Η Δυαδικότητα στα χρώματα – Duality in colors
Η ΔΥΑΔΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ
Ο νόμος της δυαδικότητας, ή των δυάδων, ένας από τους βασικότερους νόμους της δημιουργίας, είναι εμφανής, με διάφορες όψεις του, στα χρώματα.
Τα χρώματα διαχωρίζονται σε δυο κατηγορίες: Τα θερμά και τα ψυχρά.
Επίσης χωρίζονται στα βασικά και τα συμπληρωματικά. Κάθε βασικό χρώμα επιπλέον, αποτελεί ζεύγος με το συμπληρωματικό του.
Έχουμε δυο συνομοταξίες (ομάδες) χρωμάτων: αυτά που θεωρούνται όντως ως χρώματα (τα χρώματα του φάσματος,) και τα υπόλοιπα, τα μη –χρώματα.
Υπάρχουν δυο επίπεδα μίξης χρωμάτων: η αφαιρετική μίξη (που αφορά στις χρωστικές ουσίες) και η προσθετική.(που αφορά στις χρωματικές ακτινοβολίες).
Η δυάδα όμως που είναι εμφανέστατη και αντιληπτή από όλους είναι η σχέση ΑΣΠΡΟ – ΜΑΥΡΟ = φως – σκοτάδι.
Translation into English
Duality in colors
The law of duality, or duals, one of the most fundamental laws of creation, is evident in various aspects on colors.
Colors are separated into two categories: warm and cold colors.
Also they are divided into basic and supplementary colors. Additionally each basic color forms a pair with its complementary.
We have two divisions (groups) of colors: those regarded as actual colors (the colors of spectrum) and the others, the non-colors.
There are two levels of color mixing: the abstract mixing (on pigments) and the additive (on color radiation).
The most obvious and understandable dual by all is the relationship of WHITE – BLACK = light – dark.
admin is | Topic: δυαδικότητες, Συμπαντικοί νόμοι και χρώματα | Tags: δυαδικότητα, νόμος
5 Comments, Comment or Ping
admin
Katerina Perifanou: Ο νόμος της δυαδικοτητας διέπει όλο το σύμπαν!!!!!!Καλό ξημερωμα Πανο
23-2-2017
admin
Nana Stergiopoulos Τα βασικά χρώματα και τα σύνθετα. Κάθε βασικό έχει το σύνθετο συμπληρωματικό του. Όμως αυτός ο τρόπος χρησιμοποιείται στη Δύση. Στην δική μας ιστορία της τέχνης υπάρχει το σύστημα της χρωματικής αναγωγής, του Πολύγνωτου. Η Πολυγνώτεια κλίμακα, την οποία επαξίως εκπροσωπεί με το έργο του ο Χρήστος Μποκόρος στο Μουσείο Μπενάκη της οδού Πειραιώς, μέχρι την επόμενη Κυριακή 26.2.2017. Αυτό το σύστημα, από την Αρχαία Ελλάδα, κατακτά το Βυζάντιο, την πρώιμη και ύστερη Αναγέννηση, τους Μεγάλους Ζωγράφους όπως Ingres, Wateau, Rembrandt κ.α. και επανέρχεται σε μας με αντιδάνεια, παρ ότι το έχει σώσει η Βυζαντινή ζωγραφική μέσα από τις αγιογραφίες της, φτιαγμένες από χέρια Ελλήνων. Εκεί λοιπόν, όπως και στο Fayum της Αιγύπτου και στη ζωγραφική της Πομπηίας που αντιγράφει ζωγραφικά έργα, Αρχαία Ελληνικά, παρατηρούμε τα εξής : Το κάθε έργο, είναι φτιαγμένο με αναγωγικό τρόπο. Κάθε σχήμα, μπορεί να έχει δίπλα του ένα άλλο συμπληρωματικό, όμως οι σχέσεις των επί μέρους χρωματικών σχημάτων μεταξύ τους δεν είναι πάντα συμπληρωματικές αλλά όπως λέμε στη ζωγραφική γλώσσα, και αρμονικές, δηλαδή με διπλανά χρώματα και όχι αντικρυνά, όπως τα βλέπουμε στον χρωματικό δίσκο.
23-2-2017
admin
Panos Karayiannis: Νανά, πολύ ωραία όσα μας γράφεις για την Πολυγνώτεια κλίμακα, την τετραχρωμία λευκό-ξανθό-ερυθρό-μέλαν που κατ’ εμέ βασίζεται στην φιλοσοφική χρωματική θεώρηση των χρωμάτων του Εμπεδοκλή, όπου το λευκό αντιστοιχεί στο πυρ, το ξανθό στην γη, το ερυθρό στον αέρα και το μέλαν στο νερό, την αποδεκτή από τον Αριστοτέλη χρωματική σειρά που αντιστρόφως είναι και η φυσική σειρά της πυράκτωσης. Μάλλον πολλά θα προκύψουν για συζήτηση από την Πολυγνώτειο κλίμακα….
24-2-2017
admin
Nana Stergiopoulos: Και μέχρι την Κυριακή μπορεί κανείς να τη δει εφαρμοσμένη, στη σπάνια κατ εμέ έκθεση του Χρήστου Μποκόρου στο Μπενάκη της Πειραιώς! Πήγα σήμερα για 3η φορά !
24-2-2017
Reply to “Η Δυαδικότητα στα χρώματα – Duality in colors”