xromata.com


5α γενέθλια

 

5α Γενέθλια

(και αποχαιρετισμός σ’ έναν φίλο)

 

 

Ο Φεβρουάριος είναι ο μήνας γενεθλίων για τα xromata.com.

Αρχές Φεβρουαρίου, πριν 5 χρόνια, το 2009, ξεκίνησαν την «ζωή» τους

και έκτοτε είναι παρόντα με συνεχείς αναρτήσεις θεμάτων για τον κόσμο των χρωμάτων και όπου αλλού αυτά απλώνονται.

 

 

Οι αναρτήσεις της ιστοσελίδας πλησιάζουν οσονούπω τις 500, ενώ ο αριθμός των επισκεπτών έχει προ πολλού υπερβεί τον αριθμό των τριακοσίων χιλιάδων, όμως… όμως… επαναλαμβάνω αυτό που γράφτηκε και πέρυσι στα προηγούμενα γενέθλιά μας:

 

«Οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι υπάρχει και κάποιο σημείο στο site που με την πάροδο του χρόνου έχει ατονήσει, σχεδόν εξαφανισθεί θα έλεγα, και έχει παρασύρει μαζί του την ζωτικότητα της ιστοσελίδας.

 

Αυτό είναι η στήλη επικοινωνιών, τα comments, όπου κάποτε αναπτύσσαμε ενδιαφέρουσες συζητήσεις και ανταλλάσσαμε απόψεις σε γενικά θέματα που ξεκινούσαν με αφορμή τα χρώματα και κατέληγαν όπου δη».

 

[Πολλά από τα comments αυτά, που παρουσίαζαν ενδιαφέρον, συγκεντρώνονται και χάριν ευκολότερης ανεύρεσης τους αναρτώνται από το φθινόπωρο του 2011 κατά διαστήματα σαν posts κάτω από τον γενικό τίτλο «σκέψεις κι απόψεις»]

 

Οι λόγοι που τα λιγοστά άτομα της τότε μικρής αλλά άκρως ενδιαφέρουσας παρέας σταμάτησαν να συμμετέχουν στους διαλόγους μας είναι ποικίλοι… αλλά μεταξύ των λόγων αυτών υπάρχει και ένας σοβαρότατος που δυστυχώς δεν δίνει καμιά ελπίδα για πιθανή επανένταξη σε προσδοκώμενη αναβίωση των συζητήσεων.

Ο λόγος αυτός είναι η αποχώρηση από τα εγκόσμια για ένα μεγάλο ταξίδι –χωρίς επιστροφή- στο επέκεινα.

Ένας από τους φίλους της ιστοσελίδας, ο Γιάννης Πολοπετράκης, μόλις προ ημερών ξεκίνησε για το μακρινό αυτό ταξίδι, αφήνοντας ένα μεγάλο κενό πίσω του για πολλούς από εμάς.

Καλό σου ταξίδι Γιάννη και Σ’ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ που μου συμπαραστάθηκες σε πολλές από τις προσπάθειές μου, που παρευρισκόσουν σχεδόν σε όλες τις ομιλίες και παρουσιάσεις που έκανα για τα ΧΡΩΜΑΤΑ -και όχι μόνο- και που ήσουν ένας από τους ελάχιστους φίλους που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμά μου για την δημιουργία διαλόγων σ’ αυτό το site, κι ας δήλωνες ότι δεν έχεις ιδέα από χρώματα, ένα θέμα που δεν ήταν στα άμεσα ενδιαφέροντά σου.

 

 

Ο Γιάννης κατείχε μια διδασκαλία και ήταν ειδικός στην Αστροσοφία και στην Κοσμογονία, οπότε δεν έχανε ευκαιρία να μας πετά «ψήγματα» από όσα κατείχε στα comments που αναρτούσε στους διαλόγους μας.

Βέβαια, παρακολουθώντας τις επιστημονικές εξελίξεις επί των φωτονίων (οι οποίες δίνουν βάση στις θεωρίες για παράλληλα σύμπαντα), όπου έχει αποδειχθεί πειραματικά πως ένα φωτόνιο, όταν δεν παρατηρείται, συμπεριφέρεται παράδοξα και μπορεί να παρευρίσκεται ταυτόχρονα σε δυο ή περισσότερα σημεία, ή να βρεθεί σε κάποιο κοντινό ή μακρινό σημείο του σύμπαντος, αν θεωρήσουμε πως η ενεργειακή οντότητα του Γιάννη (και κάθε άλλου) είναι ανάλογη με την ενεργειακή δράση των φωτονίων…. Ωωω! Δεν ολοκληρώνω το σκεπτικό μου γιατί υπάγεται στους εξωλογισμούς, που είναι μια νέα κατηγορία θεμάτων η οποία προστέθηκε προ καιρού στο site μας.

 

 

Ναι, τα «xromata.com», μεστώνοντας ηλικιακά, τολμούν πλέον να ασχολούνται με χρωματικούς εξωλογισμούς, να χρωματίζουν τα μαγικά τετράγωνα, να παραλληλίζουν διάφορες θεότητες με χρώματα κ.α.

Φίλοι, καταλαβαίνεται πως με τέτοια θέματα η έλλειψη διαλόγων, όπου μπορούν να εκτεθούν και να συζητηθούν οι θέσεις και οι απόψεις σας, είναι μεγάλη.

Τελευταίως, για μεγάλο χρονικό διάστημα, τα μόνα comments που λαμβάνονται έχουν να κάνουν με χρωματικές διακοσμητικές συμβουλές και με ψυχολογικές αναλύσεις βάση του χρωμοτέστ, και λυπάμαι ειλικρινά που δεν έχω απαντήσει τον τελευταίο καιρό σε κάποιους από εσάς. Ο λόγος: Έλλειψη χρόνου και φόρτος εργασίας επί χρωμάτων και άλλων θεμάτων.

Το χρωμοτέστ του Λούσερ δόθηκε τον Μάρτιο του 2012, όπου είχα φροντίσει να έχω κάποιο ελεύθερο χρόνο για να ασχοληθώ με αυτό και να απαντώ στους ενδιαφερόμενους. Η κάθε, φαινομενικά μικρή, απάντηση απαιτεί πολύωρη προεργασία, χρόνο που δεν διαθέτω ενάμιση χρόνο μετά.

 

 

Το ίδιο και με τις απαντήσεις για διακόσμηση χώρων. Επειδή πίσω από το site δεν υπάρχει κάποια διακοσμητική εταιρεία, ευνόητο είναι πως για να δοθούν σωστές απαντήσεις απαιτείται κάποια μελέτη, η οποία με τη σειρά της απαιτεί τον ανάλογο χρόνο.

Είθε να υπήρχε διαθέσιμος ο απαιτούμενος χρόνος και να μπορούσα να απαντούσα σε όλους σας, κάτι που, τουλάχιστον προς το παρόν, είναι ανέφικτο.

Τα “xromata.com” λοιπόν, για πέμπτη φορά γιορτάζουν τα γενέθλιά τους ευελπιστώντας να τα γιορτάσουν και πάλι του χρόνου, προσδοκώντας μια πιθανή αναβίωση των «διαλόγων» τους, ώστε να αποκτήσουν και πάλι τη ζωντάνια τους.

 

 

Υ.Γ. Παραθέτονται κάποια από τα comments που μας είχε στείλει ο Γιάννης και τα οποία αναδημοσιεύτηκαν στην ενότητα «Σκέψεις κι απόψεις φίλων»:

 

Αγαπητέ Πάνο Καλησπέρα σε εσένα και σε όλη την παρέα. Το θέμα της Προσωπικότητας έχει αρχή και όχι τέλος, γι’ αυτό πάμε παρακάτω :

όσο αφορά τα χρώματα, ενώ είχα την ευκαιρία, έμαθα από τίποτα έως σχεδόν τίποτα
Παρακολούθησα πρόσφατα ένα ντοκιμαντέρ, διάσημου Έλληνα Αστροφυσικού σχετικού με τις Αισθήσεις και Παραισθήσεις και κοινώς τα έπαιξα. Αποτέλεσμα σύμφωνα με το ντοκιμαντέρ δεν ξέρουμε τι βλέπουμε, τι δε βλέπουμε, τι είναι αληθινό, τι είναι πραγματικό, τι δεν είναι και πάει λέγοντας. Ασφαλώς αυτό θα ισχύει και για τα χρώματα.
Το επίπεδο μας (υλικό ) το χαρακτηρίζουν δύο πράγματα το Ασυνεχές και η συνεχής κίνηση υπό μορφή δονήσεων. Οι δονήσεις σε ορισμένο μέρος ( χώρο ) και χρόνο είναι πανομοιότητες, αλλά τα αποτελέσματα τους διάφορα.
Είναι και εδώ θέμα παραισθήσεων, έχω μια άποψη, απλά το θέτω σαν θέμα συζήτησης.
Κάθε πλανήτης χαρακτηρίζεται έχει ένα χρώμα, ταυτόχρονα παράγει και δονήσεις που μεταβάλλονται ανάλογα με τη θέση του, η σχέση δονήσεων και χρωμάτων νομίζω ότι είναι δεδομένη, δεδομένη είναι ακόμα και η επήρεια των δονήσεων επάνω μας. Με τα χρώματα τι γίνεται;

Γιάννης
18-12-09

 

Προσωπικότητα : ασφαλώς κάτι προϋπάρχει, ένα πρόπλασμα πάνω στο οποίο κτίζουμε τον ιδιαίτερο χαρακτήρα μας ο οποίος και πάλι εξαρτάται από πολλά πράγματα όπως για παράδειγμα κληρονομικότητα, αστρικές επήρειες και με τις δυναμικές δυνατότητές μας, όλα μαζί αποτελούν χωρίς μεγάλο λάθος την προίκα μας ή καλύτερα στοιχεία του Ιδιαίτερου Χαρακτήρα μας. Με αυτόν το Χαρακτήρα δημιουργούμε μια συνειδητή Ατομικότητα.
Ο Ιδιαίτερος λοιπόν Χαρακτήρας μας μαζί με το κτήμα της Συνειδητής Ατομικότητας μας δημιουργούν μια μορφή Προσωπικότητας. Γιατί μπαίνουν και άλλοι παράγοντες, όπως Περιβάλλον, Ήθη και Έθιμα, Οικογένεια, Σχολείο, Πολιτεία, Θρησκεία. κοινωνικά, πολιτιστικά και άλλα βάρη. Έτσι αυτή η Προσωπικότητα πολύ απέχει από την πραγματική, είναι μια πλαστή, ψεύτικη. γιατί κτίστηκε με στοιχεία ξένα του Χαρακτήρα μας. Αυτή την πλαστή καλούμαστε να την κάνουμε Πραγματική και στη συνέχεια να την εξελίξουμε. Έργο μιας ζωής και όχι μόνο.

Γιάννης

06-12-09

 

Η προσωπικότητα δεν είναι κάτι που προϋπάρχει, αλλά κάτι που κτίζεται. Επομένως όλοι μας σε κάθε στιγμή εκδηλώνουμε ένα κράμα, πλαστής, πραγματικής ………….κλ.π, προσωπικότητας.
Εάν λοιπόν τα χρώματα ακολουθούν μια εξελικτική πορεία, ρωτώ, αναλογικά μπορεί το χρώμα της τωρινής προτιμήσεώς μου να μου δείχνει ψήγματα το που βρίσκομαι ή αν ακολουθώ τουλάχιστο σωστό δρόμο.
29-11-09

Γιάννης

 

 

 


is | Topic: Uncategorized, Εξωλογισμοί, σκέψεις σχόλια άρθρα φίλων | Tags: None

85 Comments, Comment or Ping

  1. 1

    Αγαπητέ Πάνο,

    Έχω πολύ καιρό να κάνω κάποιο comment αλλά θέλω να σε διαβεβαιώσω πως κάθε τόσο μπαίνω στο site και παρακολουθώ τα posts σου.

    Θέλω να ευχηθώ Χρόνια Πολλά και Πολύχρωμα για το site και την δουλειά που κάνεις, που για μένα προσωπικά είναι η πιο μεγάλη συσσώρευση υλικού γύρω από τα χρώματα που έχω δει.
    5-2-14

    05 Feb
  2. admin

    2

    Alex, ευχαριστώ για τα ωραία σου λόγια. Μου ανύψωσαν το ηθικό! Χαίρομαι που μετά από τόσο καιρό σε βλέπω και πάλι να προβάλλεις στα comments της ιστοσελίδας, ελπίζοντας να σε ξαναδώ σύντομα, αφού και συ ειδικεύεσαι σε μια “πλευρά” των χρωμάτων. Παρεπιπτόντως, εάν πρόσεξες, τον περασμένο Οκτώβριο η Φιλίτσα Κόρμπα έστειλε ένα comment που μάλλον προοριζόταν για σένα, αφού ήταν σχετικό με Aura – Soma.
    Πάνος
    7-2-14

    05 Feb
  3. Evrydiki

    3

    Xaroumena genne8lia sta xrwmata loipon…xrwmatista k dhmiourgika panw ap ola! Kai sta 6..kai sta 7…kai sta polu perissotera makari!!! ♥♥

    Mias k sunodeuthkan fetos apo ena dusaresto gegogos..kalo tha htan na poume pws “Ta grapta menoun”.. Opote k oi lekseis twn an8rwpwn pou xanonte mas sunodevoun pantotina .Kalo taksidi ston pisto filo twn xrwmatwn..k oxi mono…Gianni.

    05 Feb
  4. evrinoi

    4

    Φίλε μου αγαπημένε,
    Χρόνια Πολλά για το ηλεκτρονικό παιδί σου… Να είσαι, εσύ, πάντα καλά για να μπορείς να το τροφοδοτείς με καινούργιες ιδέες και να μπορούμε να είμαστε και εμείς κοντά σου και να σε προκαλούμε με τις απορίες μας και τις απόψεις μας.
    Μπορεί να φαίνομαι καινούργια στη παρέα σας, αλλά σαν παλιά φίλη γνωρίζω και εγώ τον αγαπημένο μας φίλο Γιάννη που δεν βρίσκετε πια ανάμεσά μας.
    Με αφορμή τα όσα είχε γράψει για τη προσωπικότητα και με ζωντανή την ανάμνηση της παρουσίας του στη καρδιά μου, θα ήθελα να κάνω και εγώ ένα σχόλιο.
    Στο τελευταίο του ταξίδι, αυτός που φεύγει, παίρνει μαζί του για αποσκευές, τα όσα έχει σκεφτεί, έχει αισθανθεί και έχει πράξει. Παίρνει με λίγα λόγια όσα έχει χτίσει για να διαμορφώσει μια προσωπικότητα,όποια και αν είναι αυτή..
    Για τον αγαπημένο μας φίλο, μόνον ένα τίτλο μπορώ να δώσω στην αποσκευή που κουβαλά. Α Ν Θ Ρ Ω Π Ο Σ.
    Κατάκτηση για τον ίδιο, κληρονομιά έμπνευσης για όλους τους άλλους.
    Άραγε, είναι εύκολο ή δύσκολο να μπορούμε να υπάρχουμε σαν άνθρωποι?

    Δεν λέω περισσότερα, Χαιρετώ όλη την παρέα και ανανεώνω το ηλεκτρονικό ραντεβού μας για την επόμενη καυτή… ερώτησή σου.

    7/2/14 Ευρυνόη

    05 Feb
  5. ΧΑΤΖΗΣΤΡΑΤΗΣ ΦΑΝΗΣ

    5

    Χρόνια πολλά Πάνο στο site σου…και μην φοβάσαι…πάντα βρίσκω μια κλειδαρότρυπα και σε παρακολουθώ!
    7-2-14

    05 Feb
  6. admin

    6

    Ευρυδίκη, ευχαριστώ για τις ευχές σου και την ανταπόκρισή σου. Αυτό που σημειώνεις, πως ΤΑ ΓΡΑΠΤΑ ΜΕΝΟΥΝ είναι μεγάλο θέμα, κάτι που το κατάλαβα έμπρακτα τώρα με την “αποχώρηση” του Γιάννη. Μου στοίχησε κι εμένα, όπως σε πολλούς άλλους η έλλειψή του, όμως με μεγάλη ανακούφιση είδα ότι υπάρχει ακόμα έντονα ζωντανός μέσα σ’ αυτήν την ιστοσελίδα, στα commenta που μας έγραφε όπου έχει αφήσει ανοιχτά πολλά θέματα για συζήτηση.
    Η “σπορά” του εδώ μάλλον έπιασε τόπο και επί πλέον, αισθάνομαι πως μας βοηθάει από εκεί που είναι, αφού με την μνήμη του άρχισαν να “ζωντανεύουν” και πάλι οι διάλογοι μας.
    Πάνος
    7-2-14
    Υ.Γ. Συγκινήθηκα, πειράζει;

    05 Feb
  7. admin

    7

    Ευρυνόη, ευχαριστώ για τις ευχές σου και για τα όσα ενδιαφέροντα που γράφεις. Θα σταθώ σε ένα από αυτά, εκεί προς το τέλος όπου γράφεις
    “Για τον αγαπημένο μας φίλο, μόνον ένα τίτλο μπορώ να δώσω στην αποσκευή που κουβαλά. Α Ν Θ Ρ Ω Π Ο Σ.”
    και το ερώτημα:
    “Άραγε, είναι εύκολο ή δύσκολο να μπορούμε να υπάρχουμε σαν άνθρωποι?”
    Εσύ τί λες; Νομίζω πως συμφωνούμε. ΔΥΣΚΟΛΟ λέω.
    Τελευταίως με έχει επηρεάσει ένα ντοκυμαντέρ που είδα για το “σπέρμα”, όπου τα σπερματοζωάρια παρουσιάζονται σαν άνθρωποι και μόνο ένα στα εκατομμύρια θα πετύχει τον σκοπό του. Με προβλημάτισε πολύ η αντιστοιχία των σπερματοζωαρίων με ανθρώπους και αν σκεφτείς τον ΑΝΑΛΟΓΙΚΟ ΝΟΜΟ… αντί για απάντηση ανεβάζω το πρώτο από τα 4 τμήματα αυτού του ντοκυμαντέρ.
    http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=RwWfQy_asgU#t=11
    Πάνος
    7-2-14

    05 Feb
  8. admin

    8

    Φάνη, ευχαριστώ για τις ευχές σου και για το ότι πάντα βρίσκεις μια κλειδαρότρυπα για να μας παρακολουθείς. Εύχομαι να περνάς συχνά μέσα από την κλειδαρότρυπα αυτή (όπως σήμερα) και να σε έχουμε στην παρέα των διαλόγων μας.
    Πάνος
    7-2-14

    05 Feb
  9. admin

    9

    Στα τρία comments του Γιάννη υπάρχουν αναφορές για την προσωπικότητα και για τον ιδιαίτερο χαρακτήρα. ΄Για να φέρω το θέμα και προς τα χρώματα σας ερωτώ λοιπόν, έχει κάθε χρώμα τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του;
    Αλλά πρώτα απ’ όλα τί είναι ο χαρακτήρας; Τί εννοούμαι όταν αναφερόμαστε στον “χαρακτήρα”;
    Πάνος
    7-2-14

    05 Feb
  10. φανιουδάκης ιωάννης

    10

    ευχομαι μέσα απ την καρδιά μου τα χρώματα να εξακολουθούν να χρωματίζουν την ζωή μας,γιατί ζωή ασπρόμαυρη δεν εχει νόημα.
    7/2/2014

    05 Feb
  11. Evrydiki

    11

    Profanos kai den peirazei…
    ★★☆☆
    8-2-14

    05 Feb
  12. ΑΥΓΟΥΣΤΑ

    12

    ”Για την Σφίγγα”: επιτρέψτε μου εδώ να αναφερθώ, τώρα που μπορώ, στο θέμα που υποσχέθηκα. Δεν γνωρίζω σε ποια ακριβώς σφίγγα αναφέρεται το κείμενο. Το μόνο που αναφέρει είναι ότι έχει, όπως λέει, ένα ιδεογραφικό σχήμα φτερωτού λέοντα, με ανθρώπινο πρόσωπο και πόδια ταύρου, τοποθετημένο πάνω σε ένα τετραγωνικό βάθρο, ύψους 20 μέτρων.
    ”Ο φτερωτός αυτός λέοντας, συμβολίζει την Θεότητα. Η κεφαλή συμβολίζει την εκδήλωση του Θεού στην νοητική Του δραστηριότητα. Το σώμα την εκδήλωση στην αστρική Του ενέργεια και τα 4 πόδια του την εκδήλωση στα 4 στοιχεία της δημιουργίας. Οι φτερούγες του συμβολίζουν την θεία Ουσία του συμβόλου”.
    ”Το πρόσωπο της σφίγγας ήταν χρώματος λευκού.Τα μάτια της μαύρα. Το σώμα μπροστά ήταν κίτρινο και στα πλευρά πράσινο, κίτρινο και κόκκινο. Οι φτερούγες στα άκρα λευκές, ενώ στο κέντρο μαύρες”.
    Εδώ αναλαμβάνει την μελέτη και εξήγηση των χρωμάτων αυτών ο Πάνος……
    8-2-14

    05 Feb
  13. ΧΑΤΖΗΣΤΡΑΤΗΣ ΦΑΝΗΣ

    13

    για το θέμα χαρακτήρα του χρώματος…μάλλον στην διαθέσει που μας μεταφέρει ένα χρώμα…αυτό καταλαβαίνω εγώ…Κόκκινο να δουλέψω,πράσινο να ξεκουραστώ,γαλάζιο να ταξιδέψω…κλπ!
    8-2-14

    05 Feb
  14. Γιώργος Παπαζαφείρης

    14

    Πάνο μου, σου εύχομαι από καρδιάς ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ για την υπέροχη αυτή ιστοσελίδα σου, και να έχεις πάντα τη δύναμη και τη θέληση να την κρατάς ζωντανή και να την εμψυχώνεις με το άσβεστο μεράκι σου για τα χρώματα.
    Σχεδόν από τότε που σε πρωτογνώρισα, ήταν προφανές ότι αυτός ήταν ο δρόμος της μύησης που είχε μιλήσει στη δική σου καρδιά. Και οφείλω να καταθέσω από καρδιάς ότι, άσχετα από το γεγονός ότι δεν είναι από τα αγαπημένα μου θέματα, είσαι επί 10-ετίες φωτεινό παράδειγμα σε όλους μας, για τη συνέπεια και την αγόγκιστη προσπάθεια να μελετήσεις, να ερευνήσεις και να προσφέρεις σε όλους τους καρπούς του μυητικού έρωτα της ζωής σου σε όλους, αδελφούς σου και μη…
    ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ξανά αδελφέ μου.
    Εχθές έμαθα για πρώτη φορά για την ιστοσελίδα σου.
    Σήμερα την έβαλα ήδη στα αγαπημένα μου και σκοπεύω να την επισκέπτομαι συχνά…
    Ευχαριστώ που με ενημέρωσες.
    Γιώργος Παπαζαφείρης
    8/2/82014

    05 Feb
  15. Χριστίνα Δημοπούλου

    15

    Πάνο μου,

    Υπήρξες ο πρώτος ομιλητής που παρακολούθησα σε έναν υπέροχο πνευματικό χώρο όπου νοιώθω ότι βρήκα τις ρίζες μου και βρίσκω τον εαυτό μου. Όταν μου έκανες μία ερώτηση τότε, πολύ αμήχανα, αλλά με όλη μου την ειλικρίνεια σου απάντησα ότι ‘μπορεί να μην έχω καταλάβει ούτε τα μισά από όσα είπατε, μου φαίνονται βέβαια πολύ ενδιαφέροντα, αλλά με συγκινεί απίστευτα ο τρόπος που λάμπουν τα μάτια σας όταν μιλάτε για τα χρώματα’.

    Χρόνια πολλά στο όμορφο φωτεινό λαμπερό και πολύχρωμο έργο σου. Να είσαι καλά, να έχεις τη δύναμη και τη θέληση να το συνεχίσεις και πάντα έτσι να λάμπουν τα ματάκια σου.

    Πολύ συγκινητικός ο φόρος τιμής σου στον αγαπημένο μας Γιάννη. Άγγιγμα ψυχής (όπως υπήρξε και ο ίδιος). Μου λείπει πολύ, αλλά τον νοιώθω κοντά μου. Τώρα, μέσα από το γραπτό σου λόγο, ακόμα περισσότερο.

    Με αγάπη και εκτίμηση,
    Χριστίνα
    8-2-14

    05 Feb
  16. Georgia

    16

    Πάνο μου χρόνια πολλά!!!!
    Ευτυχώς που υπάρχεις κι εσύ και μπορούμε ν ανοίγουμε τους ορίζοντές μας, ομορφαίνοντας πάντα με χρώματα.
    Σ ευχαριστούμε!!!!
    8-2-14

    05 Feb
  17. ΠΟΠΗ ΚΥΠΡΑΙΟΥ

    17

    ΑΓΑΠΗΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΓΑΠΗΜΕΝΕ ΠΑΝΟ ΕΥΧΟΜΑΙ ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΥΟ !!! ΑΥΤΟ ΦΥΣΙΚΑ ΑΝΤΑΝΑΚΛΑ ΚΑΙ ΣΕ ΜΑΣ ΠΟΥ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΜΕ ΝΑ <> ΚΑΙ ΝΑ <> ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΥΠΛΟΚΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΕΩΝ ΣΟΥ … ΕΥΧΟΜΑΙ ΝΑ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΘΟΥΜΕ ΚΙ ΕΜΕΙΣ ΙΣΑΞΙΑ ΣΤΙΣ ΕΠΙΘΥΜΙΕΣ ΣΟΥ !!!
    8-2-14

    05 Feb
  18. ΠΟΠΗ ΚΥΠΡΑΙΟΥ

    18

    ΣΤΙΣ ΠΑΡΕΝΘΕΣΕΙΣ ΓΡΦΩ ΝΑ … ΦΩΤΙΣΤΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΧΡΩΜΑΤΙΣΤΟΥΜΕ … 8/2/2014
    8-2-14

    05 Feb
  19. Ν_ΟΝΕ

    19

    ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΠΟΛΥΧΡΩΜΑ ΜΕ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΝΑ ΦΤΑΝΕΙ ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΦΩΣ!!!!
    8-2-14

    05 Feb
  20. Ν_ΟΝΕ

    20

    Και για τον ΓΙΑΝΝΗ ότι και να πω πραγματικά είναι λίγο.Το μόνο που θα πω είναι κάλο ταξίδι και σίγουρα είναι πολύ καλά εκεί που είναι!!!
    8-2-14

    05 Feb
  21. admin

    21

    Γιάννη Φαν, ευχαριστώ για τις ευχές σου κι ελπίζω να συμβάλλεις κι εσύ στην ανάπτυξη των διαλόγων μας με τις γνώσεις που διαθέτεις και ιδιαιτέρως αυτά που κατέχεις γύρω από τα τσάκρας
    Πάνος
    9-2-14

    05 Feb
  22. admin

    22

    Αυγούστα,τήρησες την υπόσχεσή σου και το θέμα που μας έφερες είναι πολύ ενδιαφέρον. Ομολογώ πως δεν γνωρίζω το κείμενο στο οποίο αναφέρεσαι, αλλά απ’ ότι ξέρω είναι ένα από τα ελάχιστα κείμενα αυτής της διδασκαλίας που εχει χρωματικές αναφορές. Εντύπωση μου κάνει ότι δεν αναφέρεται καθόλου το μπλε χρώμα και το θεωρώ λογικό, όπως θα δεις πιο κάτω, αφού το μπλε είναι το χρώμα που ανιστοιχεί στο πνεύμα.
    Η τετράγωνη βάση στην οποία στηρίζεται το όλο δόμημα μας ανάγει σε κάτι στηριζόμενο επί της ύλης, αφού ο Δ. Σεμελάς θεωρούσε ότι το τετράγωνο αντιστοιχεί στο σώμα – ύλη (εισαγωγή στην Παγ. Κλείδα). Επομένως, θεωρώ πως τα λοιπά χρώματα τοποθετούνται ορθώς και έχουν το ιδιαίτερο νόημά του.
    Σταματώ εδώ προς το παρόν, για να μην μονολογώ μακροσκελώς, διότι στόχος των “διαλόγων” είναι να προκαλούνται συζητήσεις. Επί πλέον μπορεί κάποιος άλλος να γνωρίζει περισσότερα γι’ αυτό το κείμενο ή να έχει δικές του απόψεις και να εμπλουτίσει τη συζήτησή μας.
    Καλό βέβαια θα ήταν αν γνώριζα όλο το κείμενο, αλλά… έστω κι αυτό το τμήμα που μας μετέφερες είναι αρκετά ενδιαφέρον.
    Πάνος
    9-2-14

    05 Feb
  23. admin

    23

    Ναι Φάνη, η διάθεση που μας προκαλεί κάποιο χρώμα εξαρτάται από τον “χαρακτήρα” του χρώματος. Επομένως συμπεραίνουμε πως τα χρώματα έχουν “χαρακτήρα”. Όμως, τί εννοούμαι όταν λέμε χαρακτήρας;
    Πάνος
    10-2-14

    05 Feb
  24. admin

    24

    Γιώργο Παπαζαφείρη, σ’ ευχαριστώ για τις ευχές σου και τα ωραία λόγια σου που με αναπτερώνουν. Θέλω πολύ αυτή η ιστοσελίδα να κρατηθεί ζωντανή, όμως για να γίνει αυτό εφικτό είναι απαραίτητη και η δική σας (συχνή) συμμετοχή.
    Πιστεύω ότι εσύ προσωπικά θα βρεις θέματα που θα κινήσουν το ενδιαφέρον σου στις κατηγορίες “εξωλογισμοί” και “σκέψεις κι απόψεις φίλων” και φυσικά στους διαλόγους μας.
    Πάνος
    10-2-14

    05 Feb
  25. Nasia

    25

    Χρόνια Πολλά αγαπημένε Πάνο,
    να τα εκατοστήσει η σελίδα σου!
    Να είσαι κι εσύ το ίδιο δημιουργικός,
    ευφάνταστος, με δύναμη αλλά και
    με άσβεστη την επιθυμία
    για περισσότερα θέματα!
    Λυπάμαι για τον χαμό του αγαπημένου
    σου φίλου, αλλά όπως λέω πάντα,
    όσοι “αναχωρούν”, διατηρούνται πάντα
    ζωντανοί, όσο μένουν στην καρδιά μας!
    Πάνο μου,, συγχαρητήρια
    για όλη σου την προσπάθεια!
    *HAPPY BIRTHDAY!*
    10-2-14

    05 Feb
  26. Ρένα Κατσάνη

    26

    Χρόνια πολλά – χρωματιστα κι αισιόδοξα…! Πάντα με καινούργιες γνώσεις και πληροφορίες…!!!
    11-2-14

    05 Feb
  27. admin

    27

    Σ’ ευχαριστώ Χριστίνα Δημοπούλου για όλα αυτά που γράφεις. Εντυπωσιακά για μένα, γιατί πολλές φορές “δεν βλέπουμε” κάτι αν δεν μας το δείξει κάποιος άλλος. Τώρα που το λες (το γράφεις) λοιπόν σκέφτομαι πως ΝΑΙ, κάποιες φορές όταν μιλώ για χρώματα, αισθάνομαι να με διαπερνά μια λάμψη… Τί να κάνουμε; Έρωτας είναι αυτός… Αγάπη… και όπως λέει ένα αξίωμα της διδσκαλίας αυτού του χώρου που αναφέρεσαι ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ Ν’ΑΓΑΠΗΣΕΙΣ ΚΑΤΙ ΑΝ ΔΕΝ ΤΟ ΓΝΩΡΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΓΝΩΡΙΣΕΙΣ ΚΑΤΙ ΑΝ ΔΕΝ ΤΟ ΑΓΑΠΗΣΕΙΣ
    Ελπίζω και εύχομαι να σε έχουμε συχνά εδώ στην παρέα μας και στις συζητήσεις μας.
    Πάνος
    11-2-14

    05 Feb
  28. admin

    28

    Ευχαριστώ κι εσένα Georgia για τις ευχές σου και όσα ωραία μου γράφεις αντευχόμενος κι εγώ να σε βλέπουμε εδώ στις συζητήσεις μας και να ΤΟΛΜΑΣ να ρωτάς ό,τι θέλεις και να λες τις απόψεις σου.
    Πάνος
    11-2-14

    05 Feb
  29. admin

    29

    Από τις ευχές σου ΠΟΠΗ μου άρεσε ιδιαίτερα το ΕΥΧΟΜΑΙ ΝΑ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΘΟΥΜΕ ΚΙ ΕΜΕΙΣ ΙΣΑΞΙΑ ΣΤΙΣ ΕΠΙΘΥΜΙΕΣ ΣΟΥ !!!
    Πολύ θέλω να πιάσει αυτή η ευχή, η οποία θα πραγματοποιηθεί με την δική σας συχνή συμμετοχή και συμβολή εδώ στους διαλόγους μας, όπου θα ήθελα να τολμάτε να εκφέρετε τις απόψεις σας και τα ερωτήματά σας, όπως και να σας φαίνονται αυτά, διότι όπως λέει και η παροιμία ΚΡΑΤΑ ΜΕ ΝΑ ΣΕ ΚΡΑΤΩ Ν’ΑΝΕΒΟΥΜΕ ΤΟ ΒΟΥΝΟ
    Πάνος
    11-2-14

    05 Feb
  30. evrinoi

    30

    Αυγούστα ,
    άνοιξες ένα μεγάλο και ενδιαφέρον κεφάλαιο για την Σφίγγα. Η Σφίγγα είναι ένα σύμβολο που μετέφερε μέσα στους αιώνες αλήθειες καλά κρυμμένες έτσι ώστε να είναι πάντα στη διάθεση όσων θα ήθελαν να ασχοληθούν με τα μυστήρια της ζωής και γενικότερα της ύπαρξής μας. Κάποια τεχνικά προβλήματα δεν μου επιτρέπουν άμεση πρόσβαση στα αρχεία μου. Σε λίγες μέρες όμως θα είμαι σε θέση να φέρω και άλλες πληροφορίες τόσο για τις χρωματικές λεπτομέρειες της Σφίγγας, όσο και για την μυητική ερμηνεία αυτής. …….προσεχώς……..

    Πάνο
    τώρα στο θέμα του χαρακτήρα….
    Χαρακτήρας, γενικά, σημαίνει το σύνολο των ψυχικών ιδιοτήτων του ανθρώπου που εκδηλώνεται με τις πράξεις του. Ο χαρακτήρας είναι ξεχωριστός για κάθε άνθρωπο και αντιπροσωπεύει τον εσωτερικό ψυχικό κόσμο του καθενός. Αν αυτά τα μεταφέρουμε στα χρώματα , τότε θα μπορούσαμε να δούμε ένα διαφορετικό χαρακτήρα σε κάθε χρώμα. Ο χρωματικός χαρακτήρας θα μπορούσε ίσως, να προσδιορισθεί ως το σύνολο των χαρακτηριστικών που φέρει κάθε χρώμα από μόνο του ή σε συνδυασμό με άλλο… Τώρα θα μου πεις …. ανοίγονται άλλα ερωτήματα….π.χ. ο χαρακτήρας αλλάζει? διαμορφώνεται?, εξελίσσεται? και μπορούμε να πούμε ότι, αυτά που ισχύουν για τον άνθρωπο, ισχύουν και για τον χρωματικό … χαρακτήρα?? Κληρονομικότητα, φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον είναι παράγοντες ισχυροί (αλλά όχι ανεξέλεγκτοι) για τον άνθρωπο που μπορούν να προκαθορίσουν και να διαμορφώσουν θετικά ή αρνητικά τον χαρακτήρα του. Μπορείς να προσδιορίσεις αντίστοιχες ”σταθερές” για τα χρώματα?
    …..
    αυτά προς το παρόν … φιλιά σε όλους
    11/2/2014

    05 Feb
  31. ΑΥΓΟΥΣΤΑ

    31

    enrinoi.
    Συμφωνώ στην τοποθέτησή σου για τον χαρακτήρα. Στο ερώτημά σου σχετικά με το αν ισχύει για τον ”χρωματικό” χαρακτήρα η εξέλιξη, η διαμόρφωση κλπ, πιστεύω, σαν πρώτη θεώρηση, ότι δεν πρέπει να ισχύει κάτι τέτοιο. Για τον ίδιο λόγο που δεν θα ίσχυε και για τα πετρώματα. Διότι και αυτά έχουν χρώματα. Όμως είναι αποκρυσταλλωμένα και αυτό δεν επιτρέπει τέτοιου είδους αλλαγές. Κάτι τέτοιο πιστεύω ότι θα ισχύει και για τα χρώματα. Η ”προσωπικότητα” των χρωμάτων – αν μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε την έννοια αυτή – όπως και των πετρωμάτων, είναι ήδη αποκρυσταλλωμένη. Η κατάσταση αυτή, θεωρώ ότι είναι αμετάβλητη. Όσο για τις ”σταθερές” που αναφέρεις, πιστεύω ότι για τα χρώματα ισχύουν ίσως όπως και για τον άνθρωπο. πχ. το φως. Διαμορφώνει ένα χρώμα με την έντασή του. Συνεπώς δεν θα πρέπει να διαμορφώνει και τον χαρακτήρα του την συγκεκριμένη στιγμή
    που το επηρεάζει;
    11-2-14

    05 Feb
  32. ΑΥΓΟΥΣΤΑ

    32

    Evrinoi, συγνώμη για το εκ παραδρομής γραφικό λάθος στο όνομά σου. Μετά το πρόσεξα.
    11-2-14

    05 Feb
  33. evrinoi

    33

    Αυγούστα (και Πάνο και σε όλη τη παρέα), καλημέρα! και τι ωραία μέρα σήμερα…. να μια σταθερή που αναφέρεις ..το φως ..σκέψου τι παιχνίδια μπορεί να κάνει με τα χρώματα. … Είναι ένας εξωτερικός παράγοντας που διαφοροποιεί τον τρόπο που εκδηλώνει προς τα έξω τα ποιοτικά του χαρακτηριστικά. Τι θέλω να πω..Ας δούμε ένα καθαρό χρώμα πχ.το μπλε. το χρώμα αυτό έχει κάποια συγκεκριμένα χαρακτηριστικά και συγκεκριμένες ιδιότητες. Όταν μπαίνει στο εργαστήριο παίρνει διάφορες αποχρώσεις ανάλογα με τις χημικές προσμίξεις που θα υποστεί. Υφίσταται αλλαγές που αντανακλούν διαφορετικά. Μπορούμε λοιπόν να πούμε ότι αλλοιώνεται….μπορούμε?……..γιατί εγώ θα έκανα μια παρατήρηση. Οι ιδιότητες και τα χαρακτηριστικά του χρώματος παραμένουν τα ίδια και αυτό που αλλάζει είναι η ένταση τους. Μου θυμίζει τον άνθρωπο που μπορεί να σταθεί σταθερός και συνειδητοποιημένος απέναντι σε κάθε εξωτερική παρενόχληση ή τον άνθρωπο που γίνεται έρμαιο κάθε κατασκευασμένης πραγματικότητας.

    θα ήθελα και τη γνώμη σου Πάνο για να συνεχίσω. και την απάντησή σου αν τελικά έχουν τα χρώματα χαρακτήρα…

    12/2/2014

    05 Feb
  34. admin

    34

    N_ONE ευχαριστώ για τις ευχές και όσα αναφέρεις για τον Γιάννη, που μάλλον έβαλε το χεράκι του από εκεί που είναι σε μια προσπάθεια αναζωπγόνησης των διαλόγων και της ιστοσελίδας. Η συνέχεια εξαρτάται από εσάς, οπότε ελπίζω και εύχομαι να μας επισκέπτεσαι συχνά και όχι σαν περαστικός κομήτης όπως άλλοτε.
    Πάνος
    12-4-14

    05 Feb
  35. admin

    35

    Νάσια, ευχαριστώ για όσα γράφεις κι ελπίζω να επισκέπτεσαι συχνά τους διαλόγους μας με τις απόψεις σου, τις απορίες σου,,, τέλος πάντων, να συζητάμε.
    Πάνος
    12-2-14

    05 Feb
  36. admin

    36

    Ρένα Κατσάνη, ευχαριστώ για τις ευχές σου. Θυμάμαι ότι είχες αρχίσει να συμμετέχεις κι εσύ στους διαλόγους μας λίγο πριν ατονίσουν. Ελπίζω να συμμετέχεις και τώρα, ακόμα πιο δυναμικά.
    Πάνος
    12-2-14

    05 Feb
  37. admin

    37

    evrinoi και ΑΥΓΟΥΣΤΑ, μου αρέσουν αυτά που γράψατε, τα οποία ανοίγουν σαν βεντάλιες ξεδιπλώνοντας διάφορα θέματα. Πολλά θέλω να πω σε όσα γράφετε, αλλά χρειάζονται χρόνο και έκταση, οπότε για να μην καθυστερώ, ξεκινώ με ένα μικρό θέμα που προκύπτει από αυτά που γράφει η Ευρυνόη.
    Γράφεις: “Χαρακτήρας, γενικά, σημαίνει το σύνολο των ψυχικών ιδιοτήτων του ανθρώπου που εκδηλώνεται με τις πράξεις του. Ο χαρακτήρας είναι ξεχωριστός για κάθε άνθρωπο και αντιπροσωπεύει τον εσωτερικό ψυχικό κόσμο του καθενός. Αν αυτά τα μεταφέρουμε στα χρώματα…..
    Συμπεραίνω από τα γραφόμενα (ψυχικές ιδιότητες, εσωτερικός ψυχικός κόσμος) ότι εφόσον στη διαμόρφωση του χαρακτήρα συμβάλλει η ψυχή εάν τα χρώματα έχουν χαρακτήρα, αναλογικά διαθέτουν και ψυχή.
    Τί λέτε; Εσείς ή όποιος άλλος θέλει να πει την άποψή του;
    Πάνος
    12-2-14

    05 Feb
  38. admin

    38

    Ως προς την Σφίγγα Ευρυνόη, περιμένω να δω τί θα μας καταθέσεις (μόλις θα έχεις πρόσβαση στα αρχεία σου).
    Ομολογώ πως τα σύμβολα και οι αποσυμβολισμοί τους δεν είναι κάτι που με έλκει ιδιαίτερα, όμως εδώ, το θέμα όπως εκτίθεται (ιδίως με τα χρώματα του) με “ιντριγκάρει”.
    Θεωρώ ότι και η αναφερόμενη βάση παίζει σημαντικό ρόλο στο σύνολο, όπως πχ. το κυβικό της σχήμα, η ακμή των 20 μ. (το 2 του είκοσι με ανάγει αυτομάτως στην δυαδικότητα) και ο ρόλος του βάρθρου που ως γνωστόν στην αρχαιότητα τα βάρθρα τα χρησιμοποιούσαν μόνο σε αγάλματα θεών (άγαλμα > αγάλλομαι) επιβάλλοντας έτσι το “προς τα άνω θρώσκω” και ό,τι αυτό συνεπάγεται.
    Βέβαια, ουδέποτε η Σφίγξ έχει αναφερθεί ως θεότητα παρά την Τιτανική καταγωγή της….
    Φυσικά, γνωρίζω πως κάποιοι από αυτούς που παρακολουθούν το site έχουν μεγαλύτερη έφεση προς τα σύμβολα και ελπίζω να αναφερθεί και η δική τους άποψη.
    Πάνος
    13-2-14

    05 Feb
  39. evrinoi

    39

    Πανούλη, με προκαλείς.. γι΄αυτό δεν ήθελα ν΄αρχίσω να γράφω…
    Κατά την άποψή μου, τα χρώματα είναι ψυχικές προβολές. Είτε σε συμπαντικό, είτε σε ατομικό επίπεδο.
    Πριν τη Μεγάλη Έκρηξη τα χρώματα υπήρχαν σαν ιδέα. Μετά εμφανίστηκαν στο ουσιαστικό επίπεδο ως αντανάκλαση της πρωταρχικής ιδέας . Τα χρώματα δεν είναι τρισυπόστατα. Αντανακλούν την πρωταρχική ιδέα γι΄αυτό και έχουμε καθορίσει το μπλε ως πνεύμα, το κίτρινο ως ψυχή και το κόκκινο ως ύλη. Οι αποχρώσεις που προκύπτουν από τη πρόσμιξη αυτών των βασικών χρωμάτων προκύπτουν από την προβολή και την απορρόφηση από το περιβάλλον. Αυτή η προβολή και η απορρόφηση διαπερνά όλα τα στάδια της δημιουργίας και ανάλογα με το επίπεδο συνείδησης ”φοράει” τις ιδιότητες του εκάστοτε επιπέδου, διαμορφώνεται και προβάλει τις ανάλογες αποχρώσεις . Η φύση βλέπει διαφορετικά τα χρώματα απ΄ότι ο άνθρωπος. Η φύση χρησιμοποιεί το χρώμα για να δείξει τα ”αγαθά” της, Ο άνθρωπος από τη πλευρά του χρησιμοποιεί και τις φυσικές του και τις ψυχικές του και τις νοητικές του ιδιότητες για να αντιληφθεί , να αφομοιώσει και να εξωτερικεύσει αυτό που ” παίρνει” από τα χρώματα.
    Εδώ, Πάνο, θέλω βοήθεια γιατί δεν θυμάμαι πολύ καλά τα διάφορα χαρακτηριστικά των χρωμάτων. Δώσε κάποιο παράδειγμα και θα προσπαθήσω να ξετυλίξω καλύτερα τη σκέψη μου.
    Αυγούστα και Πάνο

    Και τώρα.. περί Σφιγγός.
    μπορεί να μην σου αρέσουν τα σύμβολα και τα κρυφά τους νοήματα αλλά στη προκειμένη περίπτωση θα σου χρειαστούν για να μελετήσεις τα χρώματα. Έχουμε πει ότι το μαύρο και το άσπρο δεν είναι χρώματα.
    Βρήκα τα σχετικά κείμενα .
    Τα χρώματα είναι ¨ το πρόσωπο λευκό, τα μάτια μαύρα, η κόμη κόκκινη.( σε άλλο σχετικό κείμενο φέρεται και κάλυμμα στη κεφαλή= σύμβολο της Θείας Σκέπης) . Δύο χρυσά δακτυλίδια κρέμονται από τα αυτιά. Το σώμα μπροστά είναι κίτρινο, πίσω είναι κίτρινο και πράσινο και κόκκινο. οι φτερούγες στο κέντρο μαύρες και στα άκρα λευκές.

    η βάση που αναφέρεται είναι ενιαία με το άγαλμα γιατί πάνω σ΄ αυτόν τον βράχο δημιουργήθηκε η Σφίγγα πάνω στην άμμο στη μέση της ερήμου.
    η Σφίγγα συγκροτείται από τέσσερις μορφές.
    -κεφαλή ανθρώπου= συνιστά το ”Γιγνώσκειν”
    -φτερά αετού = συνιστούν το ”Σιγάν”
    -σώμα ταύρου= συνιστά το ”Θέλειν” και
    -πόδια λέοντος= συνιστά το ” Τολμάν”
    πάρε τον πίνακα , βάλε χρώματα και κάνε αντιστοιχίες..

    όλοι οι νόμοι στο πιάτο μας. η Μονάδα, το αδιαίρετο
    αυτής και η πολλαπλότητά της.

    φιλιά σε όλους / 13/2/2014

    05 Feb
  40. ΑΥΓΟΥΣΤΑ

    40

    Αυτό είναι!!!!! Τώρα σε θέλω Πάνο……..!!!!! Αρετές με έτοιμα χρώματα!! Τι έχεις να μας πεις πάνω σε αυτό; Ευχαριστούμε Evrinoi.
    13-2-13

    05 Feb
  41. admin

    41

    Ευρυνόη (και ΑΥΓΟΥΣΤΑ) με εσάς που έμπλεξα… και πολύ το χαίρομαι ο μαζοχιστής, σε τί να πρωτοαπαντήσω, ή ορθότερα να εκθέσω την δική μου άποψη.
    Καταιγισμός θεμάτων μέσα σε λίγες αράδες.
    Λες Ευρυνόη πως τα χρώματα είναι ψυχικές προβολές (άρα ούτως ή άλλως σχετίζονται με την ψυχή), θίγεις θέματα χρόνου εφόσον μιλάς για την προ δημιουργίας ύπαρξή τους, πράγμα που συμμερίζομαι, όπως πιστεύω επίσης πως πάνε και πέρα από αυτήν… αναφέρεσαι στην διαφορετική χρήση τους από την φύση και από τον άνθρωπο… σε ποιό θέμα να πρωτοσταθώ;
    Θα σταθώ εκεί που λες πως τα χρώματα δεν είναι τρισυπόστατα, όπου διαφωνώ. Θα σου θυμίσω ότι και τα χρώματα σαν εκδηλωμένες μονάδες έχουν τρεις διαστάσεις, χροιά, φωτεινότητα, κορεσμό, εκτός και αν εννοείς κάτι διαφορετικό.
    Πάμε τώρα στα διάφορα χαρακτηριστικά των χρωμάτων, όπου τα διάφορα χαρακτηριστικά είναι αυτά που προσδιορίζουν τον χαρακτήρα ενός πράγματος.
    Πέρα από την δική μου άποψη και αυτά που γνωρίζω, στρώθηκα στην μελέτη για τεκμηρίωση και βρήκα διάφορα…
    Κατ’ αρχήν τον ορισμό των χαρακτηριστικών που είναι ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ή ΓΝΩΡΙΣΜΑΤΑ μιας οντότητας, ενός πράγματος.
    Στην φυσική (όπου και τα χρώματα) και την μηχανική κάθε χαρακτηριστικό είναι είναι η σχέση μεταξύ δυο παραμέτρων.
    Βρήκα να αναφέρονται τα χαρακτηριστικά του ήχου, όπως συχνότητα, ταχύτητα, κατεύθυνση, μήκος και πλάτος κύματος, πίεση κλπ. και αφού ως γνωστόν ήχοι και χρώματα αδελφάκια δίδυμα, τα περισσότερα χαρακτηριστικά είναι κοινά. Επίσης τα χρώματα, πέρα από τις τρεις διαστάσεις τους προσδιορίζονται και από την θερμότητά τους.
    Τώρα προχωράμε στα πιο δύσκολα…. Σχεδόν τα πάντα έχουν χαρακτηριστικά, έχουν όμως και χαρακτήρα; Τί είναι αυτό που κάνει ένα σύνολο χαρακτηριστικών να ανάγεται σε χαρακτήρα; Ποιά η σχέση Χαρακτήρα και προσωπικότητας;
    Εδώ τα πράγματα μπερδεύονται γιατί η ελληνική λέξη χαρακτήρας δανειζομένη από τις ξένες γλώσσες, απέκλινε από την αρχαιοελληνική της έννοια και σαν χαρακτήρες (characters) εννοούνται τα πρόσωπα (προσωπικότητες με την ευρεία έννοια) των προσώπων ενός έργου, ενός δράματος.
    Όμως κατά τον Αριστοτέλη οι χαρακτήρες μιας τραγωδίας δεν έχουν να κάνουν με την παρουσίαση κάποιων ανθρώπων, αλλά με την δράση και τον βίο τους.
    Τέλος, για μένα, ο χαρακτήρας είναι το σύνολο των χαρακτηριστικών ενός όντος που σχετίζονται και ενεργοποιούνται από μια ενδόμυχη ενέργεια και η δράση αυτού του όντος και τα αποτελέσματά της είναι το φαίνεσθαι του συγκεκριμένου χαρακτήρα.
    Δεν ξέρω αν σας κούρασα, αν έγινα κατανοητός, αν δημιουργώ περαιτέρω σκέψεις (όπως δημιούργησα στον εαυτό μου) γενικά για τον χαρακτήρα και ειδικά για το άν έχουν ιδιαίτερο χαρακτήρα τα χρώματα (που ήταν το αρχικό ερώτημα). Σταματώ εδώ, όσο για την Σφίγγα και τα άλλα θέματα που δημιουργήθηκαν θα επανέλθω.
    Πάνος
    15-2-14

    05 Feb
  42. ΑΥΓΟΥΣΤΑ

    42

    Συμφωνώ με την Ευρυνόη ως προς την ύπαρξη των χρωμάτων ως ιδέα πριν την υλική δημιουργία. Και φυσικά επειδή γνωρίζουμε ότι τίποτα δεν είναι τυχαίο, θα πρέπει να σκεφθούμε και τι σκοπό θα εξυπηρετούσε η υλοποίηση αυτής της ιδέας. Ένας είναι ίσως αυτός που αναφέρει η Ευρυνόη, ότι δηλαδή μέσω των χρωμάτων η φύση μας δείχνει τα αγαθά της. Είναι μόνο αυτό; Ένας άλλος σκοπός είναι, όπως έχεις πει και συ Πάνο, ότι τα χρώματα επηρεάζουν τον χαρακτήρα των ανθρώπων. Όλα αυτά είναι σίγουρα σκοπιμότητες. Ίσως οι σκοποί τους να είναι πολλοί ακόμα. Αυτό που συνειδητοποιώ είναι ότι όσους και να σκεφτούμε εμείς, έχουν σχέση με το να υπηρετούν τα όντα και ιδιαίτερα τον άνθρωπο. Αυτό άλλωστε διακρίνεται και από το ότι (νομίζω) ο χαρακτήρας των χρωμάτων, δεν ελέγχεται από τα ίδια τα χρώματα, όπως ελέγχεται ο χαρακτήρας των όντων από τα ίδια τα όντα, αλλά ελέγχεται από την φύση.
    Αλήθεια, πόσο μεγάλη διαφορά θα είχε η ζωή μας, ο χαρακτήρας μας, η προσωπικότητά μας αν ζούσαμε σε έναν κόσμο…… ασπρόμαυρο;;;
    15-2-14

    05 Feb
  43. evrinoi

    43

    Πάνο και Αυγούστα. Υποθέτω ότι γνωρίζετε σε τι έχουμε μπλέξει( με την καλή έννοια πάντα.. καλό θα ήταν να έχουμε και άλλες γνώμες)..
    Σας προτείνω να πάρουμε ένα , ένα τα θέματα.
    1οΌταν είπα ότι τα χρώματα δεν είναι τρισυπόστατα, δεν εννοούσα ότι δεν έχουν τρεις διαστάσεις. Η δημιουργία μας βασίζεται στις διαστάσεις(και μη μου πείτε ότι υπάρχουν και άλλες ..το ξέρω αλλά δεν είναι της παρούσης). Το τρισυπόστατο αναφέρεται στην ύπαρξη του όντος και αφορά μόνο το ανθρώπινο ον ως μετέχων και στην πνευματική και στην υλική δημιουργία. (ατομικό πνεύμα – ατομικοποιημένη ψυχή- σώμα) όλα τα άλλα δημιουργήματα μετέχουν κάτω από την ομπρέλα ενός παγκοσμίου πνεύματος και μιας παγκόσμιας ψυχής

    Είπε, η Αυγούστα, προηγουμένως, για τις σκοπιμότητες που υπηρετούν τον άνθρωπο. Όσο και να ακούγεται υπερβολικό για την χωροχρονική στιγμή που βρισκόμαστε, εντούτοις δεν παύει να κρύβει μια μεγάλη αλήθεια. Η Δημιουργία ( πνευματική και ουσιαστική) έχει τα Όντα της και το περιβάλλον που πλαισιώνει τα όντα αυτά ανάλογο με το επίπεδο που εξετάζουμε. ΤΟ ΟΝ ( οποιοδήποτε ον , σε οποιοδήποτε επίπεδο= επίπεδο συνειδητότητας και εξέλιξης) είναι ο κεντρικός άξονας που συνδέει το πάνω με το κάτω και αντίστροφα και ότι το περιβάλει συντελεί στην άντληση ερεθισμάτων που επιτρέπουν στο Ον να γνωρίζει, να θέλει, να πραγματοποιεί, να συνειδητοποιεί και να εξελίσσεται συμπληρώνοντας και ολοκληρώνοντας τον κύκλο ανέλιξής του. …. μήπως είναι λίγο κινέζικα αυτά που λέω….
    θέμα νο 2 ..προσεχώς..
    φιλάκια 17/2/14

    05 Feb
  44. admin

    44

    Ευρυνόη και Αυγούστα, με προκαλείτε συνεχώς και καλά κάνετε.
    Ξεκαθάρισες Ευρυνόη την αναφορά σου για το τρισυπόστατο. Προτείνεις δε να πάρουμε ένα – ένα τα θέματα. Αν και συμφωνώ (λόγω τάξεως) δεν το θεωρώ εφαρμόσιμο γιατί επικεντρωμένοι σε ένα – ένα δέντρο, χάνουμε την μαγεία του δάσους.
    Οι σκοπίμότητες λοιπόν που αναφέρετε και όσα άλλα έχουν ειπωθεί για την διαφορετική χρήση των χρωμάτων από την φύση και από τον άνθρωπο, με επιστρέφουν στο πρώτο ερώτημα που δημιουργήθηκε απο το αρχικό περί χαρακτήρος χρωμάτων, δηλ. στην σχέση χρωμάτων και ψυχής.
    (Διευκρινίζω ότι δεν αναφέρομαι στις ψυχολογικές επιδράσεις των χρωμάτων επί του ανθρώπου, αλλά στην σχέση που έχουν, αν έχουν, αυτά σαν μορφή ενέργειας με την παγκόσμια ψυχή).
    Αυτό ίσως με βοηθήσει στους εξωλογισμούς μου για την αναλογική σχέση άνθρωπος – φωτόνιο.
    Ως γνωστόν οι τελευταίες επιστημονικές έρευνες επί των φωτονίων -κυρίως ως προς τον χώρο και το διάστημα- θέτουν νέα θέματα επί τάπητος και ο αναλογικός συσχετισμός τους προς τον άνθρωπο μας ανοίγει πύλες θεώρησης για το επέκεινα, την μετενσάρκωση και άλλα εξωλογιστικά.
    Πάνος
    17-2-14

    05 Feb
  45. admin

    45

    Ως προς την Σφίγγα κορίτσια, Αυγούστα και Ευρυνόη για συνενοηθείτε και αποφασίστε που είναι το λιοντάρι και που το βόδι, γιατί η μιά σας την περιγράφει με σώμα λέοντος και πόδια ταύρου και η άλλη με σώμα ταύρου και πόδια λέοντος.
    Πάνος
    18-2-14

    05 Feb
  46. ΑΥΓΟΥΣΤΑ

    46

    Γι αυτό είπα ότι δεν γνωρίζω για ποιά Σφίγγα μιλάει το κείμενο. Προφανώς οι Σφίγγες δεν είναι μία και αυτό το ξέρουμε γιατί έχουν βρεθεί κάποιες σε μορφή αγαλμάτων και έχουν μικροδιαφορές μεταξύ τους. Αυτή στην οποία αναφέρομαι εγώ βρίσκεται στα Αιγυπτιακά του Σεμελά. Προφανώς θα έχουν όλες τον ίδιο χρωματισμό και συμφωνώ και για τα χρυσά δακτυλίδια που κρέμονται από τα αυτιά.
    18-2-14

    05 Feb
  47. Σωσώ

    47

    Καλημέρα Πάνο. χρόνια πολλά στα χρώματα. εύχομαι να φωτίσουν και να στολίσουν ψυχές και συνειδήσεις όπως στολίζουν την δημιουργία από το “γεννηθήτω το φως”. Ας κοιτάξουμε μέσα μας και μετά γύρω μας. Τα πάντα θα έχουν το φως/χρώμα που κυριαρχεί μέσα μας. αν μας αρέσει, ας βουτάμε σε αυτό το πινέλλο της ψυχής μας όσο πιό συχνά γίνεται και ας ζωγραφίζουμε με αυτό. αν δεν μας αρέσει, ας ευχαριστήσουμε τον Θεό που τουλάχιστον το αντιληφθήκαμε και ας το αλλάξουμε. Η ιστοσελίδα σου μπορεί και το κάνει αυτό: βοηθά τον καθένα μας να βρίσκει, να αλλάζει, να βελτιώνει το δικό του χρώμα. Σε αγαπώ πολύ. καλή επιτυχία και φέτος. και ναι: πρέπει να βελτιωθεί το κομμάτι των σχολίων με συμμετοχή όλων μας.
    19-2-14

    05 Feb
  48. admin

    48

    Σωσώ, ευχαριστώ για την ανταπόκριση, τις ευχές και όσα γράφεις ΚΑΙ ΝΑΙ, πρέπει να βελτιωθεί το κομμάτι των σχολίων με τη συμμετοχή όλων μας, ιδίως τώρα που ξανα ξεκίνησε αρκετά δυναμικά, θα έλεγα. Ελπίζω να το εννοήσουν αυτό και άλλοι φίλοι και να συνδράμουν. Το θέτω σαν ΕΚΚΛΗΣΗ, οπότε ελπίζω να δούμε την επανεμφάνισή σου στους διαλόγους λίαν συντόμως.
    Πάνος
    19-2-14

    05 Feb
  49. evrinoi

    49

    Πανο, σας έχασα…. μια μέρα έλειψα και δεν ξέρω με τι ασχολούμαστε τώρα. με το χαρακτήρα,? την ψυχή των χρωμάτων? με το μαύρο,? με το σκοτάδι? για…. να με βοηθήσετε λίγο…
    πάντως με αφορμή μια προφορική κουβέντα που είχαμε Πάνο δεν μπορώ να καταλάβω που θέλεις να καταλήξεις ως προς την δυναμική των χρωμάτων . Δηλαδή , θέλω να πω ότι ” πίστευα και πιστεύω ότι η δυναμική των χρωμάτων διαμορφώνεται και διαμορφώνει την ψυχική μας διάθεση και αυτό οφείλεται τόσο στις δυνατότητες(αντίληψη κ.α.) που κατέχει ο άνθρωπος , όσο και στη……επεκτατική πορεία της ουσιαστικής δημιουργίας( δεν μπορώ να εκφράσω με τις κατάλληλες λέξεις αυτό που θέλω να πω …το ψάχνω και ίσως θα μπορούσες να βοηθήσεις να το βρω αν μου πεις τις σκέψεις σου…..
    21/2/14

    05 Feb
  50. admin

    50

    Ευρυνόη, δεν μας έχασες… ασχολούμαστε με όλα! Τον χαρακτήρα, το σκοτάδι, την ψυχή των χρωμάτων. Τα θέματα είναι ανοιχτά κι όποιος μπορεί προσθέτει το πετραδάκι του.
    ‘Οσο για το πού θέλω να καταλήξω… ιδού ένα συμμάζεμα του σκεπτικού μου. Ξεκίνησα ρωτώντας ΑΝ ΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ ΕΧΟΥΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ.
    Για να εννοηθεί ο χαρακτήρας συζητήσαμε για τα χαρακτηριστικά, διότι αυτά είναι απαραίτητα για την συγκρότηση ενός χαρακτήρα. Όμως από την συζήτηση προέκυψε ότι για να συντελεστεί ένας χαρακτήρας τα χαρακτηριστικά που τον αποτελούν δονούνται από μια μύχια ψυχική διεργασία…
    Στον άνθρωπο αυτό είναι κατανοητό, δηλαδή η διαμόρφωση και η απόδοση – εμφάνιση του χαρακτήρα του. Το ίδιο και σε κάποιο ζώο…
    Αν όμως πάμε σε κάποια άλλα στοιχεία όπως πχ. τα χρώματα και συμφωνήσουνε ότι έχουν, ή έστω δηλώνουν χαρακτήρα, βάση των προηγουμένων σημαίνει ότι συμβαίνει και εκεί μια ψυχική διεργασία, επομένως ποιά είναι αυτή η σχέση ψυχής – χρώματος, στην οποία οφείλουν τα χρώματα τον χαρακτήρα τους;
    Ναι, συμφωνώ ότι η δυναμική (ο χαρακτήρας;) των χρωμάτων διαμορφώνει την ψυχική μας διάθεση και όντως αυτό οφείλεται στις δυνατότητες που κατάχει ο άνθρωπος, όμως αυτή την δυναμική από που την προσλαμβάνουν τα χρώματα;
    Πάνος
    24-2-14

    05 Feb
  51. ΑΥΓΟΥΣΤΑ

    51

    ΣΕ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΑΝΟ, ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΜΟΥ ΠΕΙΣ ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΧΡΩΜΑ ΕΚΕΙΝΟ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΚΡΑΤΑ ΑΥΤΟΝ ΠΟΥ ΤΟ ΒΛΕΠΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΧΡΟΝΟ ΠΡΟΣΗΛΩΜΕΝΟ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΠΟΥ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΕΙ;
    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.
    25-2-14

    05 Feb
  52. admin

    52

    Τα χρώματα ΑΥΓΟΥΣΤΑ κινούνται και επιδρούν επάνω μας με τρομακτικές ταχύτητες που μετριούνται σε κλάσματα δευτερολέπτων, οπότε οι διαφορές μεταξύ τους είναι μηδαμινές. Όμως, έρευνες έχουν πιστοποιήσει πως το ΚΟΚΚΙΝΟ είναι αυτό που ακινητοποιεί τον άνθρωπο στη θέασή του, γι’ αυτό και τα σήματα τροχαίας που επιστούν την έστω και στιγμιαία ακινητοποίησή μας είναι κόκκινα. Το ίδιο και τα ταμπελάκια στα σούπερ μάρκετ που μας ενημερώνουν για κάτι νέο ή φθηνότερο. Επομένως, με την ακινητοποίηση που προκαλεί το κόκκινο χρώμα, θεωρώ ότι είναι εκείνο που μας κρατά προσηλωμένους περισσότερο στην εικόνα που το περιέχει.
    Πάνος
    26-2-14

    05 Feb
  53. ΑΥΓΟΥΣΤΑ

    53

    Ευχαριστώ Πάνο. Γνωρίζω ότι μας το έχεις διδάξει αυτό, αλλά ήθελα μια επιβεβαίωση. Μπορεί όμως το κόκκινο να εμπνεύσει και εμπιστοσύνη άραγε; Ή προκαλεί ανασφάλεια στον θεατή του;
    26-2-14

    05 Feb
  54. evrinoi

    54

    καλημέρα Πάνο και σε όλη την παρέα .
    είναι αλήθεια πως οι σκόρπιες κουβέντες δεν με ενθουσιάζουν και πολύ γιατί χάνεις την συνοχή των θεμάτων και οι κουβέντες που αφορούν κάτι παλιό φαντάζουν .. στην καλύτερη περίπτωση παράταιρες.
    Any way…. Προσπαθείς να αποδώσεις στα χρώματα ψυχή
    εκ των έσω. Έχω μιλήσει για ψυχικές προβολές.
    Γ
    28-2-14

    05 Feb
  55. admin

    55

    Καλημέρα Αυγούστα! Μπορεί το κόκκινο να εμπνέει εμπιστοσύνη; Εσύ τί λες; Δεν νομίζω! Μπες στις κατηγορίες και διάβασε να θυμηθείς όσα καταγράγονται για το χρώμα αυτό στην ομάδα ΚΟΚΚΙΝΟ.
    Ένα χρώμα που ακινητοποιήσαι στη θέα του, που δηλώνει κίνδυνο, αλλά συνάμα και χαρά, που από την αγάπη μπορεί να σε οδηγεί στον πόθο και στο πάθος, που διεγείρει σεξουαλικά, τονώνει ορμές και συνάδει με την ταχύτητα, το χρώμα με την μεγαλύτερη ενέργεια (αλλά και την μικρότερη ισχύ συνάμα), που το χρησιμοποιούν στο μάρκετινγκ για κράχτη, το χρώμα που ανεβάζει σφιγμούς και μπορεί να επιφέρει ταχυκαρδίες πόση εμπιστοσύνη μπορεί να μου εμπνέει;
    Ναι, είναι ένα ωραίο χρώμα με πολλά καλά στοιχεία μέσα του αλλά παρορμητικό, γι’ αυτό θέλει προσοχή!
    Πάνος
    28-2-14

    05 Feb
  56. evrinoi

    56

    Συγνώμη τεχνικό προβληματάκι… συνεχίζω
    για μένα υπάρχει διαφορά. Θεωρώ ότι τα πάντα στο δημιουργημένο σύμπαν αντλούν τις ψυχικές ιδιότητες μέσα από τον γενικό θόλο μιας αρχής ενωτικής και προσδιοριστικής. Η ιδέα και η ύλη για να συναντηθούν και να συνυπάρξουν χρειάζονται μια ενδιάμεση ενωτική κατάσταση. Αυτή η ενωτική κατάσταση είναι η γνωστή ψυχή. Ίσως χρειάζεται να θυμηθούμε ποιός είναι ο ρόλος της ψυχής αλλά δεν θα μπω σ΄αυτό το κανάλι τώρα.
    Όλα μέσα στη δημιουργία δονούνται , αντλούν και εκπέμπουν ψυχικά μηνύματα που λαμβάνονται από όλα τα δημιουργήματα.
    Είχατε ποτέ την απορία γιατί ονομάζουμε έμψυχα μόνο τα ζώα και τον άνθρωπο και άψυχα όλα τα υπόλοιπα
    δημιουργήματα. ? και θέτω την ερώτηση γιατί Πάνο επιμένεις να αποδίδεις ψυχή σε κάτι που κοινώς χαρακτηρίζεται ως άψυχο.
    επειδή δεν μπορώ να συνεχίσω αυτή τη στιγμή σας αφήνω να το σκεφτείτε και θα επανέλθω με την αποψή μου αργότερα …. φιλάκια

    28/2/2014

    05 Feb
  57. ΑΥΓΟΥΣΤΑ

    57

    Συμφωνώ με την Evrinoi ως ως προς το θέμα της ψυχής των χρωμάτων. Καλό είναι να μην συνεχίσουμε με ένα τόσο βαρύ θέμα (προς το παρόν). Γι αυτό ας ολοκληρώσουμε το θέμα του ”χαρακτήρα” των χρωμάτων και ίσως αυτό μας βοηθήσει για βαθύτερα πράγματα.
    Πάνο πιστεύω και εγώ ότι ο χαρακτήρας των χρωμάτων είναι η ίδια η δυναμική τους η οποία διαμορφώνει και την ψυχική μας διάθεση. Επίσης νομίζω, ότι την δυναμική αυτήν την προσλαμβάνει από 2 παράγοντες: 1) τις δονήσεις που τα δημιουργούν και πιο συγκεκριμένα, τα χαρακτηριστικά των δονήσεων. Πχ: την συχνότητα η οποία είναι και ο ποιοτικός χαρακτήρας της δόνησης και 2) τον παρατηρητή τον ίδιο. (πχ ζώο, άνθρωπο ή άνθρωπο με αχρωματοψία.
    Άρα ο χαρακτήρας των χρωμάτων δημιουργείται ανάμεσα σε δύο επίπεδα…(τουλάχιστον)

    05 Feb
  58. admin

    58

    Any way enrinoi, ξεκαθαρίζω πως μάλλον παρανοήθηκε αυτό που θέλω να πω… έθεσα ένα ερώτημα “εάν έχουν ιδιαίτερο χαρακτήρα” τα χρώματα και όχι εάν έχουν ψυχή.
    Από τις συζητήσεις προέκυψε η σχέση χαρακτηριστικά – χαρακτήρας και κατάλαβα (ίσως κακώς) πως για να δημιουργηθεί ένας χαρακτήρας από ένα σύνολο χαρακτηριστικών απαιτείται μια ψυχική διεργασία. ΟΚ;
    Εάν “δεχθούμε” πως τα χρώματα παρουσιάζουν χαρακτήρα (χαρακτηριστικά έχουν ούτως ή άλλως) ή έστω προβάλλουν κάποιο χαρακτήρα, συνεπάγεται πως συνέβη μια κάποια ψυχική διεργασία για την εμφάνιση ή προβολή του χαρακτήρα αυτού. Επομένως, αναρωτιέμαι ποια η σχέση χρωμάτων – ψυχής για να επιτευχθεί αυτή η διεργασία; Δεν αποδίδω ψυχή {με την έννοια της ανθρώπινης ή ζωικής ψυχής) στα χρώματα, απλώς θεωρώ ότι σαν μυστηριώδης και πολύ δυνατή πηγή ενέργειας (και τα έμψυχα είναι κι αυτά ενεργειακές πηγές, νομίζω) ίσως έχουν κάποια ιδιαίτερη (πιθανώς και όλως διαφορετική) σχέση με την ΨΥΧΗ. Εξ άλλου, όπως αποδεικνύει και η επιστήμη, τα χρώματα (και τα αδερφάκια τους οι ήχοι) ασκούν μεγάλη επίδραση στον ανθρώπινο ψυχισμό (και όπως αποδεικνύεται προσφάτως επιστημονοκά) και στις πνευματικές λειτουργίες ανθρώπων και ζώων.
    Έρχομαι τώρα στο κείμενό σου. Ναι, γνωρίζω τον ενωτικό ρόλο της ψυχής (έχει αναφερθεί στα πρώτα posts της ιστοσελίδας, εκεί που αναφέροβται οι συμπαντικοί νόμοι και οι τριαδικότητες) και συμφωνώ με την φράση σου:
    “Όλα μέσα στη δημιουργία δονούνται, αντλούν και εκπέμπουν ψυχικά μηνύματα που λαμβάνονται από όλα τα δημιουργήματα”.
    Όσο για την απορία:”Γιατί ονομάζουμε έμψυχα μόνο τα ζώα και τον άνθρωπο και άψυχα όλα τα υπόλοιπα
    δημιουργήματα?”, ναί έχω τις σκέψεις μου και μέσα σ’ αυτές υπάρχει, συν τοις άλλοις και το θέμα ΧΡΟΝΟΣ. Αλλά σταματώ εδώ γιατί θα λειτουργήσουμε και πάλι χαοτικά, κάτι που όπως δήλωσες δεν σου αρέσει, οπότε παραμένουμε στο θέμα σχέση ΧΡΩΜΑ – ΨΥΧΗ.
    Πάνος
    28-2-14

    05 Feb
  59. Χριστίνα Δημοπούλου

    59

    Καλησπέρα σας, καλό μήνα και καλή άνοιξη σε όλο τον κόσμο με θετική χρωματιστή διάθεση…

    Πολύ ενδιαφέρουσες οι συζητήσεις σας και οι γνώσεις σας, ομολογώ ότι κάπου χάθηκα βέβαια, αλλά θα ήθελα να καταθέσω κάτι όπως απλά το αισθάνομαι χωρίς ειδικές γνώσεις.

    Νοιώθω ότι τα χρώματα πέρα από τα χαρακτηριστικά τους πιθανώς να έχουν και ψυχή… ίσως ένα ελάχιστο μερίδιο από τη δική μας ψυχή που τους καταθέτουμε (όπως και σε όλα τα στοιχεία που μας περιβάλλουν).

    Ίσως όπως τα χρώματα μας δημιουργούν διάφορες δονήσεις και συναισθήματα, ανάλογα να υπάρχει μία αμφίδρομη σχέση μετάδοσης ψυχικού ρευστού. Κάποιες στιγμές που η ψυχή μου βρίσκεται σε ευχάριστη ή στενάχωρη κατάσταση, το ίδιο χρώμα θα το δω σαν λαμπερό ή θαμπό αντίστοιχα. Άρα εγώ του προκαλώ αυτή την εντύπωση που λαμβάνω, όχι αυτό…

    Ίσως…

    Καλή Σαρακοστή με όμορφες καθάριες σκέψεις, συναισθήματα και πράξεις σας εύχομαι.

    Με εκτίμηση στον αγαπημένο μου Πάνο ιδιαίτερα,

    Χριστίνα
    2-3-14

    05 Feb
  60. ΙΟΑΝΝΑ

    60

    Αγαπημένη παρέα των χρωμάτων γειά σας….
    Μπαίνω και εγώ στο γαϊτανάκι των χρωμάτων, έστω και αργά, αφού τελείωσαν οι αποκριές.
    Δεν θα εμπλακώ στην αναζήτηση της ψυχής των χρωμάτων, γιατί είναι κατά την γνώμη μου μία προσπάθεια (προς το παρόν) χωρίς τελειωμό και απαντήσεις.
    Μετά θα αναρωτιόμαστε αν οι δονήσεις έχουν ψυχή, αν τα φωτόνια έχουν ψυχή και τέλος αν το φως …. κύκλος χωρίς τέλος.
    Θα ρωτήσω όμως την Evrinoi, με ποιο μέτρο καθορίζουμε τι είναι έμψυχο και τι άψυχο;
    Ο κόσμος μας είναι εκτός από υλικός και ψυχικός.
    Τα πάντα διαποτίζονται από τα ρεύματα τις ψυχής και τα πάντα δονούνται και δονούν (ενέργεια).
    Το πως τα χρώματα μας δονούν το γνωρίζουμε, αυτό που δεν γνωρίζουμε είναι το γιατί μας δονούν.
    Μας επηρεάζουν παθολογικά, δημιουργούν αισθητικές αντιδράσεις, αισθήματα ζωντάνιας και δραστηριότητας, όπως ευγένεια, πόθο, εξύψωση, ακόμη και την αίσθηση της βίας.
    Όλα αυτά είναι γνωστά, όμως δεν υπάρχει απάντηση στο γιατί τα μάτια δεν ικανοποιούνται για πολύ από την αίσθηση ενός μόνο χρώματος και ψάχνουν για το συμπληρωματικό του; διεγείρονται από την επιθυμία να νοιώσουν το σύνολο των χρωμάτων; (φαινόμενο μετεικάσματος).
    Αυτό ως πρώτο ερωτηματικό, ακολουθούν και άλλα..
    Τώρα σας αφήνω….. Καληνύχτα και όνειρα χρωματιστά
    Ιωάννα
    Την επόμενη φορά περισσότερα για το μετείκασμα.
    3-3-14

    05 Feb
  61. ΑΥΓΟΥΣΤΑ

    61

    Πάνο, μήπως αυτό που μου είχες ζητήσει είναι το κείμενο του Σεμελά για την Πρώτη και Δεύτερη Ύλη?
    3-3-14

    05 Feb
  62. admin

    62

    Χριστίνα, δεν είσαι η μόνη που χάνεσαι μέσα στις συζητήσεις μας. Νομίζω ότι λίγο πολύ, όλοι χανόμαστε… Αυτή όμως είναι και η γοητεία τους.
    Όσο γι’ αυτό που νοιώθεις περί ψυχής των χρωμάτων… δεν ξέρω τί να απαντήσω. Από αυτή την συζήτηση που αναπτύχθηκε προσπαθώ να βρω τη σχέση ψυχής – χρωμάτων, ή αν θέλεις τη σχέση της με τα φωτόνια, με το ηλεκτρομαγνητικό φάσμα…
    Κλασικά, ξερά, νέτα – σκέτα, η προσγειωμένη ανθρώπινη αντίληψη των περισσοτέρων που γνωρίζουν περί ψυχής, (ναι, υπάρχουν πολλοί που δεν δέχονται την ύπαρξή της, πολλοί περισσότεροι που -κυρίως ένεκα θρησκευτικών καθοδηγήσεων- την συγχέουν ή θεωρούν ένα και το αυτό με το πνεύμα και πολλοί περισσότεροι που την δέχονται αλλά αγνοούν περί τίνος ακριβώς πρόκειται) αντιλαμβάνεται μόνο την ψυχή των ζώντων οργανισμών και ιδιαίτερα του ανθρώπου και των ζώων, δηλαδή την ψυχή που εκδηλώνεται με συναισθήματα και αποκαλεί τους οργανισμούς αυτούς ΕΜΨΥΧΟΥΣ. Με άλλα λόγια δέχονται ως έμψυχα όντα τους υπηκόους του ενός από τα τρία γνωστά μας βασίλεια, του ζωικού στο οποίο (αν και κάπως διαφορετικός) ανήκει και ο άνθρωπος.
    Όμως… προοδευτικοί επιστήμονες υποστηρίζουν την ύπαρξη ψυχής και στο φυτικό βασίλειο, όσο δε για το ορυκτό, ο χρόνος εκδήλωσης κάθε αλλαγής, μετάλλαξης, ή ό,τι άλλου σ’ αυτό το βασίλειο είναι τόσο μακρύς για τα ανθρώπινα μέτρα….
    Αλλά είναι μόνο αυτά τα τρία βασίλεια στον πλανήτη μας; Όχι! Η σύγχρονη επιστήμη κατατάσσει άλλα τρία: Τους μύκητες, τα πρώτιστα και τα βακτήρια.
    Βλέπεις λοιπόν Χριστίνα πόσο μπερδεμένο και δύσκολο είναι το θέμα της ψυχής επί μέρους και κυρίως όταν ο άνθρωπος ασχολείται μόνο με την ανθρώπινη ψυχή, άντε και με των ζώων.
    Όντως λοιπόν είναι άψυχα τα άλλα δημιουργήματα, όπως λέει και η Ευρυνόη; Η Ευρυνόη έγραψε επίσης “Όλα μέσα στη δημιουργία δονούνται , αντλούν και εκπέμπουν ψυχικά μηνύματα που λαμβάνονται από όλα τα δημιουργήματα”. Νομίζω ότι αυτή η απάντηση είναι πλησιέστερη στο ερώτημά σου.
    Ίσως βοηθήσει κι αυτό που λέει η Ιωάννα, πως η Ψυχή είναι η μεμβράνη πάνω στην οποία αποτυπώνονται όλες οι δονήσεις…
    Χαθήκαμε και πάλι; Μα, αν δεν “χαθείς” πως θα “βρεθείς”;
    Πάνος
    5-3-14

    05 Feb
  63. admin

    63

    ΑΥΓΟΥΣΤΑ είχα ζητήσει το κείμενο περί Σφιγγός, αλλά κι αυτό περί Πρώτης και Δεύτερης ύλης ακούγεται αρκετά ενδιαφέρον.
    Όσο γι΄αυτά που ανέφερες προηγουμένως: Ναι, ο χαρακτήρας των χρωμάτων είναι η ίδια η δυναμική τους η οποία διαμορφώνει και την ψυχική μας διάθεση και η εκδήλωσή της εξαρτάται από τον παρατηρητή τον ίδιο.
    Επομένως, ο χαρακτήρας των χρωμάτων αναφαίνεται από τις εκδηλώσεις του επηρεαζόμενου παρατηρητή.
    Πάνος
    5-3-14

    05 Feb
  64. evrinoi

    64

    Καλημέρα σε όλη την παρέα.

    Ιωάννα, όταν αναφέρθηκα στο διαχωρισμό έμψυχων και άψυχων, εννοούσα ότι η κοινή γνώμη έχει διαχωρίσει τις κατηγορίες και αυτό οφείλεται στην διαφορετική αντίληψη
    για ότι μας περιβάλλει.
    Η προσωπική μου άποψη δεν καθορίζει τόσο στενά πλαίσια. Το ότι δεν αντιλαμβανόμαστε μια καρδιά να πάλλεται σε ένα φυτό δεν σημαίνει ότι αναλογικά το φυτό δεν διαθέτει ένα σύστημα που του επιτρέπει να αντιλαμβάνεται και να προσαρμόζεται ανάλογα με το περιβάλλον.
    γενικά υποστηρίζω (και δεν θα αναφερθώ σ΄αυτό
    ξανά) ότι:

    Τα πάντα στην δημιουργία ξεκινούν από μια ιδέα και καταλήγουν σε ένα αποτέλεσμα. Στο επίπεδο της ιδέας
    τα πάντα ρέουν με ένα τρόπο που η ανθρώπινη αντίληψη δεν μπορεί να πλησιάσει.
    Στο επίπεδο του αποτελέσματος η ανθρώπινη αντίληψη ενεργοποιεί τα μέσα που διαθέτει και μορφοποιεί.
    Ο παράγοντας που λειτουργεί ως καταλύτης για διαφοροποιηθεί η ανθρώπινη αντίληψη είναι αυτό που αποκαλούμε ΨΥΧΉ.
    Αν βάλουμε αυτόν καταλύτη ανάμεσα στο ανεκδήλωτο και το εκδηλωμένο δεν έχουμε παρά να βρούμε ότι κάθε τι στον κόσμο μας λούεται μέσα στην ” ενέργεια” ψυχή και παίρνει ότι του χρειάζεται για να φανερωθεί και φανερώσει.
    συγνώμη για τις σκέψεις μου που μπορεί να μην φαίνονται και πολύ ξεκάθαρες αλλά το θέμα ΨΥΧΗ είναι πολύ μεγάλο, έχει πολλές παραμέτρους και είναι δύσκολο να γίνεσαι συγκεκριμένος όταν προσπαθείς να μαζέψεις τις σκέψεις σου όσο περισσότερο μπορείς.
    φιλάκια προς το παρόν…….

    5/3/2014

    05 Feb
  65. Χριστίνα Δημοπούλου

    65

    Καλημέρα σας,

    Τι όμορφο βροχερό πρωινό, μου γεμίζει τη ψυχή ζεστασιά, δροσιά και δύναμη. Μου αρέσουν πολύ οι διάφορες επιστημονικές θεωρητικές κλπ εξηγήσεις διαφόρων εννοιών, αλλά αδυνατώ να τις καταλάβω αν δεν τις νοιώσω.

    Μου αρέσει πολύ το σχόλιο της Ευρυνόης ότι “Όλα μέσα στη δημιουργία δονούνται , αντλούν και εκπέμπουν ψυχικά μηνύματα που λαμβάνονται από όλα τα δημιουργήματα’.

    Νοιώθω τη ‘χαρά’ που νοιώθει ένα φυτό όταν του πω καλημέρα, νοιώθω τη θαλπωρή που νοιώθει ένα δένδρο όταν αγκαλιάσω τον κορμό του, νοιώθω τη ζεστασιά που νοιώθει ένα βότσαλο όταν το αγγίξω να θαυμάσω τα χρώματά του.

    Ρομαντισμός; αφέλεια; ανάγκη διαφορετικής επικοινωνίας; ποιος ξέρει; ποιος άραγε ξέρει;

    Να έχετε μία πολύ όμορφη Παρασκευή και ένα πολύχρωμο Σαββατοκύριακο.

    Χριστίνα
    7-3-14

    05 Feb
  66. ΙΟΑΝΝΑ

    66

    Χρωματιστή και πλουμιστή παρέα γειά σας…΄
    Έρχομαι απόψε να εξηγήσω με την δική μου αντίληψη
    το φαινόμενο “μετείκασμα”, που αν και μας συμβαίνει τακτικά, δεν έχουμε καταλάβει την σπουδαιότητα του.
    Όταν λοιπόν το μάτι κοιτάζει για ώρα ένα μόνο χρώμα, κουράζεται και στρέφει το βλέμμα αλλού, αναζητώντας
    για ξεκούραση (ικανοποίηση) και άλλα χρώματα.
    Παράδειγμα: Όταν κοιτάξει έναν τοίχο (ας πούμε) κόκκινο,
    και στραφεί σε ένα τοίχο λευκό ή σκοτεινό θα δει
    το πράσινο χρώμα που είναι το συμπληρωματικό του κόκκινου (ανάμειξη μπλε- κίτρινου). Έτσι συμπληρώνεται
    η βασική τριχρωμία του φωτός, μπλε- κίτρινο-κόκκινο.
    Το γιατί επιστημονικά δεν γνωρίζω να το εξηγήσω. Αισθητικά όμως νοιώθω ότι, ο κύκλος των χρωμάτων που
    συνθέτουν το φως αποτελεί τον πλήρη κύκλο ικανοποίησης της όρασης ( τουλάχιστον στο μέτρο δυνατό της οπτικής αντίληψης). Η έλλειψη ενός ή δύο από
    τα τρία χρώματα, αφήνει κενό στην αντίληψη και αυτό
    το κενό, πρέπει να συμπληρωθεί για να αποκτήσει
    ο άνθρωπος την εμπειρία της χρωματικής αίσθησης. Χωρίς αυτήν το όργανο- μάτι “νοιώθει” ότι, δεν πληρεί
    την ανάγκη ύπαρξής του. Δηλαδή να μεσολαβεί μεταξύ εξωτερικού ερεθίσματος και εσωτερικής αισθητικής κατάστασης. ‘Ωστε να παρέχει πλήρως τις πληροφορίες που χρειάζονται στο να τις προσλαμβάνει ο εγκέφαλος
    και να μορφοποιεί τα εξωτερικά φαινόμενα σε εσωτερικές εικόνες. Γιατί αυτό που πρέπει να γνωρίζουμε επιτέλους, είναι ότι τα χρώματα δεν υπάρχουν μόνο για την ικανοποίηση των αισθήσεων, αλλά και γιατί βοηθούν να διακρίνουμε τα αντικείμενα. Π.χ. το δέντρο έχει κορμό και κλαδιά καφέ, φύλλωμα πράσινο και άνθη ή καρπούς (ανάλογα το είδος) με διάφορα χρώματα. Έτσι μένει στην μνήμη μας το δέντρο και μπορούμε να ανακαλέσουμε την εικόνα του στην σκέψη μας…… Αυτά.
    Στην συνέχεια τα χρώματα στην φύση.
    Καληνύχτα Ιωάννα

    05 Feb
  67. admin

    67

    Χριστίνα, πολύ μου άρεσαν αυτά που έγραψες. Τα διάβασα πρωί – πρωί και μου έφτιαξε η διάθεση όπως την φτιάχνουν κάτι χαρούμενα τραγουδάκια που ακούμε κάποια πρωινά από το ραδιόφωνο.
    Μπορεί όπως μου είπες, να σου φαίνονται απλοϊκά αυτά που έγραψες, όμως αυτό είναι και το ζητούμενο εδώ, να επικοινωνούμε όλοι με οποιονδήποτε τρόπο, ακόμα και τον πιο απλοϊκό, που ποτέ δεν ξέρεις που μπορεί να μας οδηγήσει. Όπως δηλαδή εσύ τώρα, που με έστρωσες σε σκέψεις και διάβασμα γράφοντας:
    «Νοιώθω τη ‘χαρά’ που νοιώθει ένα φυτό όταν του πω καλημέρα, νοιώθω τη θαλπωρή που νοιώθει ένα δένδρο όταν αγκαλιάσω τον κορμό του».
    Ρομαντισμός; Ναι ίσως ακούγεται ρομαντικό.
    Αφέλεια; Δεν νομίζω. Εξ άλλου τί είναι αφελές;
    Ανάγκη διαφορετικής επικοινωνίας; Οπωσδήποτε!! Θα συμπλήρωνα μάλιστα μιας πραγματικής, σωστής επικοινωνίας, η οποία περικλείει την άλλη αναφορά σου:
    «Όλα μέσα στη δημιουργία δονούνται , αντλούν και εκπέμπουν ψυχικά μηνύματα που λαμβάνονται από όλα τα δημιουργήματα».
    Μου θύμισες κάτι που μας είχε πει κάποτε ένας δάσκαλος κάποιου χώρου:
    Ο άνθρωπος λόγω της ματαιοδοξίας του εγείρει ναούς για να λατρεύει την ανώτερη δημιουργό δύναμη. Αρκεί η συγκέντρωση γύρω από ένα δέντρο –που είναι ένας φυσικός ναός- για να εκφράσεις την λατρεία σου και να αντλήσεις δυνάμεις από την Υπέρτατη δύναμη.
    Το σπουδαιότερο προ-ελληνικό και πρωτο-ελληνικό κέντρο λατρείας, η Δωδώνη, ήταν μια δρυς (βαλανιδιά, ή οξιά) γύρω από την οποία συγκεντρωνόντουσαν οι Έλλοπες ή Σελλοί ιερείς. Το ιερό εκείνο δέντρο εθεωρείτο κατοικία του Διός και της πρώτης του συζύγου, της Διώνης (θηλυκή έκφραση του ίδιου του Δία) ακριβώς γιατί σ’ ένα δέντρο συνυπάρχουν και φαίνονται οι ανώτεροι δημιουργικοί νόμοι.
    Πάνος
    9-3-14

    05 Feb
  68. admin

    68

    Ιωάννα, γεια σου και χαίρομαι που άρχισες και πάλι να μας εκθέτεις σκέψεις και απόψεις σου.
    Ομολογώ ότι με κέντρισες αναφερόμενη στο μετείκασμα, κάτι που ενώ σχετίζεται άμεσα με την λειτουργία της χρωματικής αντίληψης του οφθαλμού, ουδόλως με είχε απασχολήσει έως τώρα που το ανέφερες.
    Ναι, έμαθα όσα μας λέει η επιστήμη για την εμφάνισή του, έχω «παίξει» αρκετά με αυτό το φαινόμενο, έχω κάνει και σχετική ανάρτηση
    http://xromata.com/?p=5646
    Όμως ποτέ δεν αναρωτήθηκα ΓΙΑΤΙ συμβαίνει;
    Προσπαθείς να μας μεταδώσεις την δική σου άποψη (ομολογώ δεν την κατάλαβα ακόμα καλά, πρέπει να την ξαναδιαβάσω και να σκεφτώ), αλλά θέλω να εκθέσω κι εγώ την δική μου, για το χρωματικό μετείκασμα.
    ΑΡΜΟΝΙΑ είναι για μένα η λέξη – απάντηση.
    Η Αρμονία ήταν η θυγατέρα του κόκκινου Άρη και της πράσινης Αφροδίτης, δηλαδή το προϊόν μιας ερωτικής σύζευξης συμπληρωματικών στοιχείων.
    Για να υπάρξει η αρμονική χρωματική αντίληψη υπάρχει αυτή η συνεργασία του συμπληρωματικού δίπολου των κωνίων που ερεθίζονται από την κόκκινη ακτινοβολία και αυτών που ερεθίζονται από την πράσινη. Εμείς μπορούμε να αντιληφθούμε το μετείκασμα με διάφορα τεχνάσματα.
    Τώρα μου γεννάται το εξής ερώτημα. Πώς γίνεται αντιληπτό το μετείκασμα από άτομα που είναι πρωτάνοπες ή δευτεράνοπες; Δηλαδή από άτομα που έχουν χρωματική δυσλειτιυργία και στερούνται του ενός ή του άλλου τύπου κωνίων;
    Πάνος
    9-3-14

    05 Feb
  69. evrinoi

    69

    Πάνο και Ιωάννα , μου κέντρισαν το ενδιαφέρον τα όσα γράψατε για το ” μετείκασμα”. Δεν είχα ασχοληθεί ποτέ με το θέμα αυτό και η πρώτη σκέψη που κάνω είναι ότι για μια ακόμη φορά η φύση μας διδάσκει. Η ”αρμονία” του Πάνου παντρεύεται με τη . ”συμπληρωματικότητα” της Ιωάννας και το παράγωγο αναζητά στον καθένα από μας να προσπαθεί να εξισορροπήσει τα αντίθετα και τα ενάντια έτσι ώστε να μπορεί να βρίσκει τη χαρά και την αισιοδοξία είτε σε ένα ηλιόλουστο είτε σε ένα βροχερό πρωινό. Είναι ευτυχής όποιος μπορεί να αντλεί δύναμη και γαλήνη με τα παιχνιδίσματα της φύσης, των χρωμάτων και γιατί όχι των συναισθημάτων….

    10/3/2014

    05 Feb
  70. ΙΟΑΝΝΑ

    70

    Πάνο καταλαβαίνω την άποψη σου για τον βασικό νόμο της αρμονίας ( μέσα από την ολότητα των χρωμάτων). Γνωρίζω ότι οι χρωματικοί συνδυασμοί δίνουν
    την ευχαρίστηση και την ξεκούραση που αναζητά το μάτι.
    Π.χ. το Κίτρινο ζητά το κόκκινο – μπλε,
    το μπλε ζητά το κόκκινο – κίτρινο
    το κόκκινο ζητά το πράσινο και αντίστροφα.
    Αυτή είναι μία καθαρή ανάγκη των αισθήσεων (μάτια).
    Αυτό που ψάχνω δεν έγκειται της λογικής ερμηνείας ή της επιστημονικής εξήγησης. Ψάχνω το βαθύτερο νόημα της ύπαρξης των χρωμάτων. Το πόσο έχουν να κάνουν με την μνήμη, την κρίση, την αντιπαραβολή και την εμπειρία. Και ίσως- ίσως ακουμπάν και την συνείδηση. Τολμηρό
    θα μου πεις, αλλά κανείς δεν ορίζει από πριν,
    την δυνατότητα της τόλμης……
    Ιωάννα
    10-3-14

    05 Feb
  71. ΙΟΑΝΝΑ

    71

    Γειά σας και πάλι…..
    Και τώρα λίγα λόγια για το χρώμα στην φύση.
    Το χρώμα εκφράζει τις διαθέσεις και τις ιδιορρυθμίες
    της φύσης. Τι σημαίνει αυτό; Ότι πέρα από τα χρώματα των αντικειμένων, υπάρχουν και οι τόνοι των χρωμάτων
    και του φωτός στην ατμόσφαιρα κατά την διάρκεια της ημέρας, ανάλογα την ώρα, την εποχή, τις καιρικές συνθήκες. Θα δώσω μερικά παραδείγματα. Υπάρχουν πρωινά, την ίδια εποχή που δείχνουν τα πράγματα καθαρά, φωτεινά, αλλά και σκληρά. Άλλα πρωινά
    τα αντικείμενα φαίνονται ρευστά και αχνά. Όλα αυτά συμβαίνουν όχι επειδή τα χρώματα των αντικειμένων έχουν αλλάξει, αλλά οι συνθήκες. Η κάθε αλλαγή επηρεάζει την διάθεση της φύσης και αυτή η διάθεση εκφράζεται μέσω των χρωμάτων της. Η επιστήμη εξηγεί ότι αυτό οφείλεται στην θέση του ήλιου, στο φως,
    στην συννεφιά κ.τ.λ. Εγώ δεν σταματώ εκεί. Αναφέρομαι “στην έκφραση” της φύσης. Στην “ψυχική”
    διάθεση της, την οποία μοιράζεται μαζί μας (μας μιλά) μέσω των χρωματικών της κυματισμών. Γιατί άραγε,
    το χρώμα είναι το μέσον εκφραστικότητας της φύσης
    και συγχρόνως είναι το μέσον επικοινωνίας της
    με τον άνθρωπο; Και μην μου πείτε, ότι το χρώμα
    στην φύση δεν είναι ο κύριος παράγοντας δόνησης
    του ανθρώπου, από αυτήν. Ότι τα χρώματα του δειλινού, της ανατολής, της θάλασσας, του κάμπου κ.α. δεν είναι αυτά που επηρεάζουν την ψυχική μας διάθεση και μας κάνουν να συνομιλούμε με την φύση………
    Ιωάννα
    10-3-14

    05 Feb
  72. admin

    72

    Ιωάννα, ανεβάζεις πολύ τον πήχη, ή καλύτερα προσπαθείς να τρυπώσεις σε μεγάλο βάθος. Μου αρέσεις πάντως.
    Εάν κατάλαβα καλά, πηγαίνεις πιο πίσω από τις σχεδόν αναπάντητες βασικές ερωτήσεις «Τι είναι χρώμα» και «Γιατί υπάρχουν τα χρώματα», στα ερωτήματα «Ποιες οι βασικές αναγκαίες λειτουργίες των χρωμάτων και ποιος ο λόγος και ο σκοπός τους;».
    Κατάλαβα σωστά;
    Πάνος
    12-3-14

    05 Feb
  73. ΑΥΓΟΥΣΤΑ

    73

    Γειά, σε όλη την παρέα!
    Τελικά παιδιά, ακόμα και αν κάποιος δεν έχει ακούσει ποτέ κάτι για τα χρώματα, δεν τους έχει δώσει σημασία, δεν γνωρίζει τίποτε γι αυτά, ένα πράγμα είναι σίγουρο ότι ξέρει:
    Το ότι η διάθεσή του έχει χρώμα! Όπως αυτό της Φύσης που λέει η Ιωάννα. Γι αυτό ο λαός χρησιμοποιεί φράσεις όπως: ”Έγινε πράσινος από την ζήλια του”, ”μην βλέπεις στην ζωή σου μόνο άσπρο – μαύρο”, ”έγινε μαύρος από την στεναχώρια του”, ”δεν έχει διάθεση είναι σκοτεινιασμένος” κλπ. Άρα ψυχικός κόσμος σημαίνει χρώματα.
    Τελικά η ερώτηση είναι αν τα χρώματα έχουν ψυχή; ή αν η ίδια η Ψυχή είναι χρώματα; (= εκδηλώσεις της).
    20-3-14

    05 Feb
  74. ΑΥΓΟΥΣΤΑ

    74

    Πάνο, εσύ που τα χρώματα είναι η δεύτερη φύση σου, έχεις τυχών δώσει καμιά εξήγηση στο ”περί χρωμάτων των 12 κομματιών της γης” του Σωκράτη; (Πλάτωνος ”Φαίδων”)
    21-3-14

    05 Feb
  75. admin

    75

    Αγαπητή μου Αυγούστα! Πέταξες ένα ερώτημα, έτσι στην ψύχρα:
    «έχεις τυχών δώσει καμιά εξήγηση στο ”περί χρωμάτων των 12 κομματιών της γης” του Σωκράτη; (Πλάτωνος ”Φαίδων”)»
    Θα σου απαντούσα πως με έπιασες αδιάβαστο και εκεί θα έκλεινε η υπόθεση.
    Όμως! ..όμως βρήκα τον Φαίδωνα, στρώθηκα στο διάβασμα και έμεινα έκθαμβος.
    Ο Σωκράτης μου αποκαλύπτεται συν τους άλλοις και σαν ένας Ιούλιος Βερν της αρχαιότητας.
    Περιγράφει, πριν περίπου 2 500 χρόνια, κάτι πολύ κοινό για εμάς σήμερα. Πως φαίνονται τα χρώματα της γης από ψηλά (google earth), δηλαδή όπως ακριβώς τα βλέπουμε σήμερα εμείς από τις εικόνες που στέλνουν οι δορυφόροι. Τρελάθηκα!
    Το θέμα του Σωκράτη δεν είναι τα χρώματα. Απλώς τα χρησιμοποιεί περιγραφικά.
    Μάλλον γοητεύθηκες από το κείμενο και έπιασες άλλα νοήματα γιατί αυτό το 12 δεν αναφέρεται σε 12 κομμάτια της γης και τα χρώματά τους, αλλά είναι μια παρομοίωση για να αποδώσει την ποικιλοχρωμία με την οποία παρουσιάζεται η γη από πολύ ψηλά, η οποία φαίνεται ποικιλόχρωμη όπως οι σφαίρες (τόπια, κατά την μετάφραση) που έφτιαχναν από 12 διαφορετικά δέρματα.
    εἴ τις ἄνωθεν θεῷτο, ὥσπερ αἱ δωδεκάσκυτοι σφαῖραι, ποικίλη, χρώμασιν διειλημμένη
    “αν έβλεπε κανείς από ψηλά το θέαμα, είναι παρδαλή, σαν τα τόπια που είναι φτιαγμένα από δώδεκα κομμάτια δέρμα, και τα κομμάτια της ξεχωρίζουν με χρώματα”
    Όσο για το αλουργές (κόκκινο), το πορφυρό κατά την μετάφραση, σου θυμίζω πως οι αρχαίοι ως τέτοιο (βαθυκόκκινο) ονόμαζαν πολλά από τα σκούρα χρώματα.
    Μην ξεχνάς ότι λίγο μετά τον Σωκράτη, από τους μαθητές του και έπειτα (και ειδικά από τους Αριστοτελικούς) αρχίζει να προσδιορίζεται η έννοια του πράσινου χρώματος.
    (Το δε κίτρινο εννοιολογείται ως αυτόνομο χρώμα στους πρώτους αιώνες μ Χ.)
    Το θέμα που απασχολεί εδώ, σ΄ αυτό το σημείο, στην συζήτηση «περί ψυχής», τον Σωκράτη και συζητά με τον Σιμμία, έναν από τους μαθητές του, λίγο πριν πιεί το κώνιο, είναι η θέση του πως οι άνθρωποι νομίζουμε ότι ζούμε στην επιφάνεια της γης, ενώ στην πραγματικότητα ζούμε σε μια μεσαία στοιβάδα της (κοίλωμα) και το αγνοούμε.
    Η επιφάνεια της γης είναι η άκρη της, εκεί που τελειώνει η ατμόσφαιρά της (;) και εκεί υπάρχει ένας άλλος καλύτερος κόσμος τον οποίο δεν μπορούμε να αντιληφθούμε.
    «Εκεί δεν υπάρχει τίποτα που να μην είναι έτσι κι ακόμα ωραιότερο. Εκείνοι οι λίθοι,
    βλέπεις, είναι καθαροί και δεν έχουν καταφαγωθεί ούτε καταστραφεί, όπως οι δικοί μας, από τη σήψη και την αρμύρα, από τα υγρά που συρρέουν προς τα εδώ και φέρνουν στους λίθους, στο χώμα, αλλά και στα ζώα και τα φυτά, την ασχήμια και τις αρρώστιες. Αυτή λοιπόν η γη
    είναι στολισμένη με όλα τούτα τα στολίδια και με χρυσό, ασήμι κι όλα τα παρόμοια.
    Από μόνα τους κι από τη φύση τους αποκαλύπτονται τα στολίδια αυτά, πολλά καθώς είναι, μεγάλα, σπαρμένα σε όλα τα μέρη της γης. Το να δεις αυτή τη γη είναι θέαμα για καλότυχους θεατές. Ακόμη, πάνω της υπάρχουν ζώα διαφορετικά και πολλά και άνθρωποι, που άλλοι κατοικούν στα μεσόγεια, άλλοι πάλι σε νησιά που περιβάλλει ο αέρας και βρίσκονται κοντά στην ξηρά.
    Με μια λέξη, ό,τι είναι για μας το νερό κι η θάλασσα ως προς τις ανάγκες μας, έτσι είναι εκεί ο αέρας, κι ό,τι είναι για μας ο αέρας, είναι για εκείνους ο αιθέρας
    Στις διάφορες εποχές, πάλι, το κλίμα είναι τόσο εύκρατο που δεν γνωρίζουν την αρρώστια και ζουν πολύ περισσότερο χρόνο από τους εδώ, αλλά και ως προς την όραση, την ακοή, τη νοημοσύνη και όλα τα παρόμοια, απέχουν από μας τόσο όσο απέχει ο αιθέρας από τον αέρα ως προς την καθαρότητα….».
    Μήπως το όλο θέμα σου φέρνει στον νου την περιγραφή του Πρώτου Κόσμου, από την διδασκαλία που κατέχεις;
    Πάνος
    22-3-14

    Υ. Γ. Επί τη ευκαιρία ΑΥΓΟΥΣΤΑ, γνωρίζεις την (δεν βρίσκω την κατάλληλη λέξη να την εκφράσω) βιογραφία του Φαίδωνα;

    05 Feb
  76. ΑΥΓΟΥΣΤΑ

    76

    Σωστά το λες! Η πρώτη Χώρα!! Άρα εκεί είναι και διαφορετική η κλίμακα του φωτός κατά συνέπεια και των χρωμάτων! Εφόσον εμείς ζούμε σε ”κοίλωμα” ζούμε στην κατάσταση του ημίφωτος. Είναι αυτός ένας λόγος για τον οποίον δεν αντιλαμβανόμαστε όλο το φάσμα των χρωμάτων;
    22-3-14

    05 Feb
  77. ΑΥΓΟΥΣΤΑ

    77

    Το Υ.Γ, τώρα το είδα. Εννοείς του Φαίδωνα από την Ηλία; δεν θα έλεγα ότι ξέρω πολλά πράγματα. Άλλωστε οι διάλογοι που λέγεται ότι έγραψε νομίζω δεν έφτασαν σε μας. Μόνο ότι ίδρυσε την Ηλειακή Σχολή. Για πες λοιπόν. Για να το ρωτάς κάτι ενδιαφέρον θα κρύβει η ζωή του…
    22-3-14

    05 Feb
  78. Μαάτ-Ρα

    78

    Αγαπητή ΑΥΓΟΥΣΤΑ
    Οι “μπάλλες” που αναφέρει ο Σωκράτης προέρχονται από την περιγραφή ανάλογων παιχνιδιών από χρωματιστά κουρέλια με τα οποία έπαιζαν τα παιδιά στην αρχαιότητα. Το σημαντικό είναι ότι δίνει εικόνα της σφαίρας της Γης από ψηλά. Αυτό αποδεικνύει ότι οι Αρχαίοι ΄Ελληνες είχαν γνώση της σφαιρικότητας της Γης πολύ πριν την Αναγέννηση, τον Γαλιλαίο και τον Κοπέρνικο. Ο Αριστοτέλης αναφέρει σε κάποια περιγραφή του ότι η Γη είναι σφαιρική και πολύ μικρή, όπως διαπίστωσε από παρατηρήσεις που έκανε κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού του από την Μακεδονία στην Κύπρο. Νομίζω ότι σ΄αυτή την περίπτωση δεν έχουν καμία σημασία τα χρώματα.
    26-3-14

    05 Feb
  79. admin

    79

    Ευρυνόη, Αυγούστα, δεν έπαψε να με απασχολεί το θέμα που ανοίχτηκε περί χρωμάτων και ψυχής. Προ ημερών είχα την τύχη (γνωρίζετε καλά τι σημαίνει «έτυχε») να παρακολουθήσω για πρώτη φορά ζωντανά, μια ομιλία του πολύ σπουδαίου, κατ’ εμέ, Μάνου Δανέζη, κι΄ αυτό με βοήθησε να ολοκληρώσω το σκεπτικό μου γύρω από αυτό το ερώτημα, όπως και να εκφρασθώ στο ερώτημα της Ιωάννας: «Γιατί υπάρχει το μετείκασμα;»
    Όπως μας είπε ο Κος Δανέζης, το νέο επιστημονικό πνεύμα βασίζεται σε 3 αλήθειες.
    Η 2η αλήθεια μας λέει πως:
    «Το Σύμπαν της νέας επιστήμης είναι ένα ενιαίο σύστημα, το οποίο δεν μερίζεται, ούτε αποτελείται από μέρη. Τα πάντα μέσα στο Σύμπαν είναι ΕΝΑ. Μία απέραντη ενιαία και αδιαίρετη ενότητα. Ένας “ωκεανός” κοχλάζουσας ενέργειας».
    Κάθε αντικείμενο είναι μια απειροελάχιστη πυκνότητα (οφειλομένη στην καμπυλότητα του χώρου) αυτού του ενιαίου ρευστού ενέργειας, της οποίας είμαστε (τα πάντα) σημεία.
    Εάν δεχτούμε πως η ΨΥΧΗ είναι ένα χαρακτηριστικό της ενέργειας αυτής, ψυχή βρίσκεται στα πάντα, επομένως και στα χρώματα…..
    Τώρα, κατά την νέα επιστήμη, όλες αυτές οι πυκνότητες που δημιουργούνται από την επέμβαση της 4ης διάστασης στην καμπυλότητα του τρισδιάστατου χώρου στον οποίο βρισκόμαστε, σχηματίζουν εικονικές πραγματικότητες που υπάρχουν μόνο γιατί γίνονται αντιληπτές από τους εγκεφάλους των όντων της τρίτης διάστασής (που και αυτά είναι μορφωμένες πυκνότητες), βοηθουμένων από τις αισθήσεις.
    Επομένως κάθε εικονική πραγματικότητα φαίνεται να διαχωρίζεται από το σύνολο (κάτι που στην πραγματικότητα δεν συμβαίνει) και να διαφοροποιείται από τις άλλες εικόνες, έχοντας τα δικά της χαρακτηριστικά και εκφράσεις.
    Στο επίπεδο αυτό, επειδή η γνώσεις μας για τα χρώματα και τα φωτόνια είναι ακόμα ανεπαρκείς, δεν είναι δυνατόν να προσδιορίσουμε την επακριβή σχέση των χρωμάτων με την ψυχή, παρά μόνο να παρατηρούμε ψυχικά αποτελέσματα που εκφράζονται από την επίδραση των χρωμάτων.
    Πάνος
    31-3-14

    05 Feb
  80. ΑΥΓΟΥΣΤΑ

    80

    Μαάτ Ρα, έτσι ακριβώς είναι. Όμως αν δεν έχουν τα χρώματα σημασία στον στοίχο αυτόν, τα ”12” κομμάτια τι μπορεί να υπονοούν; Γιατί δεν νομίζω να είπε έτσι, έναν τυχαίο αριθμό, αυτός που ήξερε πάντα τι έλεγε! Ούτε πιστεύω ότι όλες οι μπάλες της εποχής γίνονταν αποκλειστικά και μόνο από 12 κομμάτια υφάσματος και όλα διαφορετικού χρώματος. Δεν το βρίσκω λογικό, ούτε πρακτικό και δεν έτυχε και να έχω διαβάσει πουθενά αυτήν την λεπτομέρεια. Εσύ τι γνώμη έχεις;
    31-3-14

    05 Feb
  81. ΑΥΓΟΥΣΤΑ

    81

    Πάνο, πραγματικά ο Δανέζης είναι απίστευτος τύπος και σπουδαίος επιστήμονας. Τόσο απλός και τόσο κατανοητός ακόμα και από απλούς και άσχετους με το αντικείμενο ανθρώπους. Έχω ακούσει διαλέξεις του, έχω παρακολουθήσει τις εκπομπές του και μάλιστα πρόσφατα είχε έρθει και στον Πειραιά και συζητήσαμε όλοι μαζί του. Η ταύτιση της γνώσης του με την διδασκαλία είναι εκπληκτική. Αν θυμάμαι καλά η μόνη διαφορά μας είναι ότι, πρώτη πραγματικότητα (1ης δημιουργίας) είναι η πυκνότητα και δεύτερη η βαρύτητα. Μας είχε μιλήσει ακόμα και για την απενσάρκωση. Μπορούμε να τον καλέσουμε ξανά όποτε θελήσουμε και όπου θέλουμε, είχε πει, φτάνει να ορίσουμε το θέμα της συζήτησης για να μην λέμε σκόρπια και ασυντόνιστα πράγματα.
    Eίδες με πόσο απλό τρόπο εξήγησε, όπως λες και εσύ που τον παρακολούθησες, γιατί δεν μας είναι δυνατόν να αντιληφθούμε άλλα όντα, έξω από την διάστασή μας ακόμα και αν είναι υπαρκτά; Δεν μας το επιτρέπει η φυσιολογία μας (εγκέφαλος – αισθήσεις). Απλά.
    31-3-14

    05 Feb
  82. evrinoi

    82

    Καλημέρα σε όλη την παρέα!!!!
    Χάθηκα για λίγο και πρέπει να πω Πάνο ότι με έβαλες ξανά στο παιχνίδι με τα όσα είπες για τον Δανέζη. δηλ. τα όσα είπε ο Δανέζης. Ο άνθρωπος είναι πολύ καλός και θα ήθελα να τον ακούσω από κοντά. Τα όσα έγραψες ουσιαστικά κλειδώνουν με όσα γνωρίζουμε με πολύ απλά λόγια και χωρίς βαρύγδουπες εκφράσεις που πολλές φορές είναι αοριστολογίες.
    Τα όσα γράφεις για τη ψυχή έρχεσαι με τον δικό σου τρόπο και συμφωνείς μαζί μου. Διάβασε ξανά αυτά που είχα γράψει και θα δεις ότι αυτό που υποστήριζα και υποστηρίζω είναι ότι τα πάντα περικλείονται από την Αρχή Ψυχή, απορροφούν από αυτήν (αφομοιώνουν) και εκπέμπουν ( δεν είναι η κατάλληλη λέξη, αλλά δεν βρίσκω άλλη αυτή τη στιγμή) ότι έχουν επεξεργαστεί μέσω της αφομοίωσης .
    Any way….. για μια ακόμα φορά διαπιστώνω ότι η αλήθεια βρίσκει πολλούς και διαφορετικούς τρόπους για να εμφανισθεί και σε παροτρύνω (για μια ακόμη φορά) τα όσα γνωρίζεις, τα όσα έχεις μελετήσει για τα χρώματα να τα τοποθετήσεις και σε άλλα ” αξιώματα” . Σου υπόσχομαι το …..ΓΑΜΟ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ….
    Φιλάκια προς το παρόν…..

    1/4/2014
    Υ.Γ. τα όσα έγραψα δεν είναι πρωταπριλιάτικο αστείο….

    05 Feb
  83. Μαάτ-Ρα

    83

    Το δώδεκα αρχικά δεν είναι ένας τυχαίος αριθμός. Η ίδια η εικόνα του 1+2 δίνει την εικόνα της τριάδας. Η τριάδα πάλι είναι εκείνο το μυστήριο που μας εξηγεί το τρισυπόστατο της Μονάδας . Η Δημιουργία ολόκληρη είναι Μονάδα που όμως για να γίνει αντιληπτή πρέπει να τριαδοποιηθεί. Η Γη είναι μέρος της Δημιουργίας και παράλληλα μία ανεξάρτητη μονάδα που υφίσταται την τριαδοποίηση προκειμένου να υπάρξει.Επί πλέον το 12 είναι αριθμός με πάρα πολλές ιδιότητες και που αναλύεται με πάρα πολλούς τρόπους, διαιρείται με πολλούς αριθμούς, 1,2,3,4,και 6 και δίνει αποτελέσματα που αναλύονται με πολλούς τρόπους. Επί πλέον ο Αριστοτέλης είχε αντίληψη της σφαιρικότητας της Γης και ίσως με τον αριθμό 12 να μιλά για την πληρότητά της ως δημιούργημα.
    7-4-14

    05 Feb
  84. nikoleta

    84

    Έπεσα ( δεν χτύπησα όμως) “τυχαία” στο blog σου. Εδώ και λίγο καιρό έχω ξεκινήσει κι εγώ κάτι παρόμοιο. Μα συστηθώ κιόλας….. ζωγράφος…. Χαίρομαι που υπάρχει αυτό που έχω ξεκινήσει σε άλλο μέσο. Καλή συνέχεια!!
    8-10-2015

    05 Feb
  85. admin

    85

    nikoleta, χάρηκα που δεν “χτύπησες” με το πέσιμό σου πάνω στο blog και ιδιαίτερα για το χιούμορ σου! Εμείς πως μπορούμε να “πέσουμε” πάνω σ’ αυτό το παρόμοιο που έχεις ξεκινήσει;
    Πάνος
    10-10-2015

    05 Feb

Reply to “5α γενέθλια”