xromata.com


Το φόρεμα της Ίριδας (16α) [χρωματικές συνομιλίες] – The dress of Iris

Χρωματικές Συνομιλίες  (16α)

Το φόρεμα της Ίριδας

 

 

 

Πολλά από τα ατμοσφαιρικά φαινόμενα, προσωποποιήθηκαν στην ελληνική μυθολογία. Ευκολονόητο είναι πως δεν εξαιρέθηκε το ωραιότατο φαινόμενο του Ουράνιου τόξου, στο οποίο δόθηκε η πανέμορφη μορφή της θεάς Ίριδας, της αγγελιαφόρου των θεών, η οποία στην αρχή είχε ταυτισθεί με το ίδιο το ουράνιο φαινόμενο, ενώ αργότερα διαφοροποιήθηκε κάπως και το ουράνιο τόξο θεωρήθηκε ως ο διάδρομος μέσα στον οποίο έτρεχε η θεότης με μεγάλες ταχύτητες, για να μεταφέρει τα μηνύματα των θεών. Το γρήγορο τρέξιμό της έπεισε τους ανθρώπους ότι δεν μπορούσαν να δουν την ίδια τη θεά, λόγω της υπερβολικής ταχύτητας και ότι αυτό που μπορούσαν να διακρίνουν από το πέρασμά της στον ουρανό, ήταν τα ίχνη που άφηναν τα χρώματα του χιτώνα της. Έτσι λοιπόν, στην εξέλιξη του μύθου, το πολύχρωμο ουράνιο φαινόμενο ταυτίστηκε με τον χιτώνα της θεάς, το φόρεμά της.

Πολλούς αιώνες αργότερα, σε ένα άλλο σημείο της γης, στην Αγγλία, ο Άιζαακ Νιούτον (ελληνικότερα Ισαάκ Νεύτων), προσπαθώντας να τελειοποιήσει το πιο προχωρημένο επιστημονικό εργαλείο της εποχής του, το τηλεσκόπιο, ανακάλυψε πως η αρχαία θεά, η αγγελιαφόρος του Ολύμπου, μπορούσε να εγκλωβιστεί και αναγκαστεί να περάσει μέσα από ένα πρίσμα, ώστε να μας δείξει το πανέμορφο πολύχρωμο φόρεμά της. Τι φουστάνι είναι αυτό! Πόσο όμορφο είναι! Πόσα χρώματα έχει! Αλήθεια, από πόσα χρώματα αποτελείται;

 

 

Translation into English

The dress of Iris

 

Many atmospheric phenomena were personified in Greek mythology. It is easy to understand that the same happened to the beautiful phenomenon of the rainbow, which was personified by the beautiful figure of the goddess Iris, messenger of the gods, which was originally identified with the actual celestial phenomenon, and later differed slightly and the rainbow was considered as the corridor in which the divinity was running with high speed to carry the messages of the gods. She was such a high sprinter that people were convinced that they could not see her due of her excessive speed and that what might distinguish  from her passage to heaven, were just the traces left by the colors of her tunic. Thus, in the evolution of the myth, the colorful celestial phenomenon was identified with the colors of the robe of the goddess, her dress.

Centuries later, in another section of land, in England, Isaac Newton, trying to perfect the most advanced scientific tool of his time, the telescope, discovered that the ancient goddess, the messenger of Olympus, could be trapped and forced to pass through a prism to show us her beautiful colorful dress. Oh, what a dress! How beautiful it is! How many colors ii has! Really, how many colors are there?

 


is | Topic: Χρωματικές Συνομιλίες | Tags: , , , , ,

5 Comments, Comment or Ping

  1. ΜΙΧΑΗΛ ALDEBARAN

    1

    Ο χιτώνας ή φόρεμα της θεάς Ίριδας μου θύμισε αίφνης ταπέπλα μιας άλλης θεάς, εξ Αιγύπτου ορμώμενης αυτή τη φορά, της Ίσιδας (τι παράξενο, όλη η διαφορά τους έγκειται στην αντικατάσταση ενός γράμματος, του ”ρ” απ’το ”σ”, τα οποία μάλιστα είναι διαδοχικά στην αλφάβητο), της οποίας τα πέπλα έπρεπε ν’ανασηκώσει ο υποψήφιος μύστης, αν ήταν
    έτοιμος, ώστε ν’άντικρύσει πλέον τη θεά (και μαζί της την Αλήθεια) ΓΥΜΝΗ.
    Όσο για τα ”χρώματα”, η ίδια η λέξη αποτελείται από 7 γράμματα, όμως ο λεξάριθμός της δίνει 1842, το οποίο πάλι, αναγόμενο σε μονοψήφιο αθροίζει 6. Οπότε, φτου κι απ’την αρχή. Από πόσα χρώματα αποτελείται; 6 ή 7;
    14-12-09

    14 Dec
  2. AYΓΟΥΣΤΑ

    2

    ΕΙΝΑΙ ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ! ΤΕΛΙΚΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΟΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΔΙΑΛΟΓΟΥΣ ΣΑΣ ΟΙ ΣΥΝΕΙΡΜΟΙ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝΤΑΙ ΕΙΝΑΙ ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟΙ! ΠΑΡΑΤΗΡΩ ΟΤΙ ΠΑΡ’ ΟΛΟ ΠΟΥ ΟΛΟΙ ΠΙΣΤΕΥΟΥΜΕ ΟΤΙ ΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ 7 – ΓΙΑΤΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΣΥΝΕΙΡΜΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΘΕΩΡΙΕΣ ΣΕ ΑΥΤΟ ΜΑΣ ΟΔΗΓΟΥΝ- ΕΜΕΙΣ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΜΟΝΟ 6.
    ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΙ ΣΑΝ ΤΟΝ ΕΠΤΑΔΙΚΟ ΑΝΘΡΩΠΟ: ΠΑΡ’ ΟΤΙ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΥΠΑΡΞΗ ΤΩΝ ΥΠΟΣΤΑΣΕΩΝ, ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΗ ΜΟΝΟ ΕΠΙΓΡΑΜΜΑΤΙΚΑ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΟΥΜΕ. ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΟΥΤΕ ΝΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΝΟΗΣΟΥΜΕ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΟΥΤΕ ΝΑ ΤΗΝ ΑΙΣΘΑΝΘΟΥΜΕ. ΚΑΠΩΣ ΕΤΣΙ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΟΜΑΙ ΚΑΙ ΤΟ ΕΒΔΟΜΟ ΧΡΩΜΑ.
    ΜΗΠΩΣ Ο ΑΡΙΘΜΟΣ 6 ΕΙΝΑΙ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΤΙΚΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΜΑΣ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΑ ΚΑΙΡΟΣ ΝΑ ΤΟΝ ΠΡΟΣΠΕΡΑΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΑΝΕΛΘΟΥΜΕ ΣΤΟ 7? ΑΛΛΑ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΚΟΛΛΑΜΕ ΣΤΟ 6 ΚΑΙ ΞΑΝΑ ΣΤΟ 6 ΚΑΙ ΞΑΝΑ ΣΤΟ 6?
    18-12-09

    14 Dec
  3. admin

    3

    ρ,σ, ΜΙΧΑΗΛ ALDEBARAN ΙΡΙΣ, ΙΣΙΣ, πέπλα η μια και πέπλα η άλλη… Πολύ αξιοσημείωτη η παρατήρησή σου και η σύνδεση των δυο θεοτήτων.
    Αν δεχθούμε δε την ταύτιση της Ιώς με την Ίσιδα, όπου η πρώτη έφυγε από το δυτικό Άργος (= ασημένιο, λαμπερό) και ταξίδεψε προς την Ανατολή, στην Αίγυπτο, όπου γέννησε τον Έπαφο και μεταλλάχθηκε στην Ίσιδα….. Επιπλέον αν δεχθούμε την μεταλλαγή του ονόματος Ιώ σε Ηώ (= ανατολή ηλίου) την κροκόπεπλο και ροδοδάχτυλη έναρξη της ημέρας και του φωτός… Ω! Μιχαήλ. Τί μυθολογικά πέπλα σηκώνεις!! Λες να δούμε σιγά – σιγά τη θεά τσίτσισδη!
    Βέβαια μια άλλη αναλογία της αποκάλυψης της γυμνότητας της θεάς, φέρνει αυτόματα στο νου τη δεύτερη παραλλαγή του μύθου της τύφλωσης του Τειρεσία, που όταν είδε την Αθηνά, τη θεά της Σοφίας γυμνή, τυφλώθηκε. Η θεά, κολλητή φιλενάδα της μάνας του της Χαρικλώς, για χάρη της, σε αντιστάθμισμα για το “κακό” που τον βρήκε, του έδωσε το χάρισμα της προφητείας.
    Ε, βέβαια! Αφού αντίκρυσε τη Σοφία γυμνή, από κει και πέρα τί να τα κάνει τα μάτια; Έβλεπε πια τα πάντα, χωρίς οπτικό όργανο, ακόμα και τα μελλούμενα!
    Όσο για την αναφορά σου στο 6 και το 7, πάλι φτου κι απ’ την αρχή!
    Όταν κάποτε κατορθώσω να εκφράσω τη διαφορά και το συσχετισμό των δυο αριθμών, όπως και την ταύτιση του κίτρινου χρώματος με το μωβ (τα δυο χρώματα της ψυχής) τότε θα έχω σηκώσει ένα σημαντικό πέπλο της θεάς!
    Για βοηθήστε!!
    Πάνος
    21-12-09

    14 Dec
  4. admin

    4

    Χαίρομαι ΑΥΓΟΥΣΤΑ για τους συνειρμούς που σου δημιουργούν οι διάλογοι! Ομολογώ πως κι εμένα με ωθούν να απλώνω τις σκέψεις μου “πιο μπροστά”!
    Για το 6 και το 7 έχουν ήδη αναρτηθεί αρκετά posts. Δεν ξέρω αν τα διάβασες όλα. Πάντως το θέμα δεν έχει κλείσει.
    Πάνος
    21-12-07

    14 Dec
  5. Nick Chalas

    5

    I do enjoy reading about the physical interpretations of the various phenomena as observed by the human eye. There has traditionally been a trend to explain and describe visible perceptions (relating colours, numbers and other physical features) of natural phenomena in terms of heavenly entities, their role and purpose, presenting opportunities for the human brain to express and create wonderful simple narrations out of complex natural events. Similar folk legendary narrations are common on many indigenous cultures found in just about every continent around the globe, particularly in the Ancient Greek mythology, I say that and I believe without being biased.
    04-10-2017

    14 Dec

Reply to “Το φόρεμα της Ίριδας (16α) [χρωματικές συνομιλίες] – The dress of Iris”