G)melodikotitas, (B)ixitikis armonias! Afta leo na onomaso ta vasika xromata tou ixou! Red,Green,Blue!(CMYK)! Vevea oi sindiasmoi ine apiroi opos kai oi esthisis! O erotas, i agapi, i dipsa gia zoi! Ena ouranio tokso,ximias,idonis ixoxromaton! Ola ta xromata, oi ixoi, oi esthisis! Afto ine zoi! ta Xromata ine zontania, ine zoi! Sinxaritiria! se olous osous simetexoun! As niosoume akoma perisotera, na kanoume sindiasmous, na anakalipsoume tis xares, tin eftixias tis zois! Ta “xromata” se olo toys to megalio! Bravo pano!
    12/02/09

    [Μεταφορά σε ελληνικά στοιχεία]
    Theo
    συγχαρητήρια για το site σου! Χαρά μου να συμμετέχω στην ανάπτυξη και προώθηση όλων των υπέροχων χρωμάτων και συνδυασμών που οι ανθρώπινες αισθήσεις μας αντιλαμβάνονται! Προσωπικά είμαι θαυμαστής και βιωματικά των χρωμάτων του ήχου! Οτιδήποτε πράττω ενεργώ και αισθάνομαι, έχω την αίσθηση ότι έχει την πλήρη συνοδεία ηχητικών χρωμάτων! Η ομιλία μου, οι κινήσεις μου, η χαρά, τα συναισθήματα, η αντίληψη γενικότερα της ζωής εμπεριέχει ένα είδος ηχητικών χρωμάτων (R) ρυθμού (G) μελωδικότητας (Β) ηχητικής αρμονίας. Αυτά λέω να ονομάσω τα βασικά χρώματα του ήχου! Red, Green, Blue! (CMYK)! Βέβαια συνδυασμοί είναι άπειροι όπως και οι αισθήσεις! Ο έρωτας, η αγάπη, η δίψα για ζωή! Ένα ουράνιο τόξο χημείας, ηδονής, ηχοχρωμάτων! Όλα τα χρώματα, οι ήχοι, οι αισθήσεις! Αυτό είναι ζωή! Τα χρώματα είναι ζωντάνια, είναι ζωή. Συγχαρητήρια σε όλους όσους συμμετέχουν. Ας νιώσουμε ακόμα περισσότερα, να κάνουμε συνδυασμούς, να ανακαλύψουμε τις χαρές, την ευτυχία της ζωής! Τα χρώματα σε όλο τους το μεγαλείο. Μπράβο Πάνο!
    12/02/09

    [Tranlation into English]
    Theo
    Congratulations on your site! Happy to participate in the development and promotion of all the wonderful colors and combinations that the human senses perceive! Personal I am fan of the colors and experienced of sound!
    Anything I do, act and feel, I feel that that has the full accompaniment of audio colors!
    My speech, movements, my joy, the feelings, the general perception of life involves a kind of audio color (R) rhythm (G) melodiousness (B) sound harmony.
    I would like to call them the primary colors of sound! Red, Green, Blue! (CMYK)!
    Of course combinations are unlimited, as well as the senses! Romance, love, thirst for life! A rainbow of chemistry, pleasure, audio colors! All the colors, the sounds, the senses! This is life! The colors are lively.
    Congratulations to all involved. Let’s feel even more, to make combinations, to discover the joys, the happiness of life! Let’s feel colors in their full glory. Panos Bravoo!
    12/02/09

    08 Feb
  4. admin

    4

    Theo,
    χαίρομαι για την επιθυμία σου να συμμετέχεις στην ανάπτυξη και προώθηση του “χρωματικού θέματος”.
    Ναι, η ζωή είναι συνυφασμένη με τις δονήσεις των ήχων και των χρωμάτων, αφού ο τρισδιάστατος κόσμος στον οποίο βρίσκεται ο άνθρωπος είναι δημιουργημένος από δονήσεις. Όσο για τα RGB, SMYK , τα ηχοχρώματα στον λόγο και τη σχέση των χρωμάτων με τους ήχους και τη μουσική, περίμενε λίγο. Θα έλθει η σειρά τους και θα τα αναπτύξουμε όλα.
    Με ευχαρίστησε ο ενθουσιασμός σου και η κατάθεση των απόψεών σου. Είμαι σίγουρος πως και οι επόμενες θα είναι εξ ίσου ενδιαφέρουσες.
    Πάνος.
    12/02/09

    [Translation into English]
    admin
    Theo,
    I welcome your desire to participate in the development and promotion of the “color theme”.
    Yes, life is intertwined with vibrations of sounds and colors, as the three dimensional world in which man exists is created by vibrations.
    As for the RGB, SMYK, the audio colors in ratio and relationship of colors, sounds and music, wait a while. By time everything will be developed.
    I enjoy your enthusiasm and your statement of views. I am sure the next will be equally interesting.
    Panos.
    12/02/09

    08 Feb
  5. Μαργαρίτα Γαλιώτου

    5

    Γειά σου Πάνο
    Μαργαρίτα Γαλιώτου εδώ . Σε χαιρετώ και σου εύχομαι κάθε επιτυχία στο καινουργιο σου ξεκίνημα. Πράγματι βλέπω ότι κάνεις πολυ καλή δουλιά με πολύ μεράκι και ενθουσιασμό.
    Καλή δύναμη και καλη συνέχεια. Θα παρακολουθώ τις εξελίξεις σου.
    Σε χαιρετώ
    12/02/09

    [Translation into English]
    Μαργαρίτα Γαλιώτου
    Hey Panos
    Margarita Galiotou is here. Greetings and wish you every success to your new start. Indeed I see that you do much work with very good taste and enthusiasm.
    Have the power for good continuity. I will watch the developments.
    Salute
    12/02/09

    08 Feb
  6. admin

    6

    Μαργαρίτα χαίρομαι για την ενέργεια που μου έστειλες με το μήνυμά σου.
    Είμαι σίγουρος ότι θα σταθείς στο πλευρό μας.
    Πάνος
    12/02/09

    [Translation into English]
    admin
    Margarita I welcome the energy that you sent me with your message.
    I am sure that you will stand on our side.
    Panos
    12/02/09

    08 Feb
  7. 7

    Προς τον Theo
    Διάβασα με προσοχή την άποψη και τη θέση σου προς τα χρώματα των ήχων και ομολογώ είναι πολύ ενδιαφέρουσες.
    Θα μου άρεσε να μάθω περισότερα,για αυτές τις εμπειρίες σου. Αν και αγαπώ τη μουσική,δε γνωρίζω πολλά γύρω απο αυτή. Μ’αρέσει όμως ν’αφουγκράζομαι τους ήχους της φύσης. Θα συμπληρώσω σε αυτά που γράφεις κάτι που έχω διδαχθεί και πιστεύω ως αληθινό .Είναι ενα απόσπασμα απο τη διδασκαλία της κοσμογονίας.
    “Η έκτη πραγματικότητα της όλης δημιουργίας είναι ο ήχος και το χρώμα. Ο ήχος εκφράζει τη δόνηση και το χρώμα τη κινητικότητα. Το φώς είνα ο φορέας του ήχου και του χρώματος. ” Ο ήχος και το χρώμα είναι “αδελφάκια”. Δε ξέρω αν είναι “σιαμαία”, αλλά πάντως “διδυμάκια” είναι.
    Το χρώμα είναι δύναμη, που επηρεάζει το νευρικό σύστημα των ανθρώπων. Η επιδρασή του στηρίζεται στη διέγερση των οπτικών αισθητηρίων μας. Έτσι ο κόσμος μας δε φαίνεται ως ένας γκρίζος απρόσωπος χώρος, αλλά γεμάτος μορφές που παίρνουν ζωντάνια απο τα χρώματα. Οι επιστήμονες καταλήγουν στο ότι και τα ζώα και τα έντομα επηρεάζονται απο τα χρώματα και τις αλλαγές τους. Η απόλαυση που μας δίνει η αίσθηση των χρωμάτων, είναι μηδαμινή σε σύγκριση με τη συγκίνηση που παίρνουμε όταν εμβαθύνουμε στη παρατήρηση τους και αποκτήσουμε τη γνωριμία τους. Ποιά είναι η εσωτερική τους σχέση, οι ιδιότητες τους, η αρμονία των συνδιασμών τους. Μπορεί η άσκηση της αντίληψης των χρωμάτων (σε συνδιασμό με τον ήχο), να μας βοηθήσει να αντιληφθούμε και να επιδιώξουμε το πρώτιστο αγαθό της ανθρώπινης ύπαρξης, την αρμονία των τριών υποστάσεων μας; Κατά τη γνώμη μου, ΝΑΙ. Αφού η φύση είναι ο σοφότερος παιδαγωγός.
    13/02/09

    [Translation into English]
    IOANNA
    To Theo
    I read with care your position in the colors of the sounds and I admit that are very interesting.
    I would like to know more about these experiences of yours. Although I love music I do not know a lot about it. I like listen to the sounds of nature. I‘ll fill in what you write, something that I have learned and believe it as true. It is an excerpt from the teaching of cosmogony.
    “The sixth of the whole reality is the creation of sound and color. Sounds are vibration and color the mobility. Light is the carrier of sound and color. “Sound and color are” little brothers “. I don’t know if they are “Siamese”, but surely are “little twins”.
    Color is power, which affects the nervous system of humans. The effect of stimulation based on our visual sense. So our world is seen not as an impersonal gray area, but full of forms taken vitality by colors. The scientists conclude that even animals and insects are influenced by colors and their changes. The pleasure given to us by a sense of color, is negligible compared to the emotion we get when we go to observe and get to know them better? What is the internal relationship, the properties, the harmony of their combinations? Can the pursuit of understanding colors (combined with sound), help us to understand and to seek the prime object of human existence, the harmony of our three substances? On my opinion, I believe YES. Since nature is the wiser educator.
    13/02/09

    08 Feb
  8. ΜΙΧΑΗΛ ALDEBARAN

    8

    (Υ)γειά και Χαρά σου φίλε Πάνο!
    Καλορίζικο το νέο ηλεκτρονικό σου βήμα!
    Εύχομαι να είναι γόνιμο και πολύβουο,
    όπως οι μέλισσες, γύρω απ’ τα λουλούδια,
    καθώς έλκονται απ’ τα χρώματα και
    τ’ αρώματά τους(νά’ναι τυχαία η ομοιοκαταληξία
    στο τραγούδι του Ξυλούρη;)
    Οι πολύχρωμες και διαφορετικές απόψεις να
    συνθέτουν Ουράνια Τόξα στη ”βροχερή” και
    σκοτεινή εποχή που διανύουμε.
    Ας είναι αυτή η (ιστο)σελίδα ένα παράθυρο στη
    Φύση, μια αστείρευτη πηγή Γνώσης, μια Ηλιαχτίδα
    απ’ αυτές, που θα φέρουν τη Χαραυγή!
    13/02/09

    [Translation into English]
    ΜΙΧΑΗΛ ALDEBARAN
    Farwell and joy to you Panos my friend!
    I wish luck to your new electronic step!
    I hope to be fruitful and busy.
    Like bees around flowers, attracted by the colors and aromas (is it random Xylouris’ song rhyme?)
    The colorful and diverse views to form Celestial arrows in the “rainy” and dark era in which we leave.
    Let this (web) page be a window to Nature has an inexhaustible source of knowledge. A sunbeam of those who bear the Down!
    13/02/09

    08 Feb
  9. 9

    ΚΥΡΙΕ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ ΘΕΛΩ ΝΑ ΣΑΣ ΣΥΓΧΑΡΩ ΓΙΑ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΙΔΕΑ ΣΑΣ ΠΟΥ ΕΧΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ Κ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΝΑ ΜΑΘΟΥΜΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ. ΕΠΙΣΗΣ ΠΟΥ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑ ΝΑ ΒΡΩ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΣΑΣ ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ ΑΝΑΦΕΡΕΣΤΑΙ ΣΕ ΑΥΤΑ!
    13/02/09

    [Translation into English]
    ΝΙΚΟΛΑΣ
    MR. KARAGIANNIS I LIKE TO CONGRATULATE YOU FOR THIS IDEA OF YOURS ABOUT COLORS AND WE ARE WAITING TO FIND OUT MORE. ALSO I LIKE TO ASK WHERE I CAN GET YOUR BOOK IN WHICH YOU CONCERN TO THEM!
    13/02/09

    08 Feb
  10. admin

    10

    Προς Theo και Ιωάννα.
    Theo, βλέπω πως με το πρώτο σου κι’ όλας comment προκάλεσες ερεθίσματα επικοινωνίας.
    Ιωάννα, με το σχόλιό σου με κάνεις να θέλω να εμβαθύνω τις γνώσεις μου σχετικά με τα δίδυμα αδελφάκια “ήχος – χρώμα”.
    Όσο δε, προς την 6η πραγματικότητα, τη δημιουργία τους, θέλω να προσθέσω ότι κατά την Κοσμογονία το φως είναι η έβδομη πραγματικότητα, δηλαδή, με τα δικά μας μέτρα, έπεται των χρωμάτων και των ήχων, παρ’ ότι φορέας τους.
    Η υπόθεση εδώ θυμίζει το γνωστό απορίας άξιον ρητό: Η κότα έκανε τ’ αυγό ή το αυγό την κότα;”
    Πάντως, με τα της Κοσμογονίας συμφωνεί η θεωρία του Big Bang, κατά την οποία ήχος (και χρώματα) ελευθερώθηκαν λίγα δευτερόλεπτα μετά τη μεγάλη έκρηξη, ενώ το φως 300 000 χρόνια μετά!
    Αξιομνημόνευτο είναι επίσης πως αυτό είναι εμφανέστατο μέσα στους πανάρχαιους ελληνικούς μύθους όπου η Ίρις, θεά του Ουράνιου Τόξου (των χρωμάτων) είναι εκείνη που βασικά βοήθησε για να γεννηθεί ο Απόλλωνας (το φως). Άρα τα χρώματα προϋπήρχαν του φωτός.
    Πάνος
    15/02/09

    [Translation into English]
    admin
    To Joanna and Theo.
    Theo, I see that from your first comment you provoke stimulus for communication.
    Joanna, with your comment, you make me want to deepen my knowledge about little twin brothers “sound – color”.
    About the 6th reality of creation, I like to add that in cosmogony, the light is actually the seventh reality, on our measures, following colors and sounds, although is their body.
    The assumption here is reminiscent of the famous surprising maxim: The chicken did the egg or the egg the chicken?
    However, there is an agreement between cosmogony and the theory of Big Bang, in which sound (and colors) released a few seconds after the big bang, while light after 300 000 years!
    Memorable is that this is also obvious in the ancient Greek myths where Iris, Goddess of the Rainbow (colors) is the one who basically helped for the birth of Apollo (the light). So the colors were prior to the light.
    Panos
    15/02/09

    08 Feb
  11. admin

    11

    (Υ)γειά και χαρά και σε σένα Μιχαήλ Aldebaran!
    Το κείμενό σου είναι χρωματιστό, παρ’ ότι γραμμένο με “μαύρο μελάνι”.
    Οι “βροχερές” και σκοτεινές εποχές μοιραία οδηγούν στην Άνοιξη. Είναι δυστυχώς απαραίτητες για την σπορά! Σ’ εμάς έγκειται να βρούμε και να φυτέψουμε γερούς σπόρους ώστε να ανθίσουν πολύχρωμα λουλούδια και ωφέλιμοι καρποί.
    Όσο για τις μέλισσες που αναφέρεις, αυτές θα απασχολήσουν προσεχώς το blog, αφού είναι από τα πλάσματα που βλέπουν διαφορετική γκάμα χρωμάτων απ’ ότι ο άνθρωπος.
    Πάνος
    15/02/09

    [Translation into English]
    admin
    Farewell and joy to you, as well, ΜΙΧΑΗΛ ALDEBARAN!
    Your text is coloured, although written in black ink.
    The “rainy” and dark times lead fatally to spring. They are unfortunately necessary for seeding! Within us is to find and plant strong seeds to flourish beneficial multi colour flowers and healthy fruits. As for the bees to mention, they will employ on next blog, as bee is a creature that sees a different range of colours than man.
    Panos
    15/02/09

    08 Feb
  12. admin

    12

    Νικόλα, ευχαριστώ για τα συγχαρητήρια.
    Εάν τα αξίζουμε πραγματικά, θα φανεί από όλους εσάς που στέλνετε comments και τις συζητήσεις που θα αναπτυχθούν.
    Το βιβλίο μου ονομάζεται ΤΑ ΜΥΣΤΙΚΑ ΤΩΝ ΧΡΩΜΑΤΩΝ από τις εκδόσεις ΙΔΕΟΘΕΑΤΡΟΝ. Με τα στοιχεία αυτά μπορείτε να το παραγγείλετε από κάποιο βιβλιοπωλείο.
    Πάνος.
    15/02/09

    [Translation into English]
    admin
    ΝΙΚΟΛΑΣ, thanks for the congratulations.
    If truly we deserve your congratulations that will be shown from all of you who send comments and from the discussions will be developed.
    My book is called “Secrets of colors” published by IDEOTHEATRON.
    With this information you can order from any bookstore.
    Panos.
    15/02/09

    08 Feb
  13. Alekos Filis

    13

    Γεια σου Πανο
    Συγχαρητηρια για τιν κινηση σου αφτη να φερεις σε επαφη ανθρωπους που αγαπουν τα χρωματα…
    Ειμαστε 4 ανθρωποι που γνωριζεις πολυ καλα και σ’αγαπουν πολυ.
    Ας αρχισουμε λοιπον και με τις δικες μας αποριες.
    Σε ενα απολυτα σκοτεινο περιβαλλον δεν αντιλαμβανομαστε χρωματα οπως αντιθετα σε ενα ηλιολουστο περιβαλλον μπορουμε να αναγνωρισουμε εκατονταδες συνδιασμους χρωματων. Συμπερενουμε λοιπον πως τα χρωματα δεν ειναι παρα μονο ενα φαινομενο, ενα “παιχνιδισμα” των ιδιοτητων του φωτος πανω σε διαφορετικης συστασης υλικα στοιχεια. Μπορουμε λοιπον να πουμε οτι τα χρωματα “υπαρχουν” ως απτες εννοιες? Πως μπορουμε να αποδωσουμε ιδιοματικους χαρακτηρισμους σε τοσο ευμεταβλητες εννοιες απο πολλαπλους παραγοντες μορφοποιησης οπως (καιρικες συνθηκες, ειδος φωτισμου “τεχνιτος ή φυσικος” κ.λ.π)?
    Ολα αφτα βεβαια ειναι ερωτηματα απο ανθρωπους που δεν εχουν εντρυφησει στον κοσμο των χρωματων. Περιμενουμε λοιπον την απαντηση σου και ελπιζουμε να τα πουμε και συντομα απο κοντα.
    Αλεκος, Εφη, Σουλα, Θοδωρης
    15/02/09

    [Translation into English]
    Alekos Filis
    Hey Panos
    Congratulations on your movement to bring together people who love colors.
    We are 4 people whom you know very well and we love you much.
    We start then with our questions.
    In a totally dark environment we do not perceive colors, as on the opposite, in a sunny environment we recognize hundreds of color combinations. We conclude therefore that colors are only a phenomenon, a “game” of light properties on different physical matters. Therefore can we say that colors “are” as tangible concepts? Can we pay idiomatic characterizations to so changeable concepts from multiple factors of formation such as formatting weather, type of lighting “artificial or natural, etc.)?
    All these questions are coming certainly from people who do not have to indulge the world of colors.
    We are waiting your reply and hope to see you soon close.
    Alekos, Efi, Soula, Thodoris
    15/02/09

    08 Feb
  14. admin

    14

    Αλέκο και παρέα γειά σας.
    Ευχαριστώ για το comment και χαίρομαι που αναφέρετε ότι είστε άνθρωποι που δεν έχετε εντρυφήσει στον κόσμο των χρωμάτων. Αυτό το blog στήθηκε κυρίως για όλους εσάς, ώστε να σας ερεθίσει να εντρυφήσετε στα χρώματα και να κατανοήσετε την αξία και σπουδαιότητα που έχουν στη ζωή μας.
    Παρά την ομολογία σας όμως, θέσατε ένα μάλλον “ζόρικο” ερώτημα. Υπάρχουν τα χρώματα σαν απτές έννοιες; Θα έλεγα ΝΑΙ και ΟΧΙ, ή καλύτερα πως είναι απτές έννοιες υπό όρους. Εξ άλλου πηγάζουν από τα όρια της δημιουργίας, από εκεί όπου το απτό συχγέεται με το μη – απτό.
    Η σωστή παρατήρησή σας για το ευμετάβλητο των χρωμάτων μας οδηγεί στο θέμα των αποχρώσεων, ένα μεγάλο κεφάλαιο που θα πάρει κι αυτό τη θέση του στο blog. Για το θέμα των λύσεων διαφόρων αποριών, διαβάστε την απάντησή μου στο comment της Ελπίδας, στο post ΤΑ ΔΥΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ.
    Πάνος.
    16/02/09

    [Translation into English]
    admin
    Hello Alekos and company.
    Thanks for the comment and I am pleased you state that you people did not have to indulge the world of colors. This blog is made mainly up to irritate all of you and make you tackle in colors and understand their value and importance in our life.
    Despite of your confession, you put a rather “tough” question. Are colors tangible concepts? I will say YES and NO, or more that are tangible concepts on conditions.
    Besides they flow from the limits of creation, from where the tangible is mixed up with the non – tangible.
    Your right point about the mutability of color leads to the question of shades, a large chapter and it will take its position in the blog. On the subject of solutions on
    Different queries, read my reply to the comment of Elpida, on the post “The two questions”.
    Panos.
    16/02/09

    08 Feb
  15. Ευρυδίκη!

    15

    ΧΡΩΜΑΤΑ…
    Τόσα πολλά και τόσα λίγα ε??
    Πολύ ενδιαφέρον και “μαγευτικό”!!
    Τι είναι χρώμα?
    …Είναι…αρώματα,εικόνες,γεύσεις,αισθήματα,απολαύσεις και απογοητεύσεις…
    Ειναι Αγάπη και έρωτας..!
    Είναι Ζωή..!
    Και υπάρχουν για να χρωματίζουν τις στιγμές μας…τις καλές και τις κακές…!!
    Το κάθετι έχει το χρώμα του..αλλά το αλλάζει κιόλας….μια πιο σκούρο,μια πιο ανοικτό..αλλες φορές πιο φωτεινό και άλλες όχι τόσο!!
    Αχ,χρωματάκια μου..τι καλά που υπάρχετε..και ποσο τυχεροί αυτοι που σας προσέχουν!!!!
    ευρυδικη!!!
    16/02/09

    [Translation into English]
    Ευρυδίκη
    COLORS…
    So many and so little;;
    Very interesting and fascinating “!
    What is color?
    … … Colors are fragrances, images, tastes, feelings, pleasures and disappointments…
    Color is Love and Romance..!
    It is Life..! And there is here to color our moments… the good and the bad ones…!
    Everything has its color..But it changes it….Once a bit darker, once a bit lighter, other times brighter and others not so!
    Oh, my tiny colors..How nice you exist..And how lucky are those who watch you!
    Eurydice!
    16/02/09

    08 Feb
  16. admin

    16

    Ευρυδίκη, όντως ΤΟΣΟ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟΣΟ ΛΙΓΑ, ε??
    Όπως θα δεις, καθώς θα “ξετυλίγεται” το blog αυτό, τα χρώματα είναι τόσο λίγα και γίνονται τόσο πολλά…και απλώνονται σε τόσο πολλά!
    Ναι! Είναι Ζωή..! Χρωματίζουν καλές και κακές στιγμές και “κυκλοφορούν” στα συναισθήματά μας.
    Το comment σου αναδύει μια ευφορία και μια αισθητική προσέγγιση του θέματος. Αυτός είναι και ο λόγος ύπαρξης των χρωμάτων (και των ήχων), μέσω των οποίων ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΣΤΕ πληροφορίες.
    Πάνος
    18/02/09

    [Translation into English]
    admin
    Eυρυδίκη, indeed SO MANY AND SO FEW;;
    As you see, as it “unfolds” in this blog, the colors are so few and become so many…and spread to so many!
    Yes! It is life! Color good and bad times and “move” in our emotions.
    Your comment pops euphoria and an aesthetic approach. This is the cause behind colors (and sounds), which makes us to FEEL information.
    Panos
    18/02/09

    08 Feb
  17. Filareti

    17

    Στους γκρίζους καιρούς που διανύουμε,καιρός είναι να ρίξουμε λίγο χρώμα…..να ανακαλύψει ο καθένας τους δικούς του πολύχρωμους ορίζοντες για ψυχή και πνεύμα!Συγχαρητήρια για το εγχείρημα……ΚΑΛΟΡΙΖΙΚΟ!!!
    27/02/09

    [Translation into English]
    Filareti
    In the gray seasons we cover now days, it is time to throw some color…..to push everyone to discover its own colorful frontier for soul and spirit! Congratulations on the project……!
    27/02/09

    08 Feb
  18. admin

    18

    Filareti, ευχαριστούμε για τα συγχαρητήρια και το ….ΚΑΛΟΡΙΖΙΚΟ. Το πόσο θα καλοριζώσει το εγχείρημα θα φανεί από τη συμμετοχή (όλων) σας και τις εμφανίσεις σας στα comments.
    Όσο για τους γκρίζους καιρούς που διανύουμε, συμφωνώ πως καλό είναι να ρίξουμε λίγο χρώμα….όμως για να το καταφέρουμε αυτό, πρέπει να βρούμε πρώτα, ο καθένας μας το δικό του χρώμα, για να γνωρίσουμε καλύτερα τον ευατό μας και τις δυνατότητές μας!
    02/03/09

    [Translation into English]
    admin
    Filareti, thanks for the congratulations. We‘ll find out if this project deserves your congratulations from the future involvement of all of you and your participation on comments.
    As for the gray times we passing through I agree that it is good to throw a little color…. But to succeed we must first find, each of us its own color, to know better ourselves and our potential!
    02/03/09

    08 Feb
  19. Λυδία

    19

    Γεια σου Πάνο και στην καλή παρέα σου!
    Ευχαριστώ για τις γνώσεις που μας μεταδίνεις μέσω του βρέφος σου. Εύχομαι στο βρέφος σου, λοιπόν, να γίνει ένας γίγαντας. Για να γίνει αυτό, προφανώς, χρειάζεται συμμετοχή στα comments πολλών ατόμων με εξειδικευμένες και μη γνώσεις ώστε να αναπτυχθούν διάφορα θέματα περί χρωμάτων και γύρω απ’ αυτά.
    Όπως έγινε κατανοητό, χάρη στον Πάνο και στην Ιώννα, οι τρεις προϋποθέσεις: το φως, τα ηλεκτρόνια που εκπέμπουν τα αντικείμενα και η ιωδοψίνη που εμπεριέχεται στα κωνία των ματιών, δίνουν χρώμα στη ζωή μας. Πάνο, μήπως τελικά η έγχρωμη οπτική αντίληψη είναι το αποτέλεσμα της προσαρμογής του ανθρώπου στην επιβίωση;
    Γνωρίζετε ότι ο ερευνητής Hering υποστήριξε τη θεωρία περί τέταρτου βασικού χρώματος, του κίτρινου, και είδε την επεξεργασία των χρωμάτων σαν έναν ανταγωνισμό τριών ζευγών; Το πρώτο ζεύγος είναι τα αντίθετα χρώματα πράσινο – κόκκινο, το δεύτερο ζεύγος τα αντίθετα χρώματα μπλε και κίτρινο και το τρίτο ζεύγος οι αισθήσεις “φωτεινό” και “σκοτεινό”. Έρευνες έχουν δείξει ότι, πράγματι, όταν κοιτάμε αρκετή ώρα ένα κόκκινο αντικείμενο, σύντομα επέρχεται αισθητικός κορεσμός στο κόκκινο. Και αν κοιτάξουμε ένα απόλυτα λευκό αντικείμενο θα δούμε … πράσινο σε αυτό. Το ίδιο συμβαίνει αν προσπαθήσουμε να κοιτάξουμε τον ήλιο (έντονο φως). Η ένταση του φωτός θα μας “τυφλώσει” και θα γυρίσουμε το βλέμμα μας σε οριζόντιο επίπεδο, όπου θα δούμε τα αντικείμενα ..λίγο πιο σκοτεινά από πριν! Τα παραπάνω είναι αποδείξεις ότι αυτή η ανταγωνιστικότητα των χρωμάτων κατά ζεύγη υπάρχει στην αντίληψή μας.
    Εσύ, Theo, μάλλον γνωρίζεις ότι η αντίληψη είναι η οργάνωση των αισθήσεων σε πρότυπα. Αυτή πολλές φορές εξαρτάται από το αντικείμενο ή το γεγονός που “θέλουμε” να δούμε. Έτσι, παθιασμένος με τη μουσική, την ταυτίζεις με τα χρώματα. Θα με καταλαβεις ίσως καλύτερα αν θυμηθείς τη δίχρωμη δημοφιλή εικόνα. Στην οποία αν θέλουμε να προσέξουμε το κίτρινο χρώμα, βλέπουμε ένα βάζο. Αν θέλουμε να δούμε το πράσινο χρώμα, βλέπουμε δυο ανθρώπινα πρόσωπα!
    Πάνο, από ‘σένα θα ήθελα περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με την πρότασή σου: οι χρωματικές προτιμήσεις μας είναι κλειδιά των θαμμένων συναισθημάτων μας.
    Λυδία.
    03/03/09

    [Translation into English]
    Λυδία
    Thanks for the knowledge you are passing through your baby. I wish therefore, for your baby to become a giant. To be so, obviously, needs to involve many people with comments with specialized or non-specialized knowledge to develop different themes about colors and around them.
    As understood, thanks to Panos and Joanna, the three conditions: light, electrons emitted by objects and iodopsin contained in the eye’s cone cells, give color to our lives.
    Panos, is ultimately the color visual perception the result of adaptation of humans to survive?
    You know that researcher Hering supported the theory of the fourth primary color, yellow, and regarded the processing of colors as a competitive three pairs? The first pair is the opposite colors green – red, the second pair of opposite colors blue and yellow and the third pair the senses “bright” and “dark”. Studies have shown that, indeed, when looking at some time a red object, aesthetic saturation occurs rapidly in the red. And if we look at a completely white object will look into it … green. The same happens if we try to look at the sun (bright light). The intensity of light would “blind” us and if we look in the horizontal plane, we see the objects .a. little darker than before! The above mentioned is evidence that the competitiveness of the colors in pairs exists in our perception.
    You, Theo, probably know that perception is the organization of consciousness in standards. This often depends on the subject or the fact that we “want” to see. Passionate about music, you identify it with colors. You’ll understand me better if you bring on mind the popular two-colored image. That if we pay attention to the yellow color, we see a vase. If we want to pay attention on the green, we see two human faces!
    Panos from ‘you I would like more details on your proposal: the color preferences are keys of our buried feelings.
    Lydia.
    03/03/09

    08 Feb
  20. admin

    20

    Λυδία, πλούσιο και πολύ περιεκτικό το comment σου, χρείζει πολλαπλών απαντήσεων. Ναι! πολύ σωστά το λες: “Για να μεγαλώσει το βρέφος μου και να γιγαντιωθεί, προφανώς, χρειάζεται συμμετοχή στα comments πολλών ατόμων με εξειδικευμένες και μη γνώσεις ώστε να αναπτυχθούν διάφορα θέματα περί χρωμάτων και γύρω απ’ αυτά.” Ελπίζω να το κατανοήσουν αυτό, σύντομα, και άλλοι φίλοι και να αρχίζουν να “θρέφουν” το μωρό μας με γνώσεις και απόψεις!
    Λυδία, όντως η έγχρωμη οπτική αντίληψη είναι αποτέλεσμα της προσαρμογής του ανθρώπου (όπως και των άλλων πλασμάτων) στην επιβίωση. Θα τολμούσα να προσθέσω πως στην περίπτωση του ανθρώπου επεκτείνεται και πέρα από την επιβίωση. Είναι “κλείδα” βοηθήματος για εσωτερική ανέλιξη (αλλά και γενικότερη εξέλιξη).
    Όσα αναφέρεις κατόπιν, για αντίθετα χρώματα και οπτικούς κορεσμούς είναι θέματα που θα ακολουθήσουν λίγο αργότερα στον κύριο ιστό του blog. Όμως μου διαφεύγει η θεωρία του ερευνητή Hering. Θα με διευκόλυνες αν γνώριζες και μου έδινες και το μικρό του όνομα, γιατί μόνο με το επώνυμο δυσκολεύομαι να εντοπίσω τη θεωρία του συγκεκριμένου ατόμου.
    Ενδιαφέρουσα η αναφορά σου προς τον Τhεο, ότι η αντίληψη είναι η οργάνωση των αισθήσεων σε πρότυπα (αν και δυσκολεύομαι να ακολουθήσω το σκεπτικό σου, εδώ). Πάντως η συνέχεια της πρότασης και το παράδειγμα της δίχρωμης εικόνας, μάλλον με διευκολύνουν να προσεγγίσω το νόημα.
    Πριν κλέισω. θέλω να τονίσω πως η χρωστική των κωνίων ιωδοψίνη, είναι γνωστότερη σαν ΡΟΔΟΨΙΝΗ. Το “ιωδοψίνη” πρόκειται μάλλον για μεταφραστική παραλλαγή της ονομασίας Ροδοψίνη.
    Όσο για τις χρωματικές μας προτιμήσεις και τα θαμμένα συναισθήματα, αφορούν σε ένα εκτενές και σημαντικό κεφάλαιο της σχέσης μας με τα χρώματα και το όλο θέμα είναι ένας από τους βασικότερους απώτερους σκοπούς του blog.
    Πάνος
    08/03/09

    [Translation into English]
    admin
    Lydia, rich and meaningful your comment needs multiple responses.
    Yes! You quite rightly say: “To grow up my baby to become a giant, obviously requires the participation of many people in the comments with specific or non knowledge, to develop different themes on colors and around them. I hope that will be understood soon by other friends to begin “breeding” our baby with knowledge and opinions!
    Lydia, indeed the color visual perception is the result of adaptation of human (and other creatures) on survival. I would venture to add that in case of man extends beyond his survival.
    Is “Key” device for internal evolution (and general development).
    What you add then for color contrast and visual saturation are issues followed shortly afterwards in the main fabric of the blog. But the theory of researcher Hering eludes me. You would help me if you know his full name, because having just his surname is difficult to me to identify that person and his theory.
    Interesting is your mention to Theo, that perception is the organization of senses to standards (although hard to follow your reasoning here).
    However, the proposal of the following example of two-colored image rather makes easier the approach to the meaning.
    Before concluding my answer, I want to emphasize that iodopsin, the pigment of cone cells, is known as RODOPSIN. “Iodopsin” is rather a variant translation of the name Rodopsin.
    As for our color preferences and buried emotions refer to an extensive and important chapter of our relationship with colors and the whole thing is one of the main and ultimate purposes of the blog.
    Panos
    08/03/09

    08 Feb
  21. Λυδία

    21

    Γεια σου Πάνο και χρόνια μου πολλά! Τυχαίνει να έχω σήμερα (8) τα γενέθλια μου και αύριο έχει η μικρή η κόρη μου. Πάντα έλεγα ότι είμαι δύο φορές γυναίκα: πρώτον γιατί είμαι θηλυκό και δεύτερον γιατί γεννήθηκα τη μέρα της γυναίκας! (καλό, ε!). Λες γι’ αυτό μου αρέσει το κόκκινο χρώμα επειδή ο Μάρτης είναι ο κόκκινος μήνας;
    Λίγο γελάσαμε και τώρα ας πάμε στα πιο σοβαρά θέματα.
    Λοιπόν, απευθύνοντας στον Theo ήθελα να πω τα εξής: ο καθένας από μας έχει τα δικά του πρότυπα, επομένως ερμηνεύει τον “κόσμο” με δικό του τρόπο. Δηλαδή, τις περισσότερες φορές βλέπουμε αυτό που θέλουμε να δούμε. Για παράδειγμα ο Theo ταυτίζει τα χρώματα με τη μουσική, ο άλλος με τη ζωη, για τον άλλον είναι οι δονήσεις, για μένα είναι απλά χρώματα..κτλ. Η λαϊκή θυμοσοφία “άλλα τα μάτια του λαγού και άλλα της κουκουβάγιας” τι σου λέει;
    Επίσης, για κάθε χώρα και τον πολιτισμό της, αλλά και για τους διάφορους τομείς τα χρώματα έχουν διαφορετική ερμηνεία. Τα παραδείγματα είναι πολλά: στην Κίνα το μοβ είναι το χρώμα του πένθους, σε καμία χώρα όμως δεν θα συναντήσεις ένα μοβ αυτοκίνητο, στην Ινδία τα χάπια είναι μαύρα, για τους ενδυματολόγους το κίτρινο είναι χρώμα κράχτης.
    Πάνο, η ιωδοψίνη δεν είναι μεταφραστική παραλλαγή της ονομασίας ροδοψίνη, είναι δύο διαφορετικές φωτοευαίσθητες ουσίες που εμπεριέχονται στα κωνία και στα ραβδία, αντίστοιχα, των ματιών μας. Έτσι, με τη βοήθεια της ροδοψίνης διακρίνουμε τα αντικείμενα και βλέπουμε ελάχιστο φως τη νύχτα. Ενώ με τη βοήθεια της ιωδοψίνης έχουμε λεπτομερής όραση τη μέρα με χρώματα, για την οποία ο οργανισμός μας δαπανά περίπου το 80% της νευρικής του ενέργειας.
    Ο,τι αφορά τον ερευνητή Hering η πηγή δεν αναφέρει το μικρό του όνομα, μόνο ότι ζούσε στο τέλος του 19ου αιώνα.
    Έγραψα όλα βιαστικά διότι ο χρόνος πιέζει. Σε χαιρετώ για σήμερα.
    Με εκτίμηση Λυδία.
    Πάνο, με όλο το σεβασμό, επίτρεψέ μου να κάνω κάποια σχόλια για την ιστοδελίδα σου. Δηλαδή, τα σχόλια προορίζονται για σένα και όχι για τον κοινό, σβήστω τα μετά. Λοιπόν, η ιστοσελίδα σου είναι υπέροχη, όμως δεν απευθύνεται στον μέσο άνθρωπο. Το ύφος και το λεξιλόγιο που χρησιμοποιείς την κάνουν υπέρ εξειδικευμένη. Καταλαβαίνω ότι δεν έχεις άλλη επιλογή, αφού αυτό είναι το έργο σου. Πιστεύω ότι οι επισκέπτες του site αισθάνονται άβολα ώστε να συμμετέχουν στα comments, διότι κατά μεγάλη πιθανότητα συγκρίνουν τα λόγια τους με τα δικά σου. Επίσης, δεν πρέπει συνέχεια να τονίζεις ότι περιμένεις από αυτούς συμμετοχή, απλά πρέπει να μάθεις να τους ερεθέζεις είτε ρωτώντας τους κάτι είτε απλώς να τους προκαλείς, δηλαδή ο καθένας πρέπει να έχει κάποιο ενδιαφέρον. Ελπίζω να έγινα κατανοητή.
    09/03/09

    [Translation into English]
    Λυδία
    Hi Panos and many happy returns of the day to me! It happens that I have today (8th) my birthday and tomorrow is the birthday of my youngest daughter. I always say that I am twice a woman: firstly because I am female, and secondly because the day I was born is “woman’s day”! (Good with!). Do you think that’s the reason that I like red, because March is a red month?
    Just laugh and let us now go to more serious issues.
    Applying to Theo I would like to say the following: each one has its own patterns, therefore, interprets the “world” on its own way.
    That is most of the times we see what we want to see. For example, Theo identifies colors with music, someone else with his life. For another is a vibration, for me it is just simple colors, etc.
    What do you think about the old folk wisdom that says “different are the eyes of rabbits than those of the owl”? (They are as different as chalk from cheese).
    Also, colors have different interpretation for each country and culture, but also for different areas, as well. The examples are many: in China violet is the color of mourning. Although at any other country we meet no violet cars. In India pills have black color. For costume designers yellow color is a crier.
    Panos, iodopsin is not a translation variant of the name rodopsin. They both are two different photosensitive substances contained in cone and rode cells of our eyes. Thus, with the help of rodopsin discern objects and see bare light at night.
    While using iodopsin we have the detailed day vision with colors, for which our body spends about 80% of the nerve energy.
    Concerning researcher Hering my source did not indicate his full name but only that he lived at the end of the 19th century.
    I wrote all in a hurry because time is pressing. Salute for today.
    Sincerely yours, Lydia.
    Panos, with all respect, let me make some comments on your website.
    In other words, the review is just for you and not for the public, so clear the following after reading. Well, your site is wonderful, but not addressed to the average person. The tone and vocabulary you use make it advanced. I understand that you have no other choice, since this is your work.
    I believe that site visitors feel uncomfortable to participate in the comments, because on a high probability they compare their words with your own. Also, you should not emphasize that you expect participation by them, but just have to learn to irritate by asking them something or just challenge them, thus everyone should have an interest. I hope you understood.
    09/03/09

    08 Feb
  22. admin

    22

    Χρόνια πολλά και σ’ εσένα Λυδία και στην κόρη σου και σε όλες τις γυναίκες, που χρωματίζετε τη ζωή!!
    Κι’ εγώ θεωρώ το κόκκινο σαν το χρώμα των θηλυκών, όμως κατά τους ερευνητές, τα περισσότερα στοιχεία του είναι αρσενικά. Θα το συζητήσουμε όταν έλθει η ώρα! Όπως θα εξετάσουμε τα χρώματα και τις προτιμήσεις κατά εθνότητες, ομάδες, ηλικίες κλπ. κλπ. Όπως καταλαβαίνεις πρόκειται για ένα τεράστιο κεφάλαιο με όλες αυτές τις ιδιαίτερες παραμέτρους. Όσο για τον κύριο Herring βρήκα άκρη και θα αναφερθούμε και σ’ αυτόν.
    Έχεις απόλυτο δίκιο για την ιωδοψίνη! Πρόκειται για διαφορετική οψίνη από την ροδοψίνη. Η μεν ροδοψίνη, με τη χημική της διάσπαση διεγείρει τα ραβδία και τα κάνει να αντιλαμβάνονται την έλευση του φωτός, η δε ιωδοψίνη διεγείρει τα κωνία και αντιλαμβάνονται τις χρωματικές ακτινοβολίες.
    Δεν αφαίρεσα, όπως με προτρέπεις, το τελευταίο σου σχόλιο, γιατί το θεωρώ πολύ ωφέλιμο και χρήσιμο για την ανάπτυξη του blog, που σκοπός του είναι να απευθύνεται κυρίως στον μέσο άνθρωπο. Το ύφος και το λεξιλόγιό μου είναι τέτοιο γιατί προσπαθώ να έχει το blog αυτό μια ποιότητα. Πιστεύω ότι η προσφορά ποιότητας βοηθά και είναι επιθυμητή. (Αλήθεια, αν η TV μας πρόσφερε περισσότερη ποιότητα ίσως η κοινωνία μας να ήταν διαφορετική).
    Η επιλογή μου λοιπόν είναι αυτή, όμως δεν πρέπει να κάνει κανένα να αισθάνεται άβολα. Θα χαρώ πολύ να προσπαθήσω να απαντήσω σε κάθε απορία, ακόμα και την απλούστερη. Αυτός είναι και ο σκοπός αυτού του Blog. Να απευθύνεται σε όλους!
    Γνωρίζω πως κάποια αναφερόμενα σημεία είναι εξειδικευμένα. Θα δωθούν επεξηγήσεις σε όποιον τις ζητήσει. Κανένας μας δεν γεννήθηκε γνώστης των πάντων.
    Η γνώση αποκτάται με την μελέτη και ενισχύεται με την ανταλλαγή απόψεων.
    Πανος
    12/03/09

    [Translation into English]
    admin
    Many happy returns of the day to you Lydia and to your daughter and to all women as well, that you color life!
    For me also, red is a female color, but for researchers most of red’s basic principles are masculine.
    We will discuss that on time! On time as well, will look at the colors and tastes in ethnic groups, ages, etc., etc. As you know this is a huge section with all these special parameters. As for Mr. Hering I did found sources and will mention him, on time, as well.
    You are absolutely right about iodopsin! This is a different opsin from rodopsin.
    While rodopsin, with its chemical division stimulates the rods to perceive the advent of light, iodopsin stimulates the cone cells to perceive chromatic radiation.
    I didn’t remove the last part of your comment, as you proposed, because I feel that is very beneficial and useful for the development of the blog, which aims to address mainly to the average man. The style and vocabulary is that because I try to keep a quality blog. I believe that offering quality helps and is desirable. (Really, if TV was giving us more quality perhaps our society could be different).
    Finally this is my choice, but this should not make anyone to feel uncomfortable.
    I will be glad to try to answer every question, even the simplest.
    That is the purpose of this Blog. Be addressed to everybody!
    I know that some mentioned themes are qualified. Explanations will be given to those who ask. None of us was borne knowing everything.
    Knowledge gained by study and supported by exchange of views.
    Panos
    12/03/09

    08 Feb
  23. 23

    sas efxaristo pou anaferthikate sxetika me tin
    “ixo-xromatiki”, optiki mou (gonia-)antilipsis ton xromaton genikotera!

    Idikotera,
    Pano(admin)=proxora !
    IOANNA= ise kai poli..xromatisti !!
    Lidia= an k gineka, ise kai poli ..ASPROMAVRI !!!
    etsi ..afoy sou aresoun oi proklisis:

    i imera tis ginekas ine mia texniti xromatisti imera, k me oxi pragmatiko/fisiko xroma. (alla esi malon genithikes se aftin ti malon oxi toso poli enxromi (ikoniki) imera). oi ginekes ektos apo iperoxa xromata OLES tis imeres, xaras k giortis, exoun k iperoxa aromata, gefsis kai enoite ..HXOYS!!! yperoxous polixromous HXOUS!!! an esi apla vlepis xromata (opos les:”για μένα είναι απλά χρώματα..κτλ”), elpizo na ta vlepis toulaxiston me ti psixi sou ..giati sketa me ta “matia” ..sory ..alla den vlepis oles tis apoxrosis!

    Gnomi mou ine ..Na prospathisis na mirisis, kai apo tis mirodies na anakalipsis kai alla xromata! me oles tis esthisis sou, na akousis ixous kai na niosis tis xromatikes donisis, na klapsis me xroma! Na gelasis me xroma!

    An telika thimoses ( sou aresi to ..kokino), elpizo na min ta vlepis i ta vapsis MAYPA! giati pali aspromavri tha ise.

    An thimosis kai ta vlepis pali ..kokina, tote vlepis mia apo ta idia!

    An enioses “avola”, (χρησιμοποιείς ..οι επισκέπτες του site αισθάνονται άβολα..), ine k afto ena xroma ..kokino! ipes ..oti s’aresi!

    pistevo na min imoun “υπέρ εξειδικευμένos”, k na se efxaristisa,
    katalavenontas oti “δεν έχεις άλλη επιλογή, αφού αυτό είναι το έργο σου”: na vlepis “aplos xromata (dil monoxroma)

    E ..ti na kano!? eπρέπει να μάθεις να ερεθέiζεςe” είτε ρωτώντας se κάτι, είτε απλώς να ..προκαλείςe,.. Ελπίζω να έγινα κατανοητos.

    Telika Lydia, Exis ta matia ..tou Lagou, i ..tis Koukouvagias?

    2 fores gineka!! giafto!! tora eksigite ..i esthisi tou geliou sou!
    (oute o lagos gela, oute ki koukouvagia)

    Alla gia na ime ilikrinis: Mou aresi to ..”8″!
    alla Protimo ..tin Ioanna! pirazi?

    Argisa ..alla irtha!
    I’ll be back!

    piperatos! katakokinos! tabasco! Furberia!

    Otan tros mia Pizza, ektos apo tin “ntomata”, vlepis alla xromata!?
    Gia fae ligo kafteri ..na dis kai ta alla! Trava perisotero to liomeno tiri, tentose k tilikse to sti glosa sou, apolafse to “krats” tis piperias, to leroma ton xerion sou eno diplonis to komati fernontas to apolafstika kai ..pali sto stoma sou! An exis eki kai ton agapimeno sou, mirase ta xili sou mazi tou ..kai an tolmas niose perisotera xromata me ti glosa sou/tou! Agapise k erotefsou ..ksana, k pali! Dixos xroma ola ine ..anosta, anesthita, monotona, Pethane k ksanagenisou! polaplasiasmos. iparxoun toses iperoxes “gefsis”, “Esthisis”, “HXOI”.
    En Teli kai i Anaparagogi! Genisi k anagenisi!
    Agapo to lefko agapo ti Gineka.

    An den antilamvanese pliros ta xromata
    pos na ..katalavis akoma k to mavro! To apolito!

    An sas aniksa kai ..tin oreksi ..kati egine!

    Kales xromatikes sas ..Apolafsis!!!

    ( etsi ..gia na ANApsoune ta ..xromata!)
    Na kano kai mia episimansi:
    Agapo tous ixous me armoniki roi, tous armonikous sindiasmous tous, tous armonikous rithmous/palmous. Se entasis kai se iremia.

    Milise kanis ..apla gia mousiki?!

    Akou ..me OTI bori na diatheti to pnevma i psixi k to kathe kitaro tou kormiou sou. i anasas, to anatrixiasma tis epidermidas..
    me violi, flaouto, klasiki mousiki, rock, drams, akoma k me klarino!

    Me to potami pou kila! Ti vroxi,
    me to throisma apo ta fila!
    me tin aperantotita tis siopis tou sibantos! Tin Ontotita sou!
    me to polixromo OLON!!! SOY! moy, mas!

    Akoma kai me klista matia, ise ikanos/ ikani na vlepis ta xromata tis zois!
    ESY, EGO, EMEIS!!! EIMASTE TA XROMATA!

    K A T A L A V E T E’ T O !!!

    Ta paragoume kai paragomaste apo afta!
    Oso perisotero anakatevomaste me agapi, paragoume xara, agapi, eftixia, toso pio polaplasiastika, perisotera k fotina ginonte!

    efxome i anthropotita, na katalavi tin pandesia ton xromaton, pou bori na paragi, anaparagi, kai na apolamvani vionontas tin!

    Theo, 19 / 06 / 2009
    for the REAL Humanity.

    08 Feb
  24. 24

    Theo γειά σου,
    Σ’ ευχαριστώ που με αποκάλεσες χρωματιστή, όχι γιατί με κολάκευσες, αλλά γιατί μ’ ένοιωσες. Ναί αγαπώ τα χρώματα, γιατί δε τα βλέπω απλώς, αλλά γιατί με δονούν. Οι δονήσεις τους ενώνονται με τις δικές μου εσωτερικές χρωματικές δονήσεις και μιλάμε, τραγουδάμε, χορεύουμε και περνάμε υπέροχα.
    Καβαλάω το ουράνιο τόξο και μαζί του περιδιαβαίνω τους αιθέρες και ενώ τα χρώματα μου μιλούν για το κόσμο τους, εισδύω μέσα απο το συναίσθημα (χαράς, ευφορίας, ελπίδας κ.α.) στη φαντασία μου και ανακαλύπτω καινούριους ορίζοντες.
    Μπαίνω μέσα στο χρωματικό κύκλο και νοιώθω, ότι μ’ αγκαλιάζουν όλα τα χρώματα με διάθεση προστασίας, απο τη πεζότητα, την ισοπέδωση,τη ματαιότητα και τότε τ’ αγκαλιάζω και εγω και χορεύουμε ένα, δύο, τρείς, πολλούς χορούς, που με κάνουν να νοιώθω ζωντανή και έτοιμη για δράση.
    Οι αρετές των χρωμάτων δε διδάσκονται, τις νοιώθεις, που σημαίνει ότι σε δονούν μέχρι εκστατικότητας, ή “αντιλαμβάνεσαι ” τα χρώματα ως μία στιγμιαία αισθητική ικανοποίηση. Γιαυτό μην είσαι τόσο αυστηρός στη κριτική σου.

    σε χαιρετώ Ιωάννα
    21-6-09

    08 Feb
  25. Λυδία

    25

    Αγαπητέ Theo.. Κατ’αρχήν να σε ευχαριστήσω για την εκτενή αναφορά σου στο πρόσωπό μου.
    Θα ήθελα να σε ενημερώσω ότι -παρά τις ελπίδες σου- δε θύμωσα καθόλου.. Για ποιο λόγο άλλωστε? Ο χαρακτηρισμός “ασπρόμαυρη” είναι κάθε άλλο παρά προσβλητικός, αφού σύμφωνα με τα δικά σου λεγόμενα μαύρο=το απόλυτο χρώμα. Και εγώ θα συμπληρώσω άσπρο=η απόλυτη απουσία του. Τι καλύτερο λοιπόν για έναν άνθρωπο να τα συνδυάζει και τα δύο?? ( ασπρόμαυρο= αρμονία)
    22-6-09

    08 Feb
  26. JOHNART

    26

    Χαιρετώ την ομάδα των χρωμάτων…
    εδώ είμαι κι’ εγώ…και ζώ…και σας θαυμάζω…και σας παρακολουθώ…με το στόμα ανοιχτό…καθ’ ότι… άσχετος…
    εσάς που έχετε ερευνήσει και εντρυφήσει στα χρώματα…
    τι να γράψω, εγώ, ο άσχετος και η ομάδα μου…η ομάδα των ασχέτων…μας έχετε κάνει, να κάνουμε πίσω…
    η Ράνια, ο Νικόλας, η Δήμητρα, ο Τάκης, η Άννα, η Βασιλική, ο Ηλίας, η Νατάσα κ.ά. είπαν:
    -υπέροχο site και το θέμα πολύ δυνατό
    -είναι μοναδικό, ίσως για λίγους
    -είναι πολύ εξειδικευμένο, αδυνατώ να το παρακολουθήσω
    -αντιπαθώ τα αινίγματα, μου θυμίζουν σχολείο
    -είναι οικογενειακή υπόθεση…παίζεται από 4-5 άτομα
    -θα προτιμούσα να αρχίσει από το ΑΛΦΑ για εμάς τους άσχετους
    …και εγώ συμπληρώνω και προτείνω:
    Όλος αυτός ο χείμαρρος πληροφοριών, αστείρευτος, κορυφαίος μήπως είναι κρίμα να αναλώνεται ανάμεσα σε τόσα λίγα άτομα…εγώ θα ήθελα να συμμετέχουν πολλοί περισσότεροι…έτσι το ονειρεύτηκα όταν ξεκινήσαμε τη δημιουργία του και την κατοχύρωσή του…
    και… που είναι όλος αυτός ο κόσμος όταν κάνατε τη συνάθροιση “χρωματίζοντας τον άνθρωπο”…
    θα πρότεινα σε όλους εσάς που μπαίνετε στο site να το γνωρίσετε σε φίλους και γνωστούς…και αντί, Πάνο, να συνεχίζεις την καταιγιστική σου συγγραφή, καλό θα ήταν να στείλεις ένα δελτίο τύπου στα Μ.Μ.Ε.(εφημερίδες, περιοδικά, ραδιόφωνο, τηλεόραση) για να γίνει γνωστό…
    όλο και κάποιοι θα γράψουν και θα πουν…είναι κρίμα, επαναλαμβάνω… ΕΙΝΑΙ ΚΡΙΜΑ τέτοια συγγραφική δουλειά να παίζεται ανάμεσα σε τόσους λίγους…εκτός και εάν βαυκαλίζεστε και σας αρέσει το παιχνίδι να γίνεται μεταξύ σας…όταν αργότερα μπουν κάποιοι σίγουρα θα έχουν χάσει αξιόλογα επεισόδια
    JOHNART 24-06-09
    σε τόσα λίγα άτομα, εκτός και εάν βαυκαλίζεστε και σας αρέσει έτσι…
    όσοι θα μπουν αργότερα σίγουρα θα έχουν χάσει πολύτιμα επεισόδια…και θα είναι δύσκολο να γυρίσουν πίσω…

    08 Feb
  27. JOHNART

    27

    Ο δαίμων του κομπιούτερ χτύπησε…
    επανέλαβε την τελευταία παράγραφο…που την είχα χάσει…
    ίσως για να με τιμωρήσει…γιατί έβγαλα κάποιες κακιούλες…
    και ξανά πάλι…
    JOHNART 24-06-09

    08 Feb
  28. Λυδία

    28

    Μετα την καταιγίδα, Πάνο, συνήθως έρχεται η λιακάδα!

    Ρωτάς ποιά είναι τα βασικά χρώματα και ποιά είναι τα συμπληρωματικά. Εγώ να απαντήσω λίγο διαφορετικά: τα βασικά χρώματα είναι το blog σου και τα συμπληρωματικά είναι τα comments μας, όπου το ένα προϋποθέτει το άλλο και τα οποία βρίσκονται σε μεγάλη εξάρτηση μεταξύ τους.
    Επίσης, θα ήθελα να προσθέσω λίγα λόγια σχετικά με τους ρυθμούς και δονήσεις, ίσως να φανούν χρήσιμα σε κάποιους. Ο όρος Κόσμος – με την αρχαία ελληνική έννοια του “συνόλου σε τάξη και αρμονία” – δηλώνει μια ενότητα που περιλαμβάνει τα πάντα. Έτσι, ο κόσμος στον οποίο κατοικούμε διέπεται σε όλα τα επίπεδα από συγκεκριμένους νόμους, οι οποίοι με τη σειρά τους εντάσσονται σε ένα ευρύτερο σύστημα νόμων. Ρυθμοί και δονήσεις του Συμπάντος επηρεάζουν τη Γη, αλλά και την έμψυχη και άψυχη ύλη την οποία αυτή περιλαμωάνει. Η λεπτή ροή όλων των ηλεκτρομαγνητικών ενεργειών επηρεάζει τα συναισθήματα, την υγεία και τη ζωή των φυτών, των ζώων και των ανθρώπων. Επομένως, τα πάντα ρει, όπως είπε ο Ηράκλειτος, τα πάντα δονείται.

    Εσύ, Theo, “χρωματίζοντας” εμένα ασπρόμαυρη συν κόκκινη, κατά κάποιο τρόπο υποτιμώντας αυτά τα χρώματα, σίγουρα δεν γνώριζες ότι πράγματι αυτά είναι τα αγαπημένα μου, δηλαδή κυριαρχούν στην ντουλάπα μου, στο σπίτι μου, στους πίνακές μου. Επίσης, κατά μεγάλη πιθανότητα δεν γνωρίζεις για τις σχέσεις που υπάρχουν μεταξύ των χρωμάτων και των ήχων, των προτιμήσεων και της χρωματοθεραπείας. Έτσι, λοιπόν, κατά αντίστοιχη σείρα αναφέρω:
    Το άσπρο ηχεί εσωτερικά σαν ένας μη ήχος, σαν παύση στη μουσική, γι’ αυτό και επενεργεί στον ψυχισμό μας σαν μια μεγάλη σιωπή, μια σιωπή όμως που δεν είναι νεκρή, αλλά γεμάτη δυνατότητες.
    Το μαύρο συμβολίζει κάτι που έχει εκλείψει, μια σβησμένη πυρά, κάτι ακίνητο. Είναι το χρώμα που στερείται κάθε ήχο και γι΄αυτό επάνω του ηχεί εντονότερα κάθε άλλο χρώμα, ακόμα και τα αδύναμα.
    Το κόκκινο επενεργεί εσωτερικά ως ένα πολύ ζωντανό, ζωηρό και ανήσυχο χρώμα, που όμως δεν περιέχει τον επιπόλαιο χαρακτήρα του κίτρινου. Μαρτυρεί μια έντονη νότα σχεδόν ενδυνείδητης τεράστιας δύναμης, μιας ανδρικής ωριμότητας.
    Οι άνθρωποι που προτιμούν λευκό χρώμα χαρακτηρίζονται από αθωότητα, αγνότητα, καθαρότητα, νεότητα, αλήθεια, απλότητα, ανυπαρξία, μοναδικότητα. Άνθρωποι που το αποφεύγουν χαρακτηρίζονται από περισσότερο ενδιαφέρον για τον ρεαλισμό, ρνούνται να αποδεχτούν ότι δεν μπορεί να εξηγήσει η λογική. Γνωρίζουν και αποδέχονται τα ελαττώματά τους, αλλά δεν επιθυμούν να τα διορθώσουν.
    Οι άνθρωποι που προτιμούν μαύρο χρώμα χαρακτηρίζονται από σοβαρότητα, μυστικοπάθεια, κατάθλιψη, θάνατο, μοναχικότητα. Άνθρωποι που το αποφεύγουν χαρακτηρίζονται από φοβία για το άγνωστο, επιθυμία για απελευθέρωση από οτιδήποτε τους δίνει αίσθηση εξάρτησης, τους παρεμποδίζει, τους “δένει”.
    Οι άνθρωποι που προτιμούν κόκκινο χρώμα χαρακτηρίζονται από πάθος, σεξουαλικότητα, ενεργητικότητα, αυθορμητισμό, διέγερση, επιθετικότητα, δύναμη, κίνδυνο, φιλοδοξία, επαναστατικότητα. Ά νθρωποι που το αποφεύγουν χαρακτηρίζονται από υπερβολική ενεργητικότητα και αυθορμητισμό, κυκλοθυμία, εγωκεντρισμό ή να έχουν έντονο πρόβλημα να συναναστραφούν με ανθρώπους που έχουν αυτά τα χαρακτηριστικά.
    Το μαύρο απορροφά την περισσευούμενη ενέργεια, ενώ το άσπρο βοηθά στον εξαγνισμό και στην εξισορρόπηση. Το κόκκινο διεγείρει πνευματικά αλλά και σωματικά.

    Μπορεί σας κούρασα αλλά μπορεί και διασκεδάσατε λίγο γνωρίζοντας και την άλλη όψη των χρωμάτων.
    Τελειώνοντας, θα ήθελα να πω Πάνο, ότι συμφωνώ σε μεγάλο βαθμό με τις παρατηρήσεις του προηγούμενου μηνύματος, εξάλλου αυτά τα έχω πει εξ αρχής, δυστυχώς δεν τα έλαβες υπόψη σου. Το να παράγει κανείς κάτι είναι το πιο εύκολο, πώς να το πουλήσει είναι το θέμα! Ίσως θα έπρεπε να ζητήσεις τη γνώμη και την κριτική από τους υπόλοιπους μέλους της “οικογένειας”; Διότι άλλα μάτια του λαγού και άλλα της κουκουβάγιας.
    Με εκτίμηση Λυδία.
    26-6-09

    08 Feb
  29. admin

    29

    Εμφανίσθηκες Theo στις αρχές του blog απλώνοντας ένα ευοίωνα ρεύμα πρόκλησης συζητήσεων που όμως το σταμάτησες αμέσως με την εξαφάνισή σου!
    Επανέρχεσαι (χαίρομαι γι’αυτό) μετά από ένα τρίμηνο και πλέον, σπέρνοντας μια αναζωπυρωτική λαίλαπα με το χρώμα της φωτιάς στις πιο καυτερές του μορφές, από τα αναμμένα αίματα του θυμού έως το κάψιμο της γλώσσας από δυνατό ταμπάσκο και κατακόκκινο τσίλι, ενώ θέλεις να νοιώσεις την κάψα αυτή να εισέρχεται μέσα σου με φιλιά από φλογισμένα κόκκινα χείλη!
    Εύχομαι να μην εξαφανιστείς μακρόχρονα και πάλι γιατί τότε θα απέχεις πολύ από τον Άρη, με τον οποίο κατάλαβα πως μάλλον θέλεις να ταυτίζεσαι, ή τουλάχιστον να φοράς τον κόκκινο μανδύα του. Ο σωστός (στην καλή, θετική, μορφή του) Άρης συμμετέχει στο πεδίο της μάχης. Δεν το εγκαταλείπει για να επανέλθει σαν θριαμβευτής, όποτε κρίνει αυτός. Αυτά είναι καμώματα της ακολούθου και αδερφής του της Έριδας (η αντίθετη, κακή πλευρά του) που σπέρνει ζιζάνια και εγκαταλείπει τον αγώνα αδιαφορώντας για το τι προκάλεσε ή παρακολουθώντας χαιρέκακα από μακριά, προστατευμένη από τα βόλια, τις διαμάχες που έσπειρε.
    Τελικά έχεις δίκιο! Μου άρεσε. Δεν είχα σκεφτεί να σας βάψω, να σας δω με χρώματα. Βέβαια είναι πολύ νωρίς ακόμα. Δεν σας γνωρίζω. Η προσέγγιση μπορεί να γίνει μέσα από τα γραφόμενά σας, ότι δηλώνεται και όπως παρουσιάζεστε προς το παρόν.
    Ναι! Η Λυδία είναι ασπρόμαυρη και κόκκινη (όπως δήλωσε και η ίδια). Είναι τα τρία πρώτα χρώματα που εννοούνται από τον άνθρωπο και πάνω τους ξεκινά και χτίζεται η εννοιολογική αντίληψη των χρωμάτων. Η Λυδία βασίζεται σε γερά θεμέλια! Είμαι βέβαιος ότι έχει και άλλα χρώματα. Τα φανερώνει όταν σιγουρευτεί πως τα θεμέλια της είναι σταθερά, δεν τρίζουν, αντέχουν στους σεισμούς.
    Ναι! η Ιωάννα είναι χρωματιστή! Δεν το δείχνει όμως. Αφήνει να φαίνεται ένα γκρίζο περίβλημα που ιριδίζει σε πολύχρωμες παλ αποχρώσεις. Είναι ένας πολύ ζωντανός νεοσσός που αναμένει τις κατάλληλες συνθήκες για να τρυπήσει τη φαιά μεμβράνη του ωαρίου που την περικλείει και να ξεχυθούν δημιουργικά τα χρώματά της.
    Μίλησε κανείς απλά για μουσική; Όχι, ακόμα! Μέχρι να βρεθεί ο κατάλληλος μουσικός εμείς τι να ακούσουμε; Το δυναμικό κόκκινο bolero του Ravel, που δένει με το comment ή την Γαλάζια Ραψωδία του Gershwin για να χαλαρώσουμε; Υπάρχει βέβαια και η Ενάτη του Beethoven με τον ύμνο της Ειρήνης.
    Πάνος
    26-6-09

    08 Feb
  30. admin

    30

    Οι κακιούλες JOHNART είναι ευπρόσδεκτες και αυτές, ιδίως όταν είναι καλοπροαίρετες. Άσε που πολλές φορές αποβαίνουν ωφέλιμες.
    Ράνια, Νικόλα, Δήμητρα, Τάκη, Άννα, Βασιλική, Ηλία, Νατάσα… γιατί δεν μας γράφετe αυτά που είπατε, έτσι απλά, με λίγα λόγια, ώστε να αναπτύξουμε μια συζήτηση και να χαράξουμε μαζί ένα μονοπάτι βατό σε περισσότερους;
    Συμφωνώ ότι αυτός ο χείμαρρος (ευχαριστώ για τα υπέροχα συνοδευτικά σου λόγια JOHNART) πληροφοριών είναι κρίμα να αναλώνεται ανάμεσα σε λίγα άτομα. Όπως κι’ εσύ, ονειρεύτηκα και ονειρεύομαι αυτό το blog να απευθύνεται σε πολλούς, πάρα πολλούς ανθρώπους. Αυτός εξ άλλου είναι και ο στόχος του.
    Δεν πρόκειται για “οικογενειακή” υπόθεση λίγων ατόμων που βαυκαλίζονται παίζοντας μεταξύ τους. Το γήπεδο είναι τεράστιο και ελεύθερο σε όλους. Απλώς παίκτες δεν εμφανίζονται, πέρα από τους 4 -5 που σχημάτισαν μια μικρή ομάδα. Νομίζω ότι και αυτοί δεν απολαμβάνουν το παιχνίδι, έτσι μικρό σε τόσο μεγάλο γήπεδο. Περιμένουμε και άλλους παίκτες, να σχηματιστούν γερές ομάδες, όλων των διαβαθμίσεων και δυνατοτήτων και κάθε ένας να συμμετέχει στο τουρνουά της αρεσκείας του.
    Ακούς Μαριάνθη; Παντελή; Αναστάσιε; Ρεβέκα;.. αγαπητέ άγνωστε;.. Filareti, Marina τί γίνατε;.. Aleko, eleni, elpida, Michael, ΓΩΡΓΟ…. ένα δυο περάσματά σας από τα comments, σε τόσους μήνες, δεν είναι αρκετά να θρέψουν αυτό το παιδί, τα “xromata.com”, να θεριέψει και να απλώσει τη σκιά του πάνω από πολλούς, πάρα πολλούς, μεταφέροντας το μήνυμα ότι τα χρώματα δεν είναι μια απλή διακοσμητική υπόθεση της φύσης.
    JOHNART καλή η πρότασή σου για ενημέρωση των Μ.Μ.Ε. Θα υλοποιηθεί σύντομα. Εφικτότερη όμως η πρότασή σου προς όσους μπαίνουν στο site να το κοινοποιήσουν σε γνωστούς τους. Θα πρότεινα δε, σε εμάς που ήδη συμμετέχουμε να βάλουμε το πρώτο μας γκολ. Να πείσουμε ο καθένας μας από ένα άτομο να συμμετέχει, βοηθώντας έτσι την ανάπτυξη και εδραίωση αυτού του έργου.
    Πάνος
    30-6-09

    08 Feb
  31. admin

    31

    Ναι! Μετά την καταιγίδα, Λυδία, έρχεται η λιακάδα και συνήθως ανάμεσά τους εμφανίζεται το υπέροχο Ουράνιο Τόξο.
    Πολύ κολακευτικό το σχόλιό σου ότι τα βασικά χρώματα είναι το blog ενώ τα συμπληρωματικά τα comments και πολύ πραγματικό το ότι βρίσκονται σε μεγάλη εξάρτηση μεταξύ τους.
    Γράφεις αρκετά ωραία πράγματα στο τελευταίο σου comment. Δεν θα τα σχολιάσω. Θα σταθώ μμόνο στην αναφορά σου στον ΚΟΣΜΟ που είναι το “σύνολο σε τάξη και αρμονία”! Μόνο όσοι το εννοήσουν αυτό, πιστεύω, έχουν το δικαίωμα να λένε: Ο ΚΟΣΜΟΣ ΜΑΣ.
    Πάνος
    3-7-09

    08 Feb
  32. 32

    1) Χρώμα είναι ο χαρακτηρισμός που δώσαμε στις φαινομενικές αλλαγές που ζούμε στο περιβάλλον μας. Το περιβάλλον μας προσφέρει στο ανθρώπινο είδος ένα φάσμα οπτικών χαρακτηρισμών το οποίο το ονομάζουμε χρώματα. Ο τρόπος αντίληψης συνεπώς των όσων βλέπουμε αποτελεί τα χρώματα.
    2)Η ζωή του ανθρώπου θα ήτανε μονότονη χωρίς τα χρώματα και βαρετή. Βλέπουμε και καταγράφουμε οπτικούς χαρακτηρισμούς και κατά επέκταση συνδέουμε πράγματα με διάφορα χρώματα κάτι το οποίο γίνετε άθελα μας. Η θάλασσα είναι μπλέ ο ουρανός γαλάζιος η παπαρούνα κόκκινη κτλπ.

    Η ερωτήσεις που θέλω να διατυπώσω είναι. Γιατί κάθε είδος ζωής σε αυτόν τον πλανήτη έχει το δικό του φάσμα χρωμάτων? Μπορούμε να μιλήσουμε με βεβαιότητα 100% σε ότι πιστεύουμε πάνω στα χρώματα η πρέπει να αφήσουμε και ενδεχόμενα ανοιχτά για κάτι που προφανώς αν διατυπώναμε θα ξεπερνούσε τα όρια της φαντασίας μας. Πιστεύω ότι έχουμε πολλά ακόμα να ανακαλύψουμε πάνω σε αυτό το θέμα και ο δρόμος για την Ιθάκη θα διαρκέσει για αιώνες.
    5-3-11

    08 Feb
  33. admin

    33

    Μου αρέσει Asterios Komsoulas* η τοποθέτησή σου. Ως προς το 2) ότι δηλ. ότι καταγράφουμε οπτικούς χαρακτηρισμούς και κατά επέκταση συνδέουμε πράγματα με διάφορα χρώματα κάτι το οποίο γίνεται άθελα μας θα είδες ότι είναι το θέμα του post που αναρτήθηκε σήμερα (26-3-11) ως προς τον σχηματισμό των ψυχολογικών εγχαράξεων στον άνθρωπο από κάθε χρώμα.
    Όσον αφορά στα ερωτήματά σου:
    Γιατί κάθε είδος ζωής σε αυτόν τον πλανήτη έχει το δικό του φάσμα χρωμάτων? Είναι κι αυτό ένα θέμα το οποίο έχει προγραμματιστεί να αναρτηθεί λίαν συντόμως. Ήδη ξεκίνησε με τις “βιολογικές χρωστικές”.
    ΔΕΝ μπορούμε να μιλήσουμε με 100% βεβαιότητα σε ότι πιστεύοθμε για τα χρώματα βάση των γνώσεων που έχουμε γύρω από αυτά. Είναι περιορισμένες και ο ανάλογος μηχανισμός μας βλέπει ελάχιστα από τα χρώματα του φάσματος, ακόμα και του περιορισμένου φάσματος που καλούμε Ορατό Φως. Σκέψου μόνο ότι ανάμεσά μας, πέρα από τους συναισθητικούς, κυκλοφορούν και κάποιοι τετραχρωματικοί άνθρωποι. Τί σημαίνει αυτό; Πως ενώ ο κοινός τριχρωματικός άνθρωπος διακρίνει 3 βασικά χρώματα και τις περίπου 9 000 000 αποχρώσεις τους, ένας τετραχρωματικός βλέπει 4 βασικά και περίπου 100 000 000 χροιές. Μπορεί να το συλλάβει η φαντασία σου;
    Με τα χρώματα δεν θα ξεπεράσουμε τα όρια της φαντασίας (γιατί δεν ξεπερνιούνται) όμως μπορούμε να τα πλησιάσουμε και μάλιστα το ταξίδι μας προς κάποια σημεία μπορεί να πλησιάζει (ή και ξεπερνά;) την ταχύτητα του φωτός. Οπότε το ταξίδι προς αυτή την Ιθάκη σπάει την υφή του χρόνου και του δίνει μια ελαστικότητα που κυμαίνεται μεταξύ αιώνων και στιγμών. ¨οχι, δεν πρόκειται περί επιστημονικής φαντασίας αυτά που σου γράφω, όσο και να της μοιάζουν.
    Πάνος
    6-3-11

    *Χρησιμοποιώ στις απαντήσεις μου τα ονόματα όπως εμφανίζονται στα comments και φροντίζω να εμφανίζονται στις πρώτες λέξεις για να ξέρετε σε ποιον απαντώ.

    08 Feb
  34. 34

    Καλησπέρα κ.Πάνο αυτό για τους τετραχρωματικούς ανθρώπους πρώτη φόρα το ακούω. Αυτό που γνωρίζω μέχρι στιγμής είναι ότι από έλλειψη ενζύμων στο αίμα υπάρχει η ασθένεια δεν μου έρχεται η ονομασία τώρα στο μυαλό αλλά μπερδεύουνε το πράσινο με το κόκκινο χρώμα. Με λίγα λόγια αυτό που καταλαβαίνω είναι ότι κάθε έμβυο ών είναι πλασμένο για ένα φάσμα χρωμάτων και από διάφορες χρωμοσωμικές μεταλλάξεις έχουνε δημιουργήθηκαν νέα δεδομένα που αξίζει να μάθουμε το τι θα συμβεί με διάφορα πειράματα πάνω στο αίμα και με κατάλληλα ένζυμα ώστε να εξετάσουμε τα αποτελέσματα.
    8-3-11

    08 Feb
  35. admin

    35

    Οι τετραχρωματικοί Asterios Komsoulas είναι μια σπάνια περίπτωση, αλλά υπάρχουν! Η ύπαρξή τους, όπως και η αναφορά που βρήκα πως οι πρωταρχικοί άνθρωποι ήταν τετραχρωματικοί, με ταξιδεύει στο άπειρο, όπως μου γράφει στο comment της η ΑΥΓΟΥΣΤΑ!
    Όσο για το ελάττωμα των ανθρώπων που δεν βλέπουν όλα τα χρώματα, αυτό δεν είναι ασθένεια και δεν οφείλεται σε έλλειψη ενζύμων του αίματος, αλλά σε έλλειψη ιωδοψίνης, της χρωστικής των κωνίων του αμφιβληστροειδούς, που ευθύνονται για την χρωματική όραση. Για καλύτερη ενημέρωση επί του θέματος δες τα posts που ήδη έχουν αναρτηθεί. Αυτά θα τα βρείς συγκεντρωμένα στo τμήμα Gategories που βρίσκεται ακριβώς πάνω από το τμήμα Dialogues (όπου ανατλλάσσουμε comments) στη μεσαία στήλη. Κάνε κλικ στον όρο ΔΥΣΧΡΩΜΑΤΟΨΙΑ και θα απομονωθούν όλα τα σχετικά posts.
    Πάνος
    9-3-11

    08 Feb
  36. Asterios Komsoulas

    36

    Ευχάριστω κ.Πάνο θα καθήσω να το ψάξω!

    08 Feb
  37. Rebecca Allalouf

    37

    Ενα σύντομο σχόλιο… Πιστεύω οτι τα ΧΡΩΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΖΩΗ! Επομένως για εμάς που τα ”βλέπουμε” ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ και μας επηρεάζουν. Οπότε τι θα μπορούσαμε να πούμε για αυτούς που δεν βλέπουν.. τους κυριολεκτικά τυφλούς ? Τους επηρεάζουν τα χρώματα? Είναι τόσο σημαντικά όπως και για εμάς?
    1-12-11

    08 Feb
  38. admin

    38

    Ρεβέκκα, το σχόλιό σου είναι πολύ “ζουμερό” και θίγει ένα θέμα που με έχει απασχολήσει (και απασχολεί) σοβαρά. Γι αυτό και την περασμένη άνοιξη επικοινώνησα με τον Φάρο Τυφλών, συζήτησα με κάποιους ανθρώπους εκεί και “μπήκα” στον περίεργο για μας κόσμο τους. Αυτή η πρώτη μου επαφή μαζί τους με εξέπληξε γιατί τα πράγματα είναι πιο περίπλοκα απ’ ότι περίμενα και κάθε ένας τους είναι μια ιδιαίτερη περίπτωση. Όταν κατασταλλάξω σε κάποια πορίσματα θα σας τα ανακοινώσω. Προς το παρόν μπορώ να πω ένα γενικό ΝΑΙ επηρεάζονται. Όπως εξάλλου επηρεαζόμαστε από τα χρώματα και στον ύπνο μας (άλλο μεγάλο κεφάλαιο). Πρόσφατες επιστημονικές έρευνες αποδεικνύουν την επίδραση των χρωματικών δονήσεων στις ορμονικές εκκρίσεις του ανθρώπου.
    Πάνος
    1-12-11

    08 Feb
  39. admin

    39

    Ποπη Κυπραιου ΑΓΑΠΗΤΕ ΠΑΝΟ … ΑΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΚΑΙΡΟΥΣ ΕΧΩ ΔΙΑΒΑΣΕΙ … ΠΟΛΛΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ ΣΟΥ … ΧΑΙΡΟΜΑΙ ΠΟΥ ΞΕΚΙΝΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ !! ΕΤΣΙ ΘΑ ΜΠΟΡΕΣΟΥΜΕ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΧΩΡΙΣ ΚΟΥΡΑΣΗ … ΚΑΙ ΘΑ ΣΥΝΙΣΤΟΥΣΑ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ … ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΠΕΡΙΕΧΟΥΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΟΡΙΕΣ … ΠΟΥ ΒΕΒΑΙΑ ΑΠΑΝΤΩΝΤΑΙ !! ΚΑΛΗ ΑΡΧΗ ΚΑΙ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΣΤΟ ΝΕΟΓΕΝΝΗΤΟ !!! <3
    8-2-2017

    08 Feb

Reply to “Εισαγωγικός χαιρετισμός – Introductory greetings”